Fitness Seller

(ON)gezond zonder vlees.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Originally posted by admin

Ken genoeg mensen die vroeger voor geen meter groeiden omdat ze te weinig eiwit aten, of waarbij de voeding niet goed gebalanceerd was. Dus het KAN niet anders dan dat jij groeit door de combinatie van verschillende plantaardige eiwitten. Vraag maar aan elke diëtist.

De enige groente met alle 9 essentiele aminozuren is een aardappel (o en soja ook, maar dat is bagger)

Aardappel is een gewas, maar goed. En over Soja heb ik al wat gepost, zie niet in waarom het bagger is. Er word op dat gebied gewoon te veel nagepraat, zeker Tempeh voldoet gewoon op alle vlakken aan het aminozuur profiel wat betreft alle essentiele aminozuren.

En ook al zou de opname minder zijn van die proteinen wat sommigen beweren dan nog krijg je genoeg binnen om er van te groeien. Als je voeding niet goed uitgebalanceerd is houd je een hoge intensiteit trainingsregimen niet lang vol, vleeseter of vegetarier.

Maar je kan uitgebalanceerde voeding binnenkrijgen ook zonder je er op te fixeren , natuurlijk telt het totaalplaatje maar als je eenmaal weet wat goed voor je is of niet moet je gewoon eens een keer een lijn durven trekken en daarop voortborduren. Heb vroeger ook wel vaak gesleuteld aan mijn dieet, 1 van de redenen dat ik er nu dus ook niet meer op hoef te letten.
 
Originally posted by admin

Haha precies! Bij melk of vlees heb ik daar nooit last van, en aangezien winderigheid duid op een slechte of in ieder geval minder goede vertering kunnen we onze conclusies trekken...

Haha, leve melk :) Alleen blijft het een feit dat grootste gedeelte van de wereldbevolking lactose intolerant is, kunnen we ook weer onze conclusies uittrekken.

Bonen kan je tenminste nog wat een doen om die winderigheid tegen te gaan als je de tips volgt van deze o.a. deze site.

[Link niet meer beschikbaar]

Was ff te lui om het over te typen in het Nederlands.
 
Originally posted by Ericr


Aardappel is een gewas, maar goed.
We hebben het hier niet over groenten maar over PLANTEN dacht ik. (PLANTaardig)

En over Soja heb ik al wat gepost, zie niet in waarom het bagger is. Er word op dat gebied gewoon te veel nagepraat, zeker Tempeh voldoet gewoon op alle vlakken aan het aminozuur profiel wat betreft alle essentiele aminozuren.

En ook al zou de opname minder zijn van die proteinen wat sommigen beweren dan nog krijg je genoeg binnen om er van te groeien. Als je voeding niet goed uitgebalanceerd is houd je een hoge intensiteit trainingsregimen niet lang vol, vleeseter of vegetarier.

Maar je kan uitgebalanceerde voeding binnenkrijgen ook zonder je er op te fixeren , natuurlijk telt het totaalplaatje maar als je eenmaal weet wat goed voor je is of niet moet je gewoon eens een keer een lijn durven trekken en daarop voortborduren. Heb vroeger ook wel vaak gesleuteld aan mijn dieet, 1 van de redenen dat ik er nu dus ook niet meer op hoef te letten.
Soja is bagger omdat het niet te drinken of te eten valt. Dat ze vlees proberen namaken vind ik hypocriet en belachelijk!
Als je vlees wil eten , eet dan echt vlees of houd het bij echt plantaardig voedsel.

En ik wil nog toevoegen dat er NIETS gaat boven een echte steak of biefstuk..zeker niet die bagger als namaakvlees wat ze tempeh noemen. Maar ieder zijn smaak :D Ook ben ik helemaal niet overtuigt van de onschuld van soja, maar als jij het risico wil nemen, ga je gang.
Verder kan het aminozuur profiel volledig zijn , de biologische waarde is nog steeds VER beneden die van vlees/vis/zuivel.
IK zelf ben trouwens geen zware vleeseter, ik eet veel vis, veel groenten en "gewassen" zoals jij het wil noemen...

Verder kan je als vegatarier en zeker veganist nooit dezelfde resultaten neerzetten , zeker niet als je erg intensief en extreem bezig bent. Daar ben ik zeker van.
Je kan wel de nodige calorieën uit niet -dierlijk voedsel halen, mar zeker niet de kwaliteitseiwitten en andere nodige macronutrienten.
 
Originally posted by Ericr


Haha, leve melk :) Alleen blijft het een feit dat grootste gedeelte van de wereldbevolking lactose intolerant is, kunnen we ook weer onze conclusies uittrekken.

