Fitness Seller

Onbegrijpbaar.

Berry1989

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Hallo,

Ik zit echt dagelijks aan iets te denken dat het helemaal niet zo is wat ze hier vaak zeggen over het lichaam zoals dat je alleen afvalt als je onder je behoefte eet. En dat je aankomt wanneer je boven je kcrl behoefte eet.

Kijk, Je lichaam is je lichaam en die kan niet denken dus je lichaam denkt heus niet van wanneer het 24 uur is dat het een nieuwe dag aanbreekt en alle carorieren die nog in je bloed zitten na je vet opslag gaat.

Het zit zo wanneer jij bijvoorbeeld aan het trainen bent of andere inspanning aan het doen bent dan verbrand je altijd een deel vetreserves en koolydraten en een klein beetje eiwitten. Met elke inspanning verschild het natuurlijk. Maar stel je hebt in je lichaam 8 kilo aan vet reserves. na alles wat je doet verbrand je dus een deel vetreserves en koolydraten en klein beetje eitwitten stel je traint 2 uur dan heb je misschien 600 krl verbrand waaruit bijvoorbeeld 0,8 gram vet van je lichaam dus heb je 0,8 gram minder vet als je natuurlijk niet TEVEEL hebt gegeten. Zelfde met spieren opbouwen stel je hebt spieren getraint en die moeten herstellen met alles wat je eet gaat een klein deel na het herstel en groei van je spieren ook al eet je onder je onderhoud want je lichaam weet heus niet o om 12 uur vanacht is nieuwe dag dus dan stoppen we en doen we ALLES na vet reserves.

BTW: het is een voorbeeld kwa getallen ik heb niet uitgerekend het is een voorbeeld het gaat dat je een beeld hebt.

Ik zit hier al zo lang mee als ik me kan heringeren en hoop dat mensen hier serieus over nadenken en hun meningen vertellen. Let niet op mijn Nederlands ben er niet goed in ben dislecties.

Vriendelijke groeten Berry.

Laatst bewerkt:
ik denk dat als je gaat slapen je verbranding bijna tot helemaal stopt. Aangezien er geen energie nodig is. Dus geen KH eten voordat je naar bed gaat.

ik denk dat als je gaat slapen je verbranding bijna tot helemaal stopt. Aangezien er geen energie nodig is. Dus geen KH eten voordat je naar bed gaat.

Koelt jou lichaam af tot kamertemperatuur dan als je slaapt.... Dikke facepalm

bij mij wel, cold blooded killer

• Topic Starter Topic Starter

wanneer je koolydraten binnen krijgt duurt dit procces 16 uur voordat je lichaam er wat aan hebt en dus gaat gebruiken ik denk dat je dan al lang wakker bent.

Berry, maak je niet dik man.

Het is heel simpel. Als je meer eet dan je nodig hebt zal je lichaam dit opslaan. En dat opslaan is ALTIJD in vet.
Als je net zoveel eet als je nodig hebt zal je niets aankomen en niets afvallen.
MAAR.
Je moet dan wel de juiste variant eiwitten, khd en vet naar binnen werken.
Sterker nog als je de verkeerde verhouding neemt zal je zelfs aankomen terwijl je onder je dagverbruik zit.
Sporten verbrand voeding. In eerste instantie de suikers en als je niks meer hebt je vet. Dit gaat wel ten kosten van je hartslag en ademhaling.
Om vet te verbranden heb je meer zuurstof nodig dan als je suikers verbrand. En de suikers zijn je koolhydraten.
Nu een beetje duidelijk. En oja lees hieronder eens.

En om het begrijpelijk te maken doen we dat per 24 uur, dus gewoon een dag.
Je lichaam weet natuurlijk niet wanneer het avond of ochtend is. Maar ook hier iets raars. Als je zoals de meeste s'avonds slaapt zal je lichaam dat wel herkennen en in een andere verbranding overgaan.

Ik weet wel wat de wetenschap is. Maar ik denk er anders over! Ik weet wel hoe het allemaal in boeken en forumen staat. Maar ik vind het raar en trouwens je verbrand meer vet wanneer je koolydraten en suikers op zijn. Maar je verbrand altijd wel iets vet hoor niet alleen wanneer je koolydraten op zijn.

Hallo,

Ik zit echt dagelijks aan iets te denken dat het helemaal niet zo is wat ze hier vaak zeggen over het lichaam zoals dat je alleen afvalt als je onder je behoefte eet. En dat je aankomt wanneer je boven je kcrl behoefte eet.

Kijk, Je lichaam is je lichaam en die kan niet denken dus je lichaam denkt heus niet van wanneer het 24 uur is dat het een nieuwe dag aanbreekt en alle carorieren die nog in je bloed zitten na je vet opslag gaat.

