XXL Nutrition

OCT PCT Epistane

Dokter is net langs geweest mag gewoon verder doen met nakuur en medicatie gekregen tegen griep. Bloeddruk staat veel te laag dat verklaard de duizeligheid.
Gelukkig is het maar griep drie dagjes rust en ik kan er terug tegen. Ga nu wel 3 dagen vollenbak junken krijg alleen maar vette troep naar binnen als ik ziek ben liever dat of niks ;)

Ah, gelukkig maar!
En inderdaad goed van je dat je eerlijk bent geweest! Lijkt mij niet makkelijk. Zou daar zelf moeite mee hebben denk ik...

Dat van die lage bloeddruk is wel vreemd idd... Vraag me af hoe dat komt. Door de epi heb ik juist echt een verhoogde bloeddruk. Bij m'n tweede dosis op de dag zwellen m'n aderen op en krijg ik soms een beetje hoofdpijn.

Dit net gevonden op de site van Giant!:

Door het gebruik van anabole steroïden is je lichaam gewend geraakt aan de bescherming die deze middelen bieden. Als je nu stopt met het gebruik is je lichaam vatbaarder voor infecties. Om dit zoveel mogelijk op te vangen kan je de volgende stappen volgen:

* neem arginine, wat een aminozuur is die bekend staat als beschermer tegen infecties
* verhoog je vitamine C inname naar minstens 5 gram per dag
* neem altijd een goede multivitamine
* gebruik glucosamine om de pijn in je gewrichten op te vangen

Neem verder 20 gram creatine en glutamine per dag om gewichtsverlies tegen te gaan.

Aangezien epi ook een roid is, zal dit verhaal daar ook wel voor op gaan.

@Erik77
Misschien kende je de site al, maar anders is het leuk om er eens te kijken (met oog op jouw toekomstplannen). Ze adviseren ook om lid te worden van de steroid encyclopaedia site. Dit kost echter wel wat...

Nog 1 linkje. Daarna zal ik stoppen.

[Link niet meer beschikbaar]

Wat mij betreft DE site voor PH's. Volgens mij staat alles er op.

Heb 2 potjes EPI liggen.

Ik ben nog aan het twijfelen om mijn PCT met tamoxifen(vloeibaar)(+Lean extreme) of met OC producten (en ook welke precies). Tamoxifen zijn goedkoper en sterker maak me alleen zorgen of het geen overkill is. Ga 4 weken EPI gebruiken heb hiervoor al wat lichtere PH gebruikt.
Cycle:
week1: 30-30-30mg-40-40-40-40mg
week2-4: 40mg
PCT:
Week 1-2: Tamoxifen 20mg, Lean Xtreme (3 caps)
Week 2-4: Tamoxifen 10mg, Lean Xtreme (3 caps)
PCT supps:
ZMA, Ashwanda, Glutamine, Creatine, Spiruline, Mariadistel, Sabal(Saw Palmetto)
Voedingschema zit wel goed en gebruik als cycle support; Mariadistel(milk thistle) ,Taurine, Multivitamine ,Kelp(voor kalium), Sabal(Saw Palmetto)
Daarnaast heb ik nog mijn standaard set supplementen.

Laatst bewerkt:
Heb 2 potjes EPI liggen.

Ik ben nog aan het twijfelen om mijn PCT met tamoxifen(vloeibaar)(+Lean extreme) of met OC producten (en ook welke precies). Tamoxifen zijn goedkoper en sterker maak me alleen zorgen of het geen overkill is. Ga 4 weken EPI gebruiken heb hiervoor al wat lichtere PH gebruikt.
Cycle:
week1: 30-30-30mg-40-40-40-40mg
PCT:
Week 1-2: Tamoxifen 20mg, Lean Xtreme (3 caps)
Week 2-4: Tamoxifen 10mg, Lean Xtreme (3 caps)
PCT supps:
ZMA, Ashwanda, Glutamine, Creatine, Spiruline, Mariadistel, Sabal(Saw Palmetto)
Voedingschema zit wel goed en gebruik als cycle support; Mariadistel(milk thistle) ,Taurine, Multivitamine ,Kelp(voor kalium), Sabal(Saw Palmetto)
Daarnaast heb ik nog mijn standaard set supplementen.