Bonen kan je tenminste nog wat een doen om die winderigheid tegen te gaan als je de tips volgt van deze o.a. deze site.

[Link niet meer beschikbaar]

Was ff te lui om het over te typen in het Nederlands.
Grootste deel van de wereldbevolking lactose intolerant?

Sinds wanneer?

Slechts een klein deel bedoel je...

En met die bonen, ik vrees dat daar weinig tegen helpt, het zijn de koolhydraten en eiwitten in bonen die elkaar tegen werken in de vertering. Die krijg je hoe dan ook binnen en meeste mensen hebben een slechte opname van die eiwitten.
 
Ik herinner me wel dat die winderigheid overging toen ik dag in dag uit die bonen at. Dan raakt je lichaam er aan gewend.
Ik geloof ook dat de opname verbetert als je de bonen/erwrten pureert voor inname. Is ook een reden waarom ik groenten nu liever rauw en dan in de vorm van fijngesneden rauwkost eet. Dan gaan de minste vitamines verloren, maar kunnen de voedingsstoffen (door het kapotsnijden) toch opgenomen worden.

Espi
 
Originally posted by admin

Grootste deel van de wereldbevolking lactose intolerant?

Sinds wanneer?

Slechts een klein deel bedoel je...

En met die bonen, ik vrees dat daar weinig tegen helpt, het zijn de koolhydraten en eiwitten in bonen die elkaar tegen werken in de vertering. Die krijg je hoe dan ook binnen en meeste mensen hebben een slechte opname van die eiwitten.

Lactose Intolerance
About 70% of the world's population just can't drink milk or eat dairy products (except yogurt) without getting an upset stomach. It's genetic and happens most often in people of African, Asian and Mediterranean descent. It's caused by a deficiency of lactase, an enzyme needed to absorb and digest the milk sugar, lactose. Undigested, the milk sugar lingers in the colon and ferments, creating intestinal distress - abdominal pain, bloating, gas and diarrhea - that sometimes defies diagnosis or is misdiagnosed as serious bowel disease.

http://www.healthcastle.com/herb_lact.shtml

Lactose intolerance affects as many as 75 percent of the worlds population. (1) In the United States, where 30 to 50 million of the American people are lactose intolerant, approximately 80 percent of the Asian American population, 79 percent of the Native American population, 75 percent of the African American population, 51 percent of the Hispanic American population, and 21 percent of the Caucasian American population are affected. When dairy products are consumed by lactose intolerant people, some have the lactose pass through the small intestine with no ill affects. However, in others that same undigested lactose can have a completely different affect. Generally, between 30 minutes and two hours, (2) after the lactose has remained in the colon where it ferments, it can cause the lactose intolerant child to suffer from foamy diarrhea with diaper rash, vomiting and failure to gain weight, thus slowing growth and development, and adults can experience rumbling abdominal sounds, bloating, gassousness, flatulence, nausea, diarrhea, and vicious abdominal cramping. (3) As stated in "Lactose Intolerance" almost anything that "might be causing you GI stress will probably affect your ability to digest lactose". (6) Therefore, it is recommended that people avoid milk when having diarrhea. The severity of these symptoms are strictly dependent on the amount of lactose the person can tolerate. (5)

http://members.aol.com/profchm/myers.html

Kan nog wel 100'en bronnen vinden, is gewoon een genetisch feit. Dus toch wel handig dat wij onze melkpoeder sturen naar volkeren die het niet eens zonder problemen goed kunnen verteren. Ff als zijpaadje.
 
Flatulence results from eating beans because we do not have the particular enzymes in our digestive tracts needed to break down certain complex bean sugars, the oligosaccharides.

En dit dus wat betreft de bonen, die oligosachharides kan niemand verteren, maar dat effect is dus wel te verminderen door de bonen in water te weken en die andere tips op eerdergenoemde site.
 
Bij volkeren die weinig melk drinken word het niet aangemaakt, volkeren die wel melk dronken word het gewoon aangemaakt.

Daarom is het zo stom om geen borstvoeding te geven aan een baby. Iedereen kan lactase aanmaken, maar men moet het wel van bij de geboorte "aanleren"

Babies are lactose degraders because in that period of their development genes are turned on that lead to the production of lactase - the enzyme that splits the disaccharide we call lactose.

Nogmaals: Niemand is van nature echt lactose intollerant! Men maakt zichzelf intollerant door aan de baby geen borstvoeding te geven. De genen worden veranderd vanaf de geboorte, daarom is flessenvoeding zo enorm slecht, zeker als het soja is.

Je zal in het Westen en landen waar veel melk word gedronken zelden veel lactose intollerante mensen zien.

Maar omdat Asie/Afrika ed. veel op soja leven, en hun een groot deel van de wereldbevolking uitmaken, geeft dit een vertekent beeld.
 
