XXL Nutrition

OCT PCT Epistane

• Topic Starter Topic Starter
Mijn update:
PCT: zit nu op 10mg nolva 2x lean extreme en wat extra ZMA en tribulus voor wat het waard is, weet toch het meeste van mijn kracht wel te behouden en wat ik verloren heb is vanwege het afvallen. Lethargy en beperkte uithoudingsvermogen is helemaal over, heb echt meer conditie ook nu zoals weer met gemak 10km kunnen hardlopen. Hypotrofie van mijn "vriendjes" is ook over, alles is weer de normale maat enzo. Nolva bevalt mij uitstekend voor 20 euro een PCT, dat is goedkoper dan OCT middelen en ik heb echt 0,0 sides van nolva los van de eerste 2 dagen iets last met kijken (iets troebel) maar dat is verwaarloosbaar. Ik dacht van te voren dat nolva een erger middel was dan het blijkt te zijn.

Nieuw doel is zoveel mogelijk kracht en spieren houden en vet% zo dicht mogelijk naar de 10-12% eind juni. Ga denk ik niet op vakantie echt dit jaar maar een 14 weken lang kuren en knallen met trainen en eten. Heb gemerkt dat ik met een deeltijd HBO studie en werk gewoon tijd tekort kom. Hopelijk heb ik die tijd wel in de zomer.

Ik zat er aan te denken op Epi te gaan gebruiken.

10-10-20-20-20-20-20
30-30-30-30-30-30-40
40-40-40-40-40-40-40
40-40-40-40-40-40-40

En als PCT. AX Advanced PCT en AX Lean FX.
Zowel in de kuur als in de nakuur gebruik ik ook cycle assist.

Taurine, iemand een tip waar ik dit het goedkoopst kan krijgen? Ik dacht aan zo'n 2g per dag?

Is dit wat? Dit zou dan mijn eerste kuur worden

Dat schema dat had ik ook maar in de praktijk zat ik veel sneller op de 30 dan dat schema ik deed 10-20-20-30......als ik nog een keer epi zou nemen zou ik 10-30-30 ....doen. Nergens voor nodig zo heel voorzichtig beginnen. En ik heb het niet voor je opgeteld maar zit je aan de 90 caps? Wellicht handig 2 potjes te kopen, je zou de eerste niet zijn die merkt dat 1 net krap is.

Taurine caps bij XXL of anders via http://www.myprotein.co.uk/bulk-powders/amino-acids/taurine/ Voor 5% discount 1e aankoop MP191134 Daar heb je wel een creditcard nodig.

---------- Toegevoegd om 19:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

Update van mijn H-Drol avontuur tot nu toe.

Veel sides dus en toch wel tegenvallende resultaten. Die uitgedroogde pezen ervaring had ik niet, lijkt me wel erg vervelend. Nog een week veel eten, rusten en trainen om er een mooi resultaat van te bakken. ;)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb in de tijd dat ik in de VS woonde ook een paar PH-cycles afgewerkt(2*Havoc-solo; Bold met H-drol; Bold met P-stanz; Pheraplex ). En op één keer na heb ik steeds Nolva gebruikt tijdens de pct.

Slecht één keer heb ik nagekuurd met Reversitol en Bioforge (met dan nog EndoAmp voor cortisol.) En er is toch wel een zeer groot verschil in herstel en vooral in wat je uiteindelijk overhoudt na je nakuur.
Ik zie niet in waarom zoveel mensen hier de voorkeur geven aan OTC-producten voor hun PCT. De kostprijs ligt veel hoger en vooral:echt zware sides ga je niet tegen kunnen gaan met enkel een AI of een testbooster!

Persoonlijk vond ik al die cortisol-blockers nogal overtrokken. Het zal zeker wel iets van impact hebben op je herstel, maar dat zal zeer miniem zijn. Ik persoonlijk merkte geen enkel verschil als ik bijv lean Extreme of EndoAmp gebruikte.

Er zijn een aantal mensen die weldegelijk gekozen hebben voor een "deftige" OTC-pct, en de juiste producten gebruiken (meestal na goed advies van Pietje1983), zoals bijv. Reversitol en PCT Assist (als je dan toch volledig OTC gaat).

Maar als ik dan lees dat iemand Drive en Alpha-x als zijn volledige pct ziet, vind ik dat toch bedenkelijk. Geen enkele van deze beide producten werkt als AI. Dus eigenlijk stack je gewoon 2 natuurlijke testboosters. Ik ga niet beweren dat je met zo een nakuur niet hersteld na een epi-kuur, dat kan zeker. Maar dan was je 100% zeker ook zonder drive en alpha-x hersteld.

