XXL Nutrition

Omega007 wordt kogelstoter?

Omega007

Competitive Bodybuilder
Waardering
83
Hallo allemaal,

Ik ben dus Omega007. Ik ben 19 jaar oud, weeg 100 kilo en ben 1.88 m lang.

Na vroeger altijd gevoetbald te hebben ben ik uiteindelijk in de sportschool terecht gekomen, dit mede omdat ik geen zin meer had in de vaste trainingstijden e.d. toen ben ik heel erg dik geworden...rond de 140 kilo zelfs!

Ik ben toen naar de sportschool gegaan om af te vallen dat lukte aardig en al gauw zat ik op een respectabele 90 kilo. Maar toen kwam 2 jaar geleden het krachtsportvirus, veel leuker dan dat achterlijke cardio. Ik heb in die 2 jaar best veel gegained mijn stats zijn nu al volgt: Bench 110 kilo, squat 190 kilo, deadlift 190 kilo.

Op dit momen train ik om de dag met de volgende split borst/biceps, rug/triceps en schouders/benen. Ik ben aan het cutten om wat droger te worden. Maar ik mis iets.....wat dan? Het competitie-element! Dus toen ben ik is een poosje gaan zitten denken, welke sport valt het best te combineren....juist kogelstoten.

Nu mijn vraag aan jullie lijkt jullie het een goed plan? en zijn er in Dordrecht faciliteiten aanwezig om echt te groeien als kogelstoter? wonen er misschien zelfs kogelstoters die actief zijn op dbb? Ik doe iets nooit half. Als ik het doe wil ik er ook goed in worden en ga ik er 100% voor. Mocht ik er echt aan gaan beginnen gebruik ik dit topic gelijk ook om mijn trainingen e.d. bij te kunnen houden.

Ik weet dat Hercules en Parthenon in Dordrecht zitten heeft 1 van jullie daar ervaring mee?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Laatst bewerkt:
Niet juist, kogelstoten...

HIGHLAND GAMES
mix van atletische vermogen, snelkracht en brute power.
onderdelen:
- steenstoten (juist !)
- gewicht vergooien (weight for distance)
- Hooggooien (weight for height)
- hamerslingeren (Scottish Hammer)
- Cabertoss (boomstam werpen)

meer allround dan alleen kogel (die we overigens ook gebruiken !)

check: www.highlandgamesfederatie.org voor meer info over de onderdelen, of de diverse topic van mij in het powerlift-hok ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!

Die highland games klinken ook wel intressant! Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit van gehoord heb... Voorlopig wil ik me echter proberen te richten op kogelstoten, Rutger Smith achterna:D

Goede tip met dat kogelstootapparaat:P Laat ik eerst maar eens een atlethiek vereniging vinden waar ik puur kan trainen voor het kogelstoten...

trouwens de training van gisteren:

deadlift 3*8*140
pull up 3*8*
Bent over row 3*8*
dumbbell row 3*8*
shrugs 3*8*

skulcrushers 3*8*32 kilo
triceps pushdown 3*8*..
dips met 100 kilo lichaamsgewicht

55 min cardio.

Laatst bewerkt:
Eddy Cardol, al jaren tweede kogelstoter van NL, achter Rutger Smith, doet ook al jaren mee aan onze HG competies, en niet onverdienstelijk !

In ieder geval succes ermee !

Mocht je verder geïntesseerd zijn, kun je me mailen op:
wulbert@highlandgamesfederatie.org
Om een keertje mee te trainen of om in contact met andere in jouw regio te komen bv

warom cardio? zit ej in de cut?

ja ben op het moment aan het cutten/clean bulken. Ik probeer eigenlijk gewoon vet kwijt te raken zonder spiermassa te verliezen. Ik zit op het moment heel hoog in de eiwitten en heel laag in de koolhydraten. Ben toch al weer 10 kilo kwijt in 8 weken. Mijn doel is echter niet afvallen maar groot en gespierd met zo min mogelijk vet.

