XXL Nutrition

Onderarmen

http://www.youtube.com/watch?v=F07Up2oyIlg

Heb er zelf ook zo een gemaakt... Je voelt je onderarmen echt ontiegelijk branden daarna. Je kunt ze ook kopen:
http://www.amazon.co.uk/Golds-Gym-W...TF8&coliid=I24QPMIII690N4&colid=38MULEVM3U4LV

Ikzelf doe ze na mijn bicep training gewoon thuis. Jij doet Rug + Biceps op 1 dag waar je onderarmen al veel te lijden hebben, om overtraining te voorkomen, zou ik ze op een andere dag doen als woensdag of donderdag in jouw schema.

Je hebt ook van die Grip knijpers, wil ze zelf ook aanschaffen:
http://www.amazon.co.uk/York-Fitnes...TF8&coliid=I1WYEQPSUY8TBG&colid=38MULEVM3U4LV
Zijn de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik tot dusver gezien heb. Je bent ongeveer €15 kwijt aan de grippers+verzendkosten vanuit de UK.

En ja, verder... Zware compounds zonder straps uiteraard.

---------- Post added 20 March 2012 at 15:22 ----------

pak de zwaarste DB's in je gym, houd ze 1 minuut vast, repeat voor 3 á 4x

Goed idee, wel jammer dat de DB's bij ons maar tot 32kg gaan :(

• Topic Starter Topic Starter
@ 69ingChipmunks , Wrist rollups ben ik van de week mee begonnen, ze onderarmen staan zeker weten helemaal in de brand!

Ik doe het zelf meestal ook zo, of met mijn bovenarmen strak langs mij en mijn onderarmen naar voren met een 90 graden hoek in mijn ellebogen.

Weet iemand eigenlijk of het ''beter'' is om een groter, dikkere stok te pakken i.p.v. zo'n klein stokje?
Ik gebruik zelf namelijk zo'n dikke kartonnen lege behangrol met een trouwtje er doorheen. Beetje met het achterliggende gedachte van die Fat Gripz

Ik doe het zelf meestal ook zo, of met mijn bovenarmen strak langs mij en mijn onderarmen naar voren met een 90 graden hoek in mijn ellebogen.

Weet iemand eigenlijk of het ''beter'' is om een groter, dikkere stok te pakken i.p.v. zo'n klein stokje?
Ik gebruik zelf namelijk zo'n dikke kartonnen lege behangrol met een trouwtje er doorheen. Beetje met het achterliggende gedachte van die Fat Gripz
dikker iig minder herhalingen voor het boven is (en misschien ok lichter?)

dikker iig minder herhalingen voor het boven is (en misschien ok lichter?)

Idd, wel iets minder herhalingen, maar dat kan ik compenseren door 1 ''rondje'' extra te doen in mijn set.

Weet juist niet of het beter of slechter is of moeilijker ofzo. Heb niks liggen van zo'n klein stokje wat ik kan gebruiken om het te vergelijken.

ik zou zeggen minder herhaling is beter.... met zon wrist roll zit je al snel op veel herhaling....

mbt. kracht (weining herhalingen) / massa (meer) / "cardio" (meeste)

ik zou zeggen minder herhaling is beter.... met zon wrist roll zit je al snel op veel herhaling....

mbt. kracht (weining herhalingen) / massa (meer) / "cardio" (meeste)

Kleine ROM = meer herhalingen doen voor datzelfde effect voor optimale hypertrofie. Daarom worden bijv traps en kuiten (vaak) op veel reps aangepakt.

Ik snap de redenatie van kleine rom = veel reps wel, maar de abdominals pak je ook op veel reps terwijl die juist een flinke rom hebben (crunches daargelaten)

Dit komt volgens mij eerder omdat je onderarmen, kuiten en buik op uithoudingsvermogen getraind zijn. De 'slow-twitch' (Type 1) en 'fast-twitch' (Type 2) waaruit de spier bestaat heeft hier volgens mij mee te maken.

Laatst bewerkt:
Kleine ROM = meer herhalingen doen voor datzelfde effect voor optimale hypertrofie. Daarom worden bijv traps en kuiten (vaak) op veel reps aangepakt.
de oefening is sowieso al vrij veel herhalingen:)

maar dit is wel de eerste keer dat iemand mij duidelijk uitlegt waarom kuiten enzo veel reps...!
vaak wordt gezegt "ja je gebruikte je kuiten al heel veel elke dag"

Ik snap de redenatie van kleine rom = veel reps wel, maar de abdominals pak je ook op veel reps terwijl die juist een flinke rom hebben (crunches daargelaten)

Dit komt volgens mij eerder omdat je onderarmen, kuiten en buik op uithoudingsvermogen getraind zijn. De 'slow-twitch' (Type 1) en 'fast-twitch' (Type 2) waaruit de spier bestaat heeft hier volgens mij mee te maken.

Abs hebben sowieso weinig groeipotentie, reprange daarbuiten gelaten...

abdominalis heeft geen grote rom hij verkort alleen de afstand van het schaambeen naar de ribben.
Dingen als legraise bijv belasten de heup flexoren den de adominalis als agonist.
Voor de rest moet je gewoon alles zonder straps doen ik deadlift altijd zonder straps(weet niet een hoe dat moet) Ik faal nooit op grip en hou hem af en toe boven wat langer vast en mijn onderarmen zijn bijna dikker dan mijn bovenarmen :D

Dan gebruik jij ook waarschijnlijk de mixed grip, Houthakker?

Veel mensen beginnen hier liever niet aan i.v.m. de risico van een gescheurde bicep. Zijn onlangs nog wat filmpjes hierover op het forum voorbij gekomen.

mixed grip is ongevaarlijk totdat je gaat rukken aan de stang maar overhands hou ik hem ook gewoon vast tot een kgtje of 160 (en dan geen hookgrip uiteraard, vind mijn duimpje niet zo prettig)

Terug
Naar boven