XXL Nutrition

(ON)gezond zonder vlees.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
T kan je mij dan minimaal 1 wetenschappelijk artikel laten zien waarin duidelijk staat dat lactose intolerantie ontstaat door met melk te stoppen ? Want enige wat ik vind is toch echt dat op den duur die lactase aanmaak stopt bij bepaalde volkeren.

Of moet ik maar geloven dat op eens de 75% van de wereldbevolking na een bepaalde leeftijd stopt met melk drinken of uberhaupt nooit bij de geboorte het kind de borst geeft ?

Hoop dat ik een normaal antwoord krijg, is wel als serieuse vraag bedoelt namelijk.

En laat mij 1 keer zien in de discussie waarbij ik iets afkeur, want volgens mij heb ik dat nergens gedaan.
 
Originally posted by Ericr
T kan je mij dan minimaal 1 wetenschappelijk artikel laten zien waarin duidelijk staat dat lactose intolerantie ontstaat door met melk te stoppen ? Want enige wat ik vind is toch echt dat op den duur die lactase aanmaak stopt bij bepaalde volkeren.
Wat zegt je dat? Waarom ontstaat het bij bepaalde volkeren wel en andere niet?

Waarom heb ik als Westerling hier geen last van?

Simpel, ik heb als volwassene geleerd om lactase aan te maken, terwijl hun overgestapt zijn op soja.

Of daar een onderzoek over bestaat weet ik niet, maar denk dat dit pure logica is.
 
Originally posted by admin

Wat zegt je dat? Waarom ontstaat het bij bepaalde volkeren wel en andere niet?

Waarom heb ik als Westerling hier geen last van?

Simpel, ik heb als volwassene geleerd om lactase aan te maken, terwijl hun overgestapt zijn op soja.

Of daar een onderzoek over bestaat weet ik niet, maar denk dat dit pure logica is.

Is geen pure logica omdat wetenschappelijk onderzoek het onderuit haalt. Die Diary Council uit de USA verkoopt toch geen onzin lijkt me, zelfs die plaatsen op hun website dat bij bepaalde volkeren lactase bij een groot gedeelte niet meer word aangemaakt na een bepaalde leeftijd.
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en wil graag even deze oude discussie naar boven halen. Reden is dat ik zelf veganist ben (dus helemaal geen dierlijke producten gebruik) en ik was erg nieuwschierig wat echte bodybuilders daarvan vinden. Zoals ik in dit topic heb kunnen lezen zijn de meesten er niet echt voorstander van (verbaast me niet echt iets eigenlijk :) ).
Ik ben nu zelf een paar weken met krachttraining bezig maar niet erg serieus, maar vind het wel leuk om erover te lezen.

overigens bestaan er echt veganistische bodybuilders:

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Oh ja wou nog even wat toevoegen aan de lactose intollerantie kwestie.
Alle babies van zoogdieren, of het nou mensen zijn of honden, katten of wat dan ook, produceren in principe lactase, het enzym dat nodig is om lactose af te breken. Na enige tijd stopt het lichaam met de productie hiervan, omdat het bij zoogdieren niet normaal is dat ze melk blijven drinken. Het heeft er dus niks mee te maken of je als baby wel of geen melk hebt gedronken, in principe is ieder volwassen mens lactose intolerant (net zoals andere volwassen zoogdieren dus). Echter door dat mensen melk zijn blijven drinken na hun baby tijd is er een mutatie opgetreden die ervoor zorgt dat lactase nog steeds geproduceerd wordt.
Dus niet de mensen die lactose intollerant zijn hebben een defect gen, maar juist de mensen die wel nog melk kunnen verteren!