Heb even mijn training aangepast. Dat leek natuurlijk helemaal nergens op, ik had 2 trainingen door elkaar gegooid:o

omega beide zijn goede verenigingen, ik train zelf bij passaat, maar hebben goede faciliteiten. Zit een Indoorhal aan de kantine vast, dus is super eigenlijk. is mooie baan vind ik heb er zaterdag een wedstrijd gehad.

succes in ieder geval ;), ik zou als ik jouw was dan maar ff gaan kijken of je het wat vind, is niet zo makkelijk als het lijkt zeg ik je alvast :p het is hard werken. ik doe het nu zelf op het moment 10 maanden, en heb over 2 maanden het NK junioren :)

maar iig succes ;)

go for ittt

omega beide zijn goede verenigingen, ik train zelf bij passaat, maar hebben goede faciliteiten. Zit een Indoorhal aan de kantine vast, dus is super eigenlijk. is mooie baan vind ik heb er zaterdag een wedstrijd gehad.

succes in ieder geval ;), ik zou als ik jouw was dan maar ff gaan kijken of je het wat vind, is niet zo makkelijk als het lijkt zeg ik je alvast :p het is hard werken. ik doe het nu zelf op het moment 10 maanden, en heb over 2 maanden het NK junioren :)

maar iig succes ;)

Oke, dat is mooi meegenomen dan hoef ik gelukkig niet buiten de stad! Ja geloof best dat het hard werken is...maar dat schuw ik zeker niet. Ik merk gewoon dat ik het competitieelement mis en daar baal ik van! Ik ga ze morgen allebei bellen en gelijk mijn keus bepalen! Succes met je NK!!!

Ga ik zeker doen man!

vandaag trouwens borst biceps....ging redelijk

Benchpress8*70 8*80 4*90 4*100
Decline dumbbell press 3*8*32
Incline dumbbell press 3*8*32
Dumbbell fly's 3*8*20
Barbell curl....
incline dumbbell curl....
Hammer curl...

55 min cardio

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag een rustdag, wat een hekel heb ik daaraan zeg! Maarja voor het herstel en je sociale leven kan het geen kwaad:P

morgen rug en schouder knallen hieronder gooi ik mijn schema even neer als jullie nog opmerkingen hebben zijn ze uiteraard welkom!

Ben trouwens ook begonnen met Hot Roxx! even een fatburnertje om de verbranding een beetje te stimuleren.

alles 3*8

Squat
legg extensions
Good mornings
Calves

Millitairy Press
Front raises
Side Raises

haha hoe ben je daar nou weer opgekomen
bodybuilden man, veel netter fyshiek

haha hoe ben je daar nou weer opgekomen
bodybuilden man, veel netter fyshiek

hahah ik wil naar de olympische spelen man:toilet: hahah nee maar even serieus ik wil gewoon graag weer een competitie-element in mijn trainingen verwerken.

Het neigt nu wel echt heel erg naar het kogelstoten. Hoewel die Highland games ook wel zeer interessant zijn! Ben het trouwens wel met je eens dat het bodybuilders fysiek mooier is, maar dat is niet mijn hoofddoel!

Je kan toch een bb achtig fysiek hebben en nog steeds goed kogelstoten?

Of wordt er bedoeld dat het niet goed samengaat, omdat op een laag vet% komen je kracht zou kosten? Dan begrijp ik die opmerking nog wel.

Je kan toch een bb achtig fysiek hebben en nog steeds goed kogelstoten?

Of wordt er bedoeld dat het niet goed samengaat, omdat op een laag vet% komen je kracht zou kosten? Dan begrijp ik die opmerking nog wel.

Ik ga uiteraard wel voor een bb-achtige fysiek. Maar mocht ik er toch een klein beetje een buikje van krijgen vind ik niet erg. Kogelstoten staat vanaf het moment dat ik eraan begin op nummer 1. Ik doe nooit dingen half, wordt echt knallen!

Heb je wel 'es een kogel gestoten? Hoe weet je dat je er 'feeling' voor hebt? (imo belangrijk voor kogelstoten) Heb je een extreem explosieve bank/squat? Goede powerclean? Ben je van nature explosief?

Zijn wel dingen die je in overweging moet nemen als je op wedstrijdniveau topprestaties wilt leveren...

Ik heb kogelstoten & discuswerpen geprobeerd voor een maand ofzo, naast highland games, en moet zeggen dat ik highland games veel leuker vind door de diversiteit van de onderdelen. Heb ondertussen wel een discus en kogel gekocht als ik de behoefte krijg aan m'n techniek te werken voor HG.