Succes aan de mensen die nog bezig zijn met hun cycles!

Goede post, ik kende Drive en Alpha x niet. Ik had idd via Pietje1983 ook Reversitol gekozen totdat ik de PH tren en epi ging stacken en ik toch maar voor nolva koos. En zoals ik net schreef nolva bevalt heel goed en zou ik weer kiezen in een volgende cycle. Wat ik ooit met die Reversitol ga doen? Zou het zin hebben om na 20-20-10-10 nolva nog een weekje reversitol te pakken ivm eigen test? Zo kom ik na 4 cycles een keer door die pot Reversitol heen.

Kijk eens even naar wat er allemaal in die supss zit, het zijn geen simpele test boostertjes.

Inderdaad goede post, ik kom hier uitgebreid op terug.

Kijk eens even naar wat er allemaal in die supss zit, het zijn geen simpele test boostertjes.

-Drive is een uitstekende testbooster met vooral Icariin en Forskolin als goede ingrediënten. Maar het is geen Aromatase Inhibotor. De productomschrijving zegt:'Aromatase inhibiting effects'. Maar dan moet jij mij eens zeggen wel ingredient dat 100% zeker doet.

de ingredienten van Reversitol: ATD en 6-Bromo zijn wel AI's. Met een bewezen werking.
Drive zou zeker kunnen in een PCT, maar dan naast een AI (zolas Reversitol, Novedex Xt, Advanced PCT, Inhibit E,...)

-Alpha-X bevat op het eerste zicht geen enkele AI, tenzij je Resveratrol als dusdanig beschouwd.

Ik wil echt niet negatief zijn maar het is niet omdat de verpakking of in de reclamefolder staat dat het product: 'will lower estrogen' dat het ook een effectieve nakuur is.

Voor iedereen die voor een OTC-PCT kiest geldt; uw PCT moet minstens bestaan uit 1 Aromatase Inhibitor en 1 Natuurlijk Testbooster (naar mijn bescheiden mening).

Maar het best gebruik je gewoon nolva, vind ik.

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Goede post, ik kende Drive en Alpha x niet. Ik had idd via Pietje1983 ook Reversitol gekozen totdat ik de PH tren en epi ging stacken en ik toch maar voor nolva koos. En zoals ik net schreef nolva bevalt heel goed en zou ik weer kiezen in een volgende cycle. Wat ik ooit met die Reversitol ga doen? Zou het zin hebben om na 20-20-10-10 nolva nog een weekje reversitol te pakken ivm eigen test? Zo kom ik na 4 cycles een keer door die pot Reversitol heen.

Je kan Reversitol wel als stand-alone gebruiken. Maar ik zou nog een paar weken wachten na je nakuur. Omdat Reversitol ATD bevat en dat ook een (zei het geringe) invloed uitoefend op je hormonaal stelsel.
Ik zou na je nakuur 3-4weken wachten en dan Reversitol standalone runnen. Tussen 2 kuren in misschien?

Hier wat info daarover: http://www.primordialperformance.com/store/steroid-profiles-index.html

Zijn trouwens intressante charts.

Wat als mensen een Epi kuurtje doen, en hebben van de pubertijd al last van gyno, en vervolgens gaan nakuren met nolva?

Wat als mensen een Epi kuurtje doen, en hebben van de pubertijd al last van gyno, en vervolgens gaan nakuren met nolva?

Medische toepassing van epistane is oa gyno verwijderen. Nolva zorgt ervoor dat er zich geen oestrogeen aan de klieren in je borst kan hechten, gyno is hier dus ook uit den boze.

Medische toepassing van epistane is oa gyno verwijderen. Nolva zorgt ervoor dat er zich geen oestrogeen aan de klieren in je borst kan hechten, gyno is hier dus ook uit den boze.

Epi is een DS en wordt niet gebruikt als medicijn. Het heeft dus geen medische toepassing.

Het zou gyno wel kunnen verminderen, maar er zijn ook verhalen bekend dat er juist gyno is opgetreden tijdens en/of na het gebruik van epi. Gelukkig zijn dat er niet veel.

Oestrogeen hecht zich niet aan klieren in je borst, maar aan de androgene receptoren. Nolva doet dat ook, waardoor de receptoren als het ware bezet zijn en er geen oestrogeen aan kan hechten. Hierdoor verminderd het de kans op gyno of andere problemen door oestrogeen.