Blijft lastig om te zeggen wat het beste is. Ieder lichaam reageert er anders op. Zelf ga ik dinsdag beginnen met mijn pct, dus ik kan er nu ook nog niets over zeggen. Ik doe trouwens een oct pct.
Als ik jou was, en als je makkelijk aan nolva kan komen, zou ik dat in ieder geval in huis halen. Dan heb je het in ieder geval achter de hand voor het geval dat...

Wat voor PH cycles heb je al gedaan? En wat voor pct heb je daarvoor gebruikt en hoe reageerde je daarop? Aangezien je al ervaring hebt, weet je waarschijnlijk al een beetje hoe gevoelig je bent voor de sides. Misschien helpt dat bij het maken van een keuze voor de juiste pct.
Als je in het verleden goed gereageerd hebt op een oct product, zou ik dat eerst proberen.

Overigens zou ik je cycle rustiger opbouwen. Niet meteen op 30mg beginnen als het de eerste keer is dat je epi gebruikt. Op zich kan je wel de eerste week meteen naar 40mg, maar bouw het rustiger op.
Bijvoorbeeld de eerste week:
10 20 30 40 40 40 40

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen de eerste week op 30mg te blijven hangen en eerst te kijken hoe je daarop reageert.

Oh, en probeer te 2 weken te preloaden met liversupport. Dus twee weken voor je begint met de epi alvast beginnen met liversupport.

Houd er trouwens rekening mee dat je alle epi die je na je cycle overhoud kunt weggooien. Je kunt het in ieder geval niet lang bewaren, want het schijnt na 6 maanden al zijn werking te verliezen (en je weet niet hoe lang het al op de plank heeft gestaan bij de verkoper). Zie voor meer info het linkje wat ik als laatste geplaatst heb.

Houd er trouwens rekening mee dat je alle epi die je na je cycle overhoud kunt weggooien. Je kunt het in ieder geval niet lang bewaren, want het schijnt na 6 maanden al zijn werking te verliezen (en je weet niet hoe lang het al op de plank heeft gestaan bij de verkoper). Zie voor meer info het linkje wat ik als laatste geplaatst heb.

Die informatie klopt niet, epi is netzoals alle andere PH/DS minimaal 2 jaar na productie nog goed.

Die informatie klopt niet, epi is netzoals alle andere PH/DS minimaal 2 jaar na productie nog goed.

It’s also been stipulated that Epistane and Havoc both have a very short shelf life, it’s been said that Epi-Havoc will begin to loose it’s potency after six months of storage, therefore users buying in advance should plan accordingly, storing in a vacuum sealed apparatus may also extend shelf life.

bron: [Link niet meer beschikbaar]

Maar het zou kunnen dat het niet klopt. Ik verkondig alleen maar wat ik er zelf over gevonden heb.

Overigens staat er op mijn potje geen houdbaarheidsdatum...

Oh, foutje... had per ongeluk 2x het zelfde bericht hier neergezet...

Laatst bewerkt:
Blijft lastig om te zeggen wat het beste is. Ieder lichaam reageert er anders op. Zelf ga ik dinsdag beginnen met mijn pct, dus ik kan er nu ook nog niets over zeggen. Ik doe trouwens een oct pct.
Als ik jou was, en als je makkelijk aan nolva kan komen, zou ik dat in ieder geval in huis halen. Dan heb je het in ieder geval achter de hand voor het geval dat...

Wat voor PH cycles heb je al gedaan? En wat voor pct heb je daarvoor gebruikt en hoe reageerde je daarop? Aangezien je al ervaring hebt, weet je waarschijnlijk al een beetje hoe gevoelig je bent voor de sides. Misschien helpt dat bij het maken van een keuze voor de juiste pct.
Als je in het verleden goed gereageerd hebt op een oct product, zou ik dat eerst proberen.

Overigens zou ik je cycle rustiger opbouwen. Niet meteen op 30mg beginnen als het de eerste keer is dat je epi gebruikt. Op zich kan je wel de eerste week meteen naar 40mg, maar bouw het rustiger op.
Bijvoorbeeld de eerste week:
10 20 30 40 40 40 40

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen de eerste week op 30mg te blijven hangen en eerst te kijken hoe je daarop reageert.

Oh, en probeer te 2 weken te preloaden met liversupport. Dus twee weken voor je begint met de epi alvast beginnen met liversupport.

