- Waardering
- 317
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
Vet kan je sowieso niet in spiermassa omzetten. Of je komt spiermassa (en ook vet) aan en je wordt zwaarder of je gaat vetmassa verbranden (en wellicht ook wat spiermassa) en je wordt lichter. Basisprincipes van bulken en cutten die voor iedereen gelden. Heb je ook nog een andere reden om je gewicht rond de 100 te houden? Voor kogelstoten is wat zwaarder worden volgens mij juist handig zolang je explosief blijft.Kijk dat zijn posts waar ik wat aan heb! Als we zo door gaan wordt het nog een ware ''sticky''. Ik neem dit natuurlijk wel mee in mijn overwegingen voor een trainingsschema! Ik bedoel als iemand het vallen en opstaan al voor mij heeft gedaan is dat natuurlijk mooi meegenomen
.
Ik ga denk ik de gewichten wel een stukje naar beneden brengen om (nog) explosiever te kunnen trainen. Ook ga ik de olympische lifts op korte termijn in mijn schema integreren. De sprints en sprongen doe ik sinds gisteren al.
Maar hoe zit het met de spiermassa? Ik ben nu bezig mijn gewicht zo rond de 100 te houden en op die manier dus heel langzaam vet in spier om te zetten. Stel dat ik nu puur en alleen maar op explosiviteit ga trainen...wat gaat dat doen met de spierontwikkeling?
Ik sluit trouwens ook nog niet 100% uit dat ik ooit HG ga proberen. Maar ik heb het kogelstoten nu wel echt te pakken. Ik probeer het minimaal 6 maanden om te kijken of ik er plezier uit haal en er goed in zou kunnen worden.
Maar op hetzelfde gewicht blijven en sterker en explosiever worden kan best... Gespierder worden is wat lastiger vanwege dat bulk- en cutprincipe. En ik train bijvoorbeeld niet alleen op explosiviteit, ik train daarnaast ook op absolute kracht en ook op wat spiermassa omdat dat ook tot 1 van mijn doelen behoort.
Ik train dus ook op verschillende tijden van het jaar op verschillende reps, sets en gewichten afhankelijk van mijn korte termijn doelen. Vlak voor en tijdens het HG-seizoen wordt dat voornamelijk kracht en explosiviteit maar in de winter wil ik graag groter, zwaarder en sterker worden om tijdens het seizoen weer iets af te vallen en explosiever te worden. Terwijl ik m'n in de winter aangekomen spiermassa zoveel mogelijk verbindingen met de motoreenheden 'aanleer' om ook sterker te worden zonder echte massa aan te zetten door abusievelijk op onderhoudsverbruik te eten.
Ik kan je niet echt zeggen wat trainen op puur explosiviteit je voor gewichtstoename of spiermassatoename geeft maar ik weet wel dat je niet alleen moet trainen op explosiviteit omdat dat op een gegeven moment ophoudt en je dan weer beter kan focussen op een grotere absolute kracht om weer een sterkere explosieve kracht te ontwikkelen door middel van bijvoorbeeld plyometrics.

. Ik neem dit natuurlijk wel mee in mijn overwegingen voor een trainingsschema! Ik bedoel als iemand het vallen en opstaan al voor mij heeft gedaan is dat natuurlijk mooi meegenomen
.

Ik wil best zwaarder worden hoor. Maar dan zeker niet vetter. Ik merk gewoon dat dit werkt dus voorlopig pas ik de strategie nog niet aan!
? misschien ken ik der wel een paar van 

)