Ik zeg dit overigens niet omdat ik daar mee wil aantonen dat iedereen zou moeten stoppen met melk te drinken, want feit blijft dat veel mensen in de westerse wereld het gewoon wel goed kunnen verteren, ik wilde gewoon even wat misverstanden de wereld uit hebben :)
 
"De eerste mens at al vlees.."

de eerste mens deed wel meer. Dat iets duizend jaar geleden al gebeurde, maakt het nog niet goed. Je hebt je eigen geweten en gezond verstand om de feiten te bekijken en te bepalen hoe je over het opsluiten en doden van dieren in het hier en nu denkt. Verwijzingen naar 'vroeger' en andere diersoorten zijn daarbij niet relevant. Verhalen over (arbitraire begrippen als) 'natuurlijk' en 'onnatuurlijk' doen ook niet ter zake.
Een van de feiten is dat we simpelweg geen vlees nodig hebben.

Het is jammer dat in dit topic vegetariers/veganisten allerhande argumenten in de mond wordt gelegd. De meeste vegetariers/veganisten zijn dit gewoon om ethische redenen, en beweren echt niet dat vlees eten 'onnatuurlijk' is oid.
 
En omdat dit toch een BB board is: Ik ken geen enkele bb die groot is geworden zonder vlees en/of zuivel te eten. Het zou héél erg moeilijk zijn en je zou zoveel groenten moeten eten dat je hele spijsvertering in de war geraakt (nog wel het argument dat hun gebruikten).[/QUOTE]


SERGE NUBRET
 
patjer1 zei:
En omdat dit toch een BB board is: Ik ken geen enkele bb die groot is geworden zonder vlees en/of zuivel te eten. Het zou héél erg moeilijk zijn en je zou zoveel groenten moeten eten dat je hele spijsvertering in de war geraakt (nog wel het argument dat hun gebruikten).


SERGE NUBRET[/QUOTE]

heb je hier meer info over?
 
Er zijn wel meer mensen die bewijzen dat je een topsport kan beoefenen zonder gebruik te maken van dierlijke produkten, neem bijvoorbeeld de tennister Martina Navratilova. Ik weet ook wel dat tennis iets heel anders is dan BB maar toch bewijst het dat je niet per se vlees hoeft te eten om zover te kunnen komen...
 
Marla666 zei:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en wil graag even deze oude discussie naar boven halen. Reden is dat ik zelf veganist ben (dus helemaal geen dierlijke producten gebruik) en ik was erg nieuwschierig wat echte bodybuilders daarvan vinden. Zoals ik in dit topic heb kunnen lezen zijn de meesten er niet echt voorstander van (verbaast me niet echt iets eigenlijk :) ).
Ik ben nu zelf een paar weken met krachttraining bezig maar niet erg serieus, maar vind het wel leuk om erover te lezen.

overigens bestaan er echt veganistische bodybuilders:

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Oh ja wou nog even wat toevoegen aan de lactose intollerantie kwestie.
Alle babies van zoogdieren, of het nou mensen zijn of honden, katten of wat dan ook, produceren in principe lactase, het enzym dat nodig is om lactose af te breken. Na enige tijd stopt het lichaam met de productie hiervan, omdat het bij zoogdieren niet normaal is dat ze melk blijven drinken. Het heeft er dus niks mee te maken of je als baby wel of geen melk hebt gedronken, in principe is ieder volwassen mens lactose intolerant (net zoals andere volwassen zoogdieren dus). Echter door dat mensen melk zijn blijven drinken na hun baby tijd is er een mutatie opgetreden die ervoor zorgt dat lactase nog steeds geproduceerd wordt.
Dus niet de mensen die lactose intollerant zijn hebben een defect gen, maar juist de mensen die wel nog melk kunnen verteren!