Gyno heeft trouwens niet alleen te maken met de klieren, maar ook met vetophoping in de borst waardoor er dus vrouwelijke borstvorming ontstaat (b*ch tits).

zijn er ook nederlandse site's van epistane waar in uit gelegt word hoe en wat of het doet wat of de bijwerkingen zijn enzovoort zie hier allemaal maar engels sites voorbij komen maar kan geen engels

zijn er ook nederlandse site's van epistane waar in uit gelegt word hoe en wat of het doet wat of de bijwerkingen zijn enzovoort zie hier allemaal maar engels sites voorbij komen maar kan geen engels

Ik ken toch geen Nederlandstalige site waar voldoende info staat. Het beste is dus dat je iemand zoekt die je letterlijk een complete write-up vertaald.
Het is echt wel noodzakelijk dat je voldoende info vergaard hebt voordat je aan een PH of DS-kuurtje begint. Dit zijn geen gewone supplementen.

Bovendien vind ik Epi zeker niet het beste PH/DS voor een eerste kuur.
Er zijn mildere PH/DS, met minder bijwerkingen.

Ik ken toch geen Nederlandstalige site waar voldoende info staat. Het beste is dus dat je iemand zoekt die je letterlijk een complete write-up vertaald.
Het is echt wel noodzakelijk dat je voldoende info vergaard hebt voordat je aan een PH of DS-kuurtje begint. Dit zijn geen gewone supplementen.

Bovendien vind ik Epi zeker niet het beste PH/DS voor een eerste kuur.
Er zijn mildere PH/DS, met minder bijwerkingen.
daarom juist ik wil een kuurtje proberen maar wil ik eerst goed geinformeert zijn dus wil ik er zoveel mogelijk van weten enzovoort dus zoek ik eerst na nederlandse info

daarom juist ik wil een kuurtje proberen maar wil ik eerst goed geinformeert zijn dus wil ik er zoveel mogelijk van weten enzovoort dus zoek ik eerst na nederlandse info

Ergogenics staat wel wat.

Op de DBB wiki ook, maar niet echt specifiek over epi:
[Link niet meer beschikbaar]

Kijk ook gewoon in de aas sectie. Want epi blijft een DS en in feite dus gewoon AAS. De meeste bijwerkingen e.d. komen dan ook overeen met die van de gangbare AAS. Niet dat je moet denken dat epi net als test is ofzo, maar het blijft een steroid. Vergis je daar niet in.

Verder natuurlijk hier op het forum.
Maar afgezien daarvan is het meeste wel in het engels...

Laatst bewerkt:

Stel gewoon een vraag in dit topic, hier zijn genoeg mensen die de Engelse sites wel kunnen lezen en genoeg ervaring hebben om je te kunnen helpen. En anders gewoon google translate gebruiken:
http://translate.google.nl/translat...epistane-havoc-informative-bible/&sl=en&tl=nl

Gewoon googlen op google translate en dan de URL van de engelse pagina plakken. En bij twijfel hier ff komen vragen. Via pm mag ook, wil je best helpen met een vraag. (maar ik ga je niet aan de PH's helpen, die ontraad ik altijd aan andere om te gebruiken) :) Ik ben geen epi tell-sell channel die iedereen aan the amazing discovery wil helpen.

Stel gewoon een vraag in dit topic, hier zijn genoeg mensen die de Engelse sites wel kunnen lezen en genoeg ervaring hebben om je te kunnen helpen. En anders gewoon google translate gebruiken:
http://translate.google.nl/translat...epistane-havoc-informative-bible/&sl=en&tl=nl

Gewoon googlen op google translate en dan de URL van de engelse pagina plakken. En bij twijfel hier ff komen vragen. Via pm mag ook, wil je best helpen met een vraag. (maar ik ga je niet aan de PH's helpen, die ontraad ik altijd aan andere om te gebruiken) :) Ik ben geen epi tell-sell channel die iedereen aan the amazing discovery wil helpen.
ik wil heel graag me vragen stellen maar heb er zoveel weet nog niks van het product vandaag wil me goe inlezen voordat ik er aan ga beginnen snapjes/?

goeie link trouwens al heel wat meer duidelijk!

ik wil heel graag me vragen stellen maar heb er zoveel weet nog niks van het product vandaag wil me goe inlezen voordat ik er aan ga beginnen snapjes/?

Het is zeker noodzakelijk om je heel goed in te lezen, vooral veel verschillende bronnen. En niet te snel te beslissen.
En als je dan toch absoluut aan de PH's wil, wees ervan bewust dat PCT het belangrijkste onderdeel van heel de kuur is.

Er zijn trouwens veel betere opties voor eerste gebruik (als je toch absoluut aan de PH's wil).

zover ben ik nog niet wat is pct?

Terug
Naar boven