Cheers zal het onthouden. Ik heb nog de oude Jungle warfare gebruikt, ja degene met 6-DMT. Goede gains gemaakt verder geen problemen. Ook geen PCT gedraait wat misschien wel verstandiger was geweest als ik erop terug lees. Maar geen echte PH natuurlijk zoals Epi.
Pre-Cycle preweek 1 en 2:
Frontloaden liver support.
Cycle:
week1: 10mg-20mg-30mg-40mg-40mg etc.
PCT:
Postweek 1-2: Tamoxifen 20mg, Lean Xtreme (3 caps)
Postweek 2-4: Tamoxifen 10mg, Lean Xtreme (3 caps)

Ik zit te nog steeds te twijfelen tussen een OCT PCT (met SERM achter de hand) of PCT met SERM en lean Xtreme. Vind SERMS toch een behoorlijk zwaar middel voor zo`n kort cycletje.

Laatst bewerkt:
Ik zit te nog steeds te twijfelen tussen een OCT PCT (met SERM achter de hand) of PCT met SERM en lean Xtreme. Vind SERMS toch een behoorlijk zwaar middel voor zo`n kort cycletje.

Of je voor een SERM moet kiezen heeft niets te maken met de lengte van de cycle. Tenminste, in bepaalde mate wel, maar dat is in ieder geval niet waar je vanuit moet gaan.

Jongens, verbeter me even als ik het fout heb, maar volgens mij is het als volgt:

Het gaat er om dat AAS (en PH's) veelal je oestrogeenspiegel in bepaalde mate onderdrukt. Tijdens je pct komt je eigen hormoonproductie weer op gang. Je oestrogeenspiegel stijgt dan ook weer (zeker als die tijdens de cycle erg onderdrukt is geweest). Als je te snel, teveel oestrogeen aan gaat maken heb je kans op gyno, spierverlies enz. Een SERM bindt zich aan de androgene receptoren, wat er voor zorgt dat je oestrogeenspiegel onder controle blijft. Tevens komt daardoor je testosteronproductie sneller op gang.

SERM's zijn echter zware medicijnen die zelf ook sides kunnen veroorzaken, dus als je het met een oct product af kan zou ik dat doen.

Nu valt de mate waarin epi je hormoonspiegel beïnvloed enigszins mee. De sides zijn dan ook mild in vergelijking tot andere PH's en AAS. Daarom zou je het in principe af moeten kunnen met een oct pct.
Maar goed, iedereen reageert anders op dit soort producten, dus als je wel veel sides ervaart zou je er als nog voor kunnen kiezen voor een SERM te gaan.

Zelf denk ik het af te kunnen met een oct pct. Hoe dat gaat hoor je komende week, want ik begin daar dinsdag dus mee (maandag laatste dosis epi).

Als je je cycle langer maakt dan 4 weken of je dosering opvoert naar boven de 40mg (wat ik trouwens beide niet zou doen tijdens je eerste cycle), dan zou ik toch een SERM gaan overwegen.

Of je voor een SERM moet kiezen heeft niets te maken met de lengte van de cycle. Tenminste, in bepaalde mate wel, maar dat is in ieder geval niet waar je vanuit moet gaan.

Jongens, verbeter me even als ik het fout heb, maar volgens mij is het als volgt:

Het gaat er om dat AAS (en PH's) veelal je oestrogeenspiegel in bepaalde mate onderdrukt. Tijdens je pct komt je eigen hormoonproductie weer op gang. Je oestrogeenspiegel stijgt dan ook weer (zeker als die tijdens de cycle erg onderdrukt is geweest). Als je te snel, teveel oestrogeen aan gaat maken heb je kans op gyno, spierverlies enz. Een SERM bindt zich aan de androgene receptoren, wat er voor zorgt dat je oestrogeenspiegel onder controle blijft. Tevens komt daardoor je testosteronproductie sneller op gang.

SERM's zijn echter zware medicijnen die zelf ook sides kunnen veroorzaken, dus als je het met een oct product af kan zou ik dat doen.

Nu valt de mate waarin epi je hormoonspiegel beïnvloed enigszins mee. De sides zijn dan ook mild in vergelijking tot andere PH's en AAS. Daarom zou je het in principe af moeten kunnen met een oct pct.
Maar goed, iedereen reageert anders op dit soort producten, dus als je wel veel sides ervaart zou je er als nog voor kunnen kiezen voor een SERM te gaan.