Heb je wel 'es een kogel gestoten? Hoe weet je dat je er 'feeling' voor hebt? (imo belangrijk voor kogelstoten) Heb je een extreem explosieve bank/squat? Goede powerclean? Ben je van nature explosief?

Zijn wel dingen die je in overweging moet nemen als je op wedstrijdniveau topprestaties wilt leveren...

klopt zeker, het lijkt makkelijker dan het is ;) dat je explosief moet zijn is zeker een feit en een belangrijke ook ;), ook is het zo dat je de techniek echt goed onder controle moet hebben om echte top afstanden te stoten ;), ik merk het nu zelf ook steeds meer dat je niet alles op kracht kan doen. Je moet er ook niet vanuit gaan dat je binnen een jaar aan de top zit, dat duurt echt wel een tijdje, mocht je er ooit wel komen.

Inderdaad, als je je eerste jaar 15m stoot met een 7.25kg kogel mag je trots op jezelf zijn. Was een jongen die 17meter stootte in het oly stadion, zijn stats:

(quarter/parallel?) squat: 280kg
powerclean: 140kg
bank: 175kg

Om maar een beetje een idee te geven wat voor een kracht je ook nog 'es boven op je techniek nodig hebt.

Ik heb kogelstoten & discuswerpen geprobeerd voor een maand ofzo, naast highland games, en moet zeggen dat ik highland games veel leuker vind door de diversiteit van de onderdelen. Heb ondertussen wel een discus en kogel gekocht als ik de behoefte krijg aan m'n techniek te werken voor HG.

Nee heb echt nog nooit een kogel in mijn handen gehad! Heb dus ook nog nooit specifiek voor het kogelstoten getraind (explosiviteit). Dit zijn dus ook allemaal zaken die ik moet ontdekken tijdens de eerste trainingen. Vandaar dat ik het zo belangrijk vind dat ik bij een club terecht komt waarde begeleiding goed is!

Tuurlijk heb ik de ambitie om op topniveau te presteren! Maar ik heb niet het idee dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Ik wil er gewoon alles uithalen. Als het verst wat ik ooit kan stoten 14 meter is dan is dat maar zo.....maar dan weet ik voor mezelf dat ik er alles aangedaan heb!

Inderdaad, als je je eerste jaar 15m stoot met een 7.25kg kogel mag je trots op jezelf zijn. Was een jongen die 17meter stootte in het oly stadion, zijn stats:

(quarter/parallel?) squat: 280kg
powerclean: 140kg
bank: 175kg

Om maar een beetje een idee te geven wat voor een kracht je ook nog 'es boven op je techniek nodig hebt.

Zo jezus, die gast is sterk! Maar zoals ik al zei. Het kogelstoten voegt voor mij het wedstrijdelement toe aan mijn krachttrainingen. Ik raak daardoor nog meer gedreven om het beste eruit te halen!

klopt zeker, het lijkt makkelijker dan het is ;) dat je explosief moet zijn is zeker een feit en een belangrijke ook ;), ook is het zo dat je de techniek echt goed onder controle moet hebben om echte top afstanden te stoten ;), ik merk het nu zelf ook steeds meer dat je niet alles op kracht kan doen. Je moet er ook niet vanuit gaan dat je binnen een jaar aan de top zit, dat duurt echt wel een tijdje, mocht je er ooit wel komen.

Jij kogelstoot zelf ook, Het is mijn bedoeling me echt puur en alleen te focussen op het kogelstoten en dus geen andere atletiek disciplines te beoefenen. Is dit bij dergelijke verenigingen ook mogelijk, en is het dat ook mogelijk dat je daar echt specifiek begeleiding voor krijgt, qua techniek, trainingsschema's e.d.?

IK ga denk ik vandaag even kijken bij hercules tussen 19:00 uur en 21:00 uur kan je daar gewoon komen kijken, das wel leuk dus! Maar nog even voor de duidelijkheid, ik begrijp dat ik niet binnen korte termijn 16 meter ga stoten, of dat ik uberhaupt die afstand ooit haal??? ik ga er alleen alles aan doen om er wel echt goed in te worden!

Terug
Naar boven