Het zit zo wanneer jij bijvoorbeeld aan het trainen bent of andere inspanning aan het doen bent dan verbrand je altijd een deel vetreserves en koolydraten en een klein beetje eiwitten. Met elke inspanning verschild het natuurlijk. Maar stel je hebt in je lichaam 8 kilo aan vet reserves. na alles wat je doet verbrand je dus een deel vetreserves en koolydraten en klein beetje eitwitten stel je traint 2 uur dan heb je misschien 600 krl verbrand waaruit bijvoorbeeld 0,8 gram vet van je lichaam dus heb je 0,8 gram minder vet als je natuurlijk niet TEVEEL hebt gegeten. Zelfde met spieren opbouwen stel je hebt spieren getraint en die moeten herstellen met alles wat je eet gaat een klein deel na het herstel en groei van je spieren ook al eet je onder je onderhoud want je lichaam weet heus niet o om 12 uur vanacht is nieuwe dag dus dan stoppen we en doen we ALLES na vet reserves.

BTW: het is een voorbeeld kwa getallen ik heb niet uitgerekend het is een voorbeeld het gaat dat je een beeld hebt.

Ik zit hier al zo lang mee als ik me kan heringeren en hoop dat mensen hier serieus over nadenken en hun meningen vertellen. Let niet op mijn Nederlands ben er niet goed in ben dislecties.

Vriendelijke groeten Berry.

Volgens mij moet je goed nadenken over de begrippen onder- en boven je energie behoefte in relatie tot het verhaal dat je schetst. Het verhaal dat je schets is namelijk je energiebehoefte.

Maw als je precies voldoende zou eten om binnen jouw verbruiksverhaal stabiel te blijven eet je naar energieverbruik, niet eronder en niet erboven.

Volgens mij moet je goed nadenken over de begrippen onder- en boven je energie behoefte in relatie tot het verhaal dat je schetst. Het verhaal dat je schets is namelijk je energiebehoefte.

Maw als je precies voldoende zou eten om binnen jouw verbruiksverhaal stabiel te blijven eet je naar energieverbruik, niet eronder en niet erboven.

Ja maar je verbrand toch altijd een deel vetreserves dus je verbrand altijd wel een beetje vet? En wanneer word het vet opgeslagen als je teveel eet dan? wanneer denkt je lichaam is teveel? Want het gaat heus niet per 24 uur. Ik denk dan eerde per maaltijd

Berry, ik moet eerlijk zeggen dat het me niet helemaal duidelijk is wat je nu precies probeerd te zeggen. Dus misschien sluit mijn reactie niet helemaal aan op je vraag, maar ik doe een poging om antwoord te geven op wat ik denk dat je bedoeld.

Als we het hebben over vetverlies/winst, dan gaat het over netto balans.

Stel jij stopt je vol met calorieen net voor een training. Tijdens die training verbrand je calorien, en een deel daarvan zal uit vetmassa komen. Dus ja, je bent bezig met vetverbranding. Maar op het zelfde moment moeten al die calorien die je binnenkrijgt nog steeds ergens naartoe. Als dit er zoveel zijn, dat ze niet allemaal gebruikt worden voor je training, dan worden ze dus opgeslagen als o.a. vet. Dus op dat moment verlies je wat vet, maar tegelijkertijd gain je veel meer vet.

Dus netto, kom je dan vetmassa aan.

vetverlies < vetwinst = netto vet aankomen
vetverlies > vetwinst = netto vet verliezen

.. 500-600 kcal dromen, herinneringen opslaan, verwerken van indrukken van die dag en natuurlijk op temperatuur houden kost toch nog aardig wat energie

Berry, ik moet eerlijk zeggen dat het me niet helemaal duidelijk is wat je nu precies probeerd te zeggen. Dus misschien sluit mijn reactie niet helemaal aan op je vraag, maar ik doe een poging om antwoord te geven op wat ik denk dat je bedoeld.

Als we het hebben over vetverlies/winst, dan gaat het over netto balans.

Stel jij stopt je vol met calorieen net voor een training. Tijdens die training verbrand je calorien, en een deel daarvan zal uit vetmassa komen. Dus ja, je bent bezig met vetverbranding. Maar op het zelfde moment moeten al die calorien die je binnenkrijgt nog steeds ergens naartoe. Als dit er zoveel zijn, dat ze niet allemaal gebruikt worden voor je training, dan worden ze dus opgeslagen als o.a. vet. Dus op dat moment verlies je wat vet, maar tegelijkertijd gain je veel meer vet.

Dus netto, kom je dan vetmassa aan.

vetverlies < vetwinst = netto vet aankomen
vetverlies > vetwinst = netto vet verliezen

Oke ik zal nog 1x goed proberen uit te leggen, Ben je er mee eens dat wanneer je een inspanning aan het doen bent dat je een mix van stoffen verbrand?

Het is vooral koolydraten uit eten maar ook lichaamsvet wat je hebt opgeslagen die je verbrand. Stel je zou bij een bepaalde inspanning per uur 0,2 gram lichaams vet van de vet die je verbrand verbranden

En je alleen maar kleine hoeveelheden eet per dag iets boven je onderhoud 300 kcrl dan word die 300 exstra groot deel voor spieren gebruikt! Dus je spieren groeien plus door meer spier krijg je ook hogere onderhoud omdat spiercellen krcl gebruikt dus hoe meer hoe meer vet je dus ook verbrand.

Dus je verbrand vet en spier groei tegelijk

nee, want als je lichaam rust heeft het ook nog energie nodig en als je niet voldoende eet zal je lichaam die energie uit andere "bronnen" moeten halen omdat je inname te weinig is . en deze andere bron zal dan je raad het nooit...

je spieren zijn ,dus je bent voor niet aan het trainen

je verliest wel vet...
maar ook ineens veel van je spieren

.. 500-600 kcal dromen, herinneringen opslaan, verwerken van indrukken van die dag en natuurlijk op temperatuur houden kost toch nog aardig wat energie

Nu we toch aan het redeneren zijn over dit. Als jij zegt dromen, herinneringen opslaan enz. Als je droomt verbruik je dan meer energie dan als je geen droom hebt?
En wat als het een natte droom is dan gaat er meer bloed naar het mannelijk geslachtsdeel, verbruikt ook meer dus moet je daar dan allemaal rekening mee gaan houden? :rolleyes:

Hoe meer ik erover lees hoe minder ik er nog van begrijp dus ik zal me gewoon maar aan het principe van energiebehoefte houden en daar boven of onder zitten. :)

En je alleen maar kleine hoeveelheden eet per dag iets boven je onderhoud 300 kcrl dan word die 300 exstra groot deel voor spieren gebruikt! Dus je spieren groeien plus door meer spier krijg je ook hogere onderhoud omdat spiercellen krcl gebruikt dus hoe meer hoe meer vet je dus ook verbrand.

Dus je verbrand vet en spier groei tegelijk

Ten eerste heb je gelijk dat het lichaam niet in 24 uur 'denkt', het is voor ons maar een hulpmiddel omdat voeding en beweging per dag nu eenmaal makkelijk te bedenken en te berekenen is. Maar je lichaam is een continue systeem, constant wordt vet opgeslagen en verbrand, en pas op langere termijn zijn de gevolgen zichtbaar van consequent boven of onder je behoefte eten.

Voor beginners is het verbranden van vet en groeien van spier tegelijk goed mogelijk. Bij gevorderde krachttrainers niet, voor hen is het veel moeilijker om een bepaalde massa te winnen.

Het probleem met een klein aantal kcal over je behoefte eten is dat je behoefte nooit echt nauwkeurig te schatten is. Je kan best 300 berekend hebben, maar voor hetzelfde geld is het 0 en blijf je rond onderhoud hangen, of is het 700 en je komt meer vet aan dan je zou willen.

Gaaaasttt, wat doe je moeilijk...
De wetenschap is er juist voor jou om het makkelijker te begrijpen en te zorgen dat jij niet zelf dingen hoeft uit te vinden.
Als jij vervolgens tegen die feiten in gaat door te zeggen dat je het raar vind en er niet mee eens bent, dan is het normaal dat je er zelf niet meer uit komt omdat er ook niet uit te komen valt als je een fantasie energie systeem gaat toepassen op de werking van het lichaam.

Ik vind het een goede vraag van Berry. Het is belangrijk om kritische vragen te stellen, ook (juist?) wanneer die tegen de vastgestelde kennis ingaan. Als we allemaal altijd maar blijven zeggen kcal in vs uit en that's all there is to it, dan beperken we onszelf. Vooral omdat kcal in vs uit gaat over gewichttoename, en niet leanness.

Of je ontdenkt nuttigere informatie, of je leert beter wat de achterliggende regels zijn. Win/win dus om hierover na te denken en blijven vragen.

Het probleem met een klein aantal kcal over je behoefte eten is dat je behoefte nooit echt nauwkeurig te schatten is. Je kan best 300 berekend hebben, maar voor hetzelfde geld is het 0 en blijf je rond onderhoud hangen, of is het 700 en je komt meer vet aan dan je zou willen.
Is er een (theoretische) grens boven onderhoud waar je onder kunt blijven en zo spiermassa aanmaakt maar geen vet opslaat? Dus precies de verhoogde proteine synthesese ondersteunt.

Stel je verbruikt 3000kcal aan energie per dag. Door de overload van je training is er ook nog een stimulans om 300kcal uit proteine te gebruiken voor proteine synthesese, als die kcal over zijn. Je voldoet de hele dag aan je energiebehoefte en dat verhoogde proteine gebruik door 3300kcal te eten. Dan zou je geen vet aan moeten komen, maar wel spiermassa.

Het moeilijke zou dan zijn die inname af te stemmen op de verhoogde vraag naar proteine en ik kan me niet voorstellen dat die buffer groot genoeg is, maar het is het vragen waard. :)

Oke dan eindelijke een paar mensen die het serieus nemen!

Terug
Naar boven