Zelf denk ik het af te kunnen met een oct pct. Hoe dat gaat hoor je komende week, want ik begin daar dinsdag dus mee (maandag laatste dosis epi).

Als je je cycle langer maakt dan 4 weken of je dosering opvoert naar boven de 40mg (wat ik trouwens beide niet zou doen tijdens je eerste cycle), dan zou ik toch een SERM gaan overwegen.
Ok heel duidelijk precies wat ik wou horen. Nu ga ik wachten om te horen hoe het bij jou is gegeaan.

Hey... het valt me ineens op dat we het de hele tijd over een oct product hebben, maar het moet otc zijn... Over The Counter. Staat zelfs verkeerd in de titel...

Kun je nou ook Perfect cycle van :Anabolic extreem:gebruiken tijdens de kuur? Want op de website staat als Nakuur..

Kun je nou ook Perfect cycle van :Anabolic extreem:gebruiken tijdens de kuur? Want op de website staat als Nakuur..

Zeker!
Het meest ideaal is dat je er twee weken voor de kuur mee begint en dat je dit gedurende je kuur en je pct blijft nemen.

Is leversupport. Gewoon ter ondersteuning van je lever.
Door twee weken van tevoren te beginnen zorg je ervoor dat je lever in optima forma verkeerd als je met de kuur begint. Door het tijdens je kuur te nemen ondersteun je je lever, waardoor de schade enigszins beperkt blijft. En tijdens de pct helpt het de lever te herstellen.

Laatst bewerkt:
Ik zou zelf trouwens CEL cycle assist nemen. Daar zitten de zelfde ingrediënten in als in perfect cycle, plus nog een berg andere nuttige stoffen.
Ook gewoon tijdens de kuur en de pct. Je hebt dus wel 2 potjes nodig.
Misschien 1 potje perfect cycle erbij voor het pre-loaden (de twee weken voor de cycle) en voor eventuele aanvulling op de cycle assist.

• Topic Starter Topic Starter
@Erik77
Misschien kende je de site al, maar anders is het leuk om er eens te kijken (met oog op jouw toekomstplannen). Ze adviseren ook om lid te worden van de steroid encyclopaedia site. Dit kost echter wel wat...

Ik denk dat ik in de AS sectie voldoende te leren heb en anders heb ik Anabolics 2009 ook nog onvoldoende gelezen.

• Topic Starter Topic Starter
Update:

Trainen ging weer heel goed maar echt niet meer steeds een PR. Gain ook niet meer, blijf op de 89.8 hangen al een week. Ben inmiddels 4 dagen @40mg epi omdat ik hoopte met net wat meer epi nog wat gains te maken. Heb inmiddels vaak hoofdpijn overdag, door de training maar ook tussendoor. Water drinken helpt maar een beetje. Ik geef het tot volgende week, nu ligt de balans van sides tov gains even verkeerd. Als dat volgende week vrijdag nog is stop ik. Dan zit ik op exact een maand en dan overweeg ik misschien toch Reversitol omdat het niet 6 maar 4 weken is.

5 kilo erbij, veel krachtwinst en wat minder vet. Ben opzich nu al tevreden en ga het niet door pushen als de gains stoppen en de sides meer worden.

btw vond een oude thread die ik eerder had willen zien (inmiddels weet ik dit nu wel) maar deze PH FAQ is best goed!
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/prohormonen-faqs-158337/

Laatst bewerkt:
Gebruik je iets voor bloeddruk en heb je je bloeddruk onlangs nog gemeten?.

Wel jammer dat je even stil staat...
Ik heb vandaag m'n laatste dosering genomen en heb juist het idee dat het ik nog wel even door had kunnen gaan. Potje is helaas echter op, dus dat gaat niet lukken... Morgen wegen en meten om te kijken wat het eindresultaat is.

Krachtgains vielen bij mij wel mee. Alleen m'n benen zijn echt aanzienlijk sterker geworden. De rest is allemaal wel een stapje vooruit gegaan, maar niets bijzonders voor tijdens een bulk. Vind dat wel jammer. Had toch gehoopt ook met kracht meer vooruit te gaan (afgezien van m'n benen dan).

Morgen laat ik weten wat de eindstand is. Vanaf daar zullen jullie horen hoe de pct gaat.

Terug
Naar boven