Originally posted by Ericr
."....we do not have the particular enzymes in our digestive tracts needed to break down certain complex bean sugars, the oligosaccharides...."
En dan durven zeggen dat we geen vlees kunnen verteren of er niet voor gemaakt zijn. Terwijl het net andersom is.

Maar dat van die eiwitten en koolhydraten wat ik aanhaalde is ook waar hoor, de maag kan moeilijk eiwit en bepaalde koolhydraten in 1 zelfde zuurtegraad verteren.
 
qua lactose is toch al lang en breed uit de wereld geholpen hier?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Iets wat al zo'n 10000 jaar genetisch is veranderd bij Europese volkeren draai je niet zomaar terug, dat je niet zo word geboren wil niet zeggen dat die intolerantie niet opgeslagen kan zijn in je genen. Gaat nog wel ff duren voordat hele wereldbevolking echt lactose tolerant word, als het al ooit gebeurt.
 
Wat een bullshit artikel, sorry hoor, denk eens ff na...

Waarom geven zoogdieren al miljoenen jaren melk bij de geboorte?

Niet omdat het zo slecht kan verwerkt worden door het lichaam hoor.
Ze willen doen geloven alsof melk drinkers abnormaal zijn, terwijl het juist omgekeerd is, niet-melk drinkers DIE zijn pas abnormaal. Lactose zit in moedermelk, bij elk dier. Dus lekker uit de lucht gegrepen dat artikel.

Geef een baby moedermelk en deze zal lactase aanmaken, dat is al langer gekend in de medische wereld...
 
Originally posted by admin

En dan durven zeggen dat we geen vlees kunnen verteren of er niet voor gemaakt zijn. Terwijl het net andersom is.

Maar dat van die eiwitten en koolhydraten wat ik aanhaalde is ook waar hoor, de maag kan moeilijk eiwit en bepaalde koolhydraten in 1 zelfde zuurtegraad verteren.

Wie heeft dat dan gezegd ? Vlees valt heus wel te verteren, lastiger dan hoop andere voeding maar te verteren valt het zeker. Maagzuur is er sterk genoeg voor. En dat we van 1 product sommige stoffen niet kunnen verteren wil nog niet zeggen dat het een slecht product is. Zoals bij bonen.

Feit bij vlees blijft dat vleeseter percentagegewijs meer stofwisselingziekten of kanker krijgen, heb nog wel wat grafiekjes maar die staan in helaas in boeken. Maar de verbanden tussen hoge consumptie van vleesproducten en bv darmkanker bestaan zeker.

Nog maar ff opgezocht, wetenschappelijke bronnen

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9786231&dopt=Abstract

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by admin
Wat een bullshit artikel, sorry hoor, denk eens ff na...

Waarom geven zoogdieren al miljoenen jaren melk bij de geboorte?

Niet omdat het zo slecht kan verwerkt worden door het lichaam hoor.
Ze willen doen geloven alsof melk drinkers abnormaal zijn, terwijl het juist omgekeerd is, niet-melk drinkers DIE zijn pas abnormaal. Lactose zit in moedermelk, bij elk dier. Dus lekker uit de lucht gegrepen dat artikel.

Geef een baby moedermelk en deze zal lactase aanmaken, dat is al langer gekend in de medische wereld...

Tja zo zie ik dat vaker hier op het forum, jammer. Waarom is dat nou een bullshit artikel ? Kan er nog wel paar honderd artikelen bijhalen, allemaal van gerespecteerde wetenchappers, maar op deze manier is een discussie natuurlijk geen echte discussie als je wetenschappelijke research maar gelijk als bullshit afdoet. Geef een baby moedermelk en toch zal bij bepaalde volkeren na een paar jaar die lactoseintolerantie opduiken. Doe je weinig aan.

En melkdrinkers zijn niet abnormaal, alleen is niet iedereen geschikt om melk te drinken.
 
Some causes of lactose intolerance are well known. For instance, certain digestive diseases and injuries to the small intestine can reduce the amount of enzymes produced. In rare cases, children are born without the ability to produce lactase. For most people, though, lactase deficiency is a condition that develops naturally, over time. After about the age of two years, the body begins to produce less lactase. The reasons for this are unclear and still under study. However, symptoms may occur years after childhood.

En dat vind je dus overal terug, onduidelijk waarom lactase niet meer word aangemaakt maar het gebeurt. En die kinderen worden echt niet allemaal moedermelk onthouden na hun geboorte. Of worden groot gebracht met sojamelk, zo groot is die markt niet eens in tegenstelling tot de melkpoedermarkt die gigantisch is.