Ik zeg dit overigens niet omdat ik daar mee wil aantonen dat iedereen zou moeten stoppen met melk te drinken, want feit blijft dat veel mensen in de westerse wereld het gewoon wel goed kunnen verteren, ik wilde gewoon even wat misverstanden de wereld uit hebben :)
De bodybuilders op die pagina's zien er echt niet uit, bedankt om mijn theorie te bevestigen. Bodybuilding en veganisme gaat niet samen. En je lactose theorie is een zelf uitgevonden verhaal dat nooit bewezen of bevestigd is. Leuk geprobeerd, maar zo werkt het niet. In principe is elke voedingstof lichaamsvreemd: of dat nu melk, graan of fruit is. Als je lichaam dus nooit leert om een enzym aan te maken, dan kan je een bepaalde stof niet verteren zo simpel is dat.
 
wimvanveen zei:
"De eerste mens at al vlees.."

de eerste mens deed wel meer. Dat iets duizend jaar geleden al gebeurde, maakt het nog niet goed. Je hebt je eigen geweten en gezond verstand om de feiten te bekijken en te bepalen hoe je over het opsluiten en doden van dieren in het hier en nu denkt. Verwijzingen naar 'vroeger' en andere diersoorten zijn daarbij niet relevant. Verhalen over (arbitraire begrippen als) 'natuurlijk' en 'onnatuurlijk' doen ook niet ter zake.
Een van de feiten is dat we simpelweg geen vlees nodig hebben.

Het is jammer dat in dit topic vegetariers/veganisten allerhande argumenten in de mond wordt gelegd. De meeste vegetariers/veganisten zijn dit gewoon om ethische redenen, en beweren echt niet dat vlees eten 'onnatuurlijk' is oid.
Niet relevant? Wat is dat voor onzin? Als je omnivoor bent van in je roots dan moet je nu niet ineens anders gaan gedragen. Heb jij een tijger als een boom zien opeten? Ik niet. BTW: vlees hebben we eigenlijk wel nodig, er zijn al dikwijls voedingstekorten opgetreden bij veganisten. Meestal door vitaminen en minderalen in vlees die ze te weinig binnenkrijgen. Hebben we granen nodig? Nee Hebben we groenten nodig? Nee. Want we zijn alleseters en kunnen wel meer dan 1 v/d 2 bronnen eten.

Waarom denk je dat vegatariers en vaganisten allerhande argumenten in de mond worden gelegd? Kijk eens goed rond op internet, het zijn hun die met dwaze websites als notmilk .com afkomen , waar niets dan leugens opstaan. ze proberen constant hun dwaze theorieën op te dringen. Ze gaan in tegen hun eigen natuur, maar iedereen die anders is , is abnormaal in hun ogen.
 
Marla666 zei:
Er zijn wel meer mensen die bewijzen dat je een topsport kan beoefenen zonder gebruik te maken van dierlijke produkten, neem bijvoorbeeld de tennister Martina Navratilova. Ik weet ook wel dat tennis iets heel anders is dan BB maar toch bewijst het dat je niet per se vlees hoeft te eten om zover te kunnen komen...
Niemand heeft dat gezegd? Het ging hier uitsluitend over bodybuilding.
 
Ericr zei:
Is geen pure logica omdat wetenschappelijk onderzoek het onderuit haalt. Die Diary Council uit de USA verkoopt toch geen onzin lijkt me, zelfs die plaatsen op hun website dat bij bepaalde volkeren lactase bij een groot gedeelte niet meer word aangemaakt na een bepaalde leeftijd.
Het feit dat het enkel bij bepaalde volkeren voorkomt zegt mij genoeg. Wie iets lang genoeg niet meer eet, of andere voedingsgewoonten heeft, zal iets moeilijker verteren. Heel logisch, geldt voor alles wat we eten.
Dat bewijst nog niet dat de eerste mensachtigen geen lactase aanmaakten nadat ze borstvoeding kregen. Punt is dat er heel veel groenten en gewassen zijn die nooit verteerbaar waren, vroeger niet en nu eigenlijk ook niet. We moeten ze eerst verschillende malen behandelen eer ze verteerbaar worden. Dus het is een slecht argument tegen niet-veganisten en niet-vegatariërs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven