Fitness Seller

Onderarmen

natural10

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
69kg
Nadat ik nu al een tijdje train en alle spiergroepen aardig eruit beginnen te komen, viel mij laatst op dat mijn onderarmen bijna geen spieren hadden. Dit vind ik er niet mooi uitzien.

Wat zijn de beste oefeningen om je onderarm te trainen?
Wanner zou ik dan eventueel mijn onderarmen meepakken?
Hoeveel dagen moeten je onderarmen rust hebben om te herstellen?

Maandag: Rug, biceps
Woensdag: Benen, schouders
Donder: Borst, triceps
Zaterdag: Herhalen wat ik als laatst heb gedaan, dit geval rug, biceps.

Alvast bedankt!

Hammer curls en wrist curls...
Met db kickbacks pak je ook een beetje de onderarm mee.

Zware deadlifts, BOR's.

Wrist curls behind back als je ze wil isoleren. Anders zware rows, deadlift en shrugs (no straps). Doe ze gewoon op rugdag, voor benen, schouders en borst/triceps heb je ze minder nodig.

Shrugs? Daar pak je volgens mij amper je onderarmen mee.

reverse grip barbell curl, dan voel je ze het best.
Ik pak ze op mijn schouder/bicep dag erbij.

Wrist curl: 3x8
Reverse grip barbell curl: 4x8
Soms ook nog van die knijpers: 2x30

Zotman curls

Als je alle compounds in je schema invoert , dan zullen ze wel goed groeien.

ik doe de deadlift altijd met straps sinds ik boven de 130kg zit, daarvoor altijd zonder gedaan en had altijd pijn me onderarmen en handen de dagen erna, daarna begon me grip te falen naarmate ik zwaarder ging en kon k niet meer hoger in gewicht, nu ondertussen omhoog gewerkt naar de 170/180 kg met straps uiteraard.
me onderarmen lopen nu best achter in massa, dus deed afgelope week me deadlifts alle sets zonder straps, na de 3e set zaten me onderarmen al helemaal volll, heerlijk gevoel, maar kon daardoor helaas erna niet meer chin-uppen haha.
dus conclusie, deadliften zo veeel mogelijk zonder straps voor dikke sterke onderarmen.
met de hammer curls voel k nooit me onderarmen, met gewoon een barbell curl meer.
doe nu ook sinds kort wrist curls erbij.

Ja dan geldt dat voor alle oefeningen, omdat je een stang pakt. Dat bedoelde ik.

Bij shrugs krijgen je onderarmen meer te verduren dan bij vele andere oefeningen gezien het gewicht dat velen bij shrugs gebruiken. Vooral dat maakt 't een prima oefening voor je onderarmen.

Kijk nou wordt je punt duidelijk. :) Waarheid.

Chin ups met palmen naar je toe en bovenstaande.

pak de zwaarste DB's in je gym, houd ze 1 minuut vast, repeat voor 3 á 4x

ik zelf doe nooit speciaal oefeningen voor onderarmen.. als je zwaar genoeg traint en als de rest van je lichaam groeit groeien je onderarmen ook wel mee...

je traint ze met veel spiergroepen mee.. met rug.. biceps.. etc...

Heb je grote handen, schaf jezelf dan Fat Gripz of iets dergelijks aan. Ik ben zelf gezegend met kleine handen en daarnaast zijn alle dumbbells in mijn gym standaard uitgerust met een dikker handvat, bijgevolg is elke training ook een stevige griptraining. Mijn onderarmen zijn een van m'n sterkste punten en ik hoef er verder geen ruk voor te doen.

Terug
Naar boven