En nog deze er dan maar bij, van de site van de national diary council, lijkt me niet dat die bullshit verkopen over producten waar ze direct en indirect een belang bij hebben.

About 25% of the U.S. adult population and 75% of adults worldwide are said to be lactose maldigesters or have low lactase levels (2,3,4). The condition is common in African Americans, Hispanics, Native Americans, and Asian Americans. Most infants and young children have high levels of lactase and can readily digest lactose. However, lactase activity declines with age in many ethnic and racial populations (2).

http://www.nationaldairycouncil.org/lvl04/nutrilib/calccounsel/06_ccr_rev.htm
 
Laatst bewerkt:
Omdat ze stoppen met melk drinken, daarom worden ze intolerant.

Elk voedingsbestanddeel is lichaamsvreemd. Alhoewel we melk nog als minst lichaamsvreemde substantie kunnen zien, moet ook hier een bepaalde gewoonte worden aangeleerd.

Als ik nooit groennten heb leren eten dan krijg ik verschrikkelijke maagkrampen als ik het na jaren ga proberen eten. Zo is het net bij melk, toch niet toevallig dat die intollerantie juist bij volkeren opduikt die weinig melk concumeren he? Denk daar eens over na.

En over het artikel, als je studies laat sponsorren door de soja brigade dan krijg je dat soort verdraaide dingen.

Respect dat je het allemaal opzoekt, maar over elke voeding kan je wel wat vinden. Maar er zit meestal meer achter dan men ons wil doen geloven.


IK vind het erg typisch dat je als veganist (want dat ben je toch wel) weer probeert om dierlijke voeding af te keuren. Wij "vleeseters" zeggen toch ook niet dat je abnormaal bent? Doe dat dan ook niet bij ons.
 
ik vind het persoonlijk bullshit, dat hele vegetarische gedoe. (no offence vegateren!) maar een mens is gemaakt als alleseter. De eerste mens at al vlees.. het is verdomme de natuur. Toen had je jagers die met speren zo'n beest molden, nu worden ze geslacht, so ****ing what! (correct me if i'm wrong). Ik zal vegetaren mischien niet begrijpen, maar dit is mijn mening :)
 
Originally posted by admin
Omdat ze stoppen met melk drinken, daarom worden ze intolerant.

Elk voedingsbestanddeel is lichaamsvreemd. Alhoewel we melk nog als minst lichaamsvreemde substantie kunnen zien, moet ook hier een bepaalde gewoonte worden aangeleerd.

Als ik nooit groennten heb leren eten dan krijg ik verschrikkelijke maagkrampen als ik het na jaren ga proberen eten. Zo is het net bij melk, toch niet toevallig dat die intollerantie juist bij volkeren opduikt die weinig melk concumeren he? Denk daar eens over na.

En over het artikel, als je studies laat sponsorren door de soja brigade dan krijg je dat soort verdraaide dingen.

Respect dat je het allemaal opzoekt, maar over elke voeding kan je wel wat vinden. Maar er zit meestal meer achter dan men ons wil doen geloven.


IK vind het erg typisch dat je als veganist (want dat ben je toch wel) weer probeert om dierlijke voeding af te keuren. Wij "vleeseters" zeggen toch ook niet dat je abnormaal bent? Doe dat dan ook niet bij ons.

Het ging er om of iets gezond was ongezond, ik keur niks af. Alleen geld dat voor bepaalde groepen sommige producten niet de beste keuze zijn en de correlatie met bepaalde gezondsheidproblemen is ook geen afkeuring. Alleen maar het weergeven van feiten.

Heb al eerder aangegeven dat het mij verder een zorg is wat iemand eet of drinkt, respecteer ieders keuze. Maar als ik met wetenschappelijke bronnen kom, die dan ook nog eens uit de hoek komen van de leveranciers zelf (melk) of met grafieken van de WHO mag ik toch ook hopen dat dat niet als bullshit word gezien met een bijbedoeling.

Die Soy only sites neem ik zelf niet eens serieus, die hebben een plaat voor hun kop.
 
Als er in dat artikel staat dat melk drinkers rare wezens zijn die genetisch veranderd zijn, dan is dat voor mij klinkklare bull shit jah.

Voor elk onderzoek is er een anders dat het weerlegt, jij zegt dat melk drinken abnormaal is, wel ik zeg dat soja abnormaal is. Het is zeer lichaamsvreemd en veroorzaakt ook kanker in bepaalde gevallen.
Dat vlees (vooral rood vlees) minder gezond is in grote hoeveelheden weet ik, daarom met je ook niet teveel vlees eten, en meer vis gaan eten.

Als afsluiter als we van nature geen lactose zouden kunnen verwerken, dan zou er geen melk uit de vrouwenborst komen, zo simpel is het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven