Fitness Seller

Ondergewicht + BF

Paul1990

Novice
Waardering
0
Kheb vandaag op mijn sportschool wat metingen laten verrichten

Alleen de uitkomst.. beetje k*t:mad:
Kg: 49.1
BF: 6.2
Lengte: 1.70
(leeftijd: net 17)

voor de rest bloeddruk en weet ik wat allemaal goed

maar je ziet wel.. ben niet de breedste thuis..

hierover had ik een paar vragen
- ik ben al niet breed.. maar heeft het nut om "krachttraining" te gaan doen en echt massa te gaan opbouwe of zal ik nooit echt breder als een plank worden..
- hoe krijg ik mijn gewicht omhoog?
- BF 6.2 Slecht/goed/wat kan ik er aan doen
- en deze zal ik ook nog maar hier neer zette: zal ik nog groeien/kan ik hier iets aandoen qua voeding?

1. Het heeft altijd nut om krachttraining te doen.
2. Veel vreten en trainen
3. Wel erg laag.
4. voedingsschema samenstellen, eerst uitrekenen wat je dagelijkse behoefte zijn. Dan gerust 300+ boven je behoefte zitten.

wat is een goeie formule voor je kcal behoefte?

300+??? je moet er zeker 1000 boven gaan zitten, je moet écht veel eten om aan te kunnen komen als je van jezelf zo'n laag gewicht hebt. haal de calorieën vooral uit koolhydraten en eiwitten om gezond aan te komen. gewoon langzaamaan per week 100 of 200 calorieën aan je dieet toevoegen totdat je merkt dat je ook echt aankomt.

andere makkelijke manier om snel calorieën binnen te krijgen is weightgainershakes.

Goed eten en krachttraining doen.

squat, bench, deadlift...

MCdonalds is your friend

300+??? je moet er zeker 1000 boven gaan zitten, je moet écht veel eten om aan te kunnen komen als je van jezelf zo'n laag gewicht hebt. haal de calorieën vooral uit koolhydraten en eiwitten om gezond aan te komen. gewoon langzaamaan per week 100 of 200 calorieën aan je dieet toevoegen totdat je merkt dat je ook echt aankomt.

andere makkelijke manier om snel calorieën binnen te krijgen is weightgainershakes.

2500 is het voor mannen toch? en voor vrouwen 2000

2500 is het gemiddelde energieverbruik van een man op een dag. als je zoals de topicstarter van jezelf heel moeilijk aankomt en dit toch graag wilt dan moet je meer eten dan je verbrandt. voor bodybuildingdoeleinden wordt meestal aangeraden zo'n 20% boven je behoefte te zitten, maar als je een echt ectomorphe bouw hebt kun je dit rustig verhogen zolang je de extra calorieën maar uit goede voeding haalt.
de ts zal gezien zn lengte/gewicht per dag niet meer dan 1800/2000 kcal verbranden dus kan hij het beste tegen de 3000kcal gaan zitten imho.

300+, dat betekend minimaal 300. Maximale mag je zelf uitzoeken.

Eten menneken , eten !
Je gaat zeker uizetten in de breedte ook hoor man . Gewoon heel je lichaam trainen en vreten gelijk een beest ! Dan ga je resultaten zien...

300, zijn 3 broodjes per dag..:eek:

En dat vind je veel? Hoe had je anders gedacht aan te komen? Van de lucht die inademt of water uit de kraan?

+300 is 1 bakje havermout of brinta met melk. Daar heb je veel meer aan dan brood. Een weightgainer kan uitkomst bieden in noodgevallen wanneer je niks weg krijgt.

Probeer langzaam op te bouwen van +250 naar +1000 boven onderhoud. Iedere week of 2 weken bv 250kcal meer. Ik kan me voorstellen dat het even wennen is, maar op die manier moet het lukken. Als je plots veel meer dan normaal gaat eten bestaat de kans dat je na een paar dagen vervalt in je oude eetpatroon of erger.

Op vaste tijden eten, plan je maaltijden zo in dat je ze niet vergeten, zorg zowieso dat je altijd voldoende eten bij de hand hebt en drink voldoende. Of je nou thuis of de hort op bent.

succes!:)

Laatst bewerkt:

Grapje zeker? Hij weegt nu minder dan 50KG bij 1.70M , en waarschijnlijk eet hij al niet te gezond = heel veel kcal.

4000-5000 lijkt me een beter idee

Grapje zeker? Hij weegt nu minder dan 50KG bij 1.70M , en waarschijnlijk eet hij al niet te gezond = heel veel kcal.

En iemand van 40kg wil je zeker 6000-7000kcal voeren???

Het lijkt me dat zijn lichaam niet is berekent op grote hoeveelheden. Daarom zeg ik dus heel bewust geleidelijk opbouwen. Anders is het na een paar dagen over en is hij weer terug bij af. Dat heb ik vaker gezien.

En dat vind je veel? Hoe had je anders gedacht aan te komen? Van de lucht die inademt of water uit de kraan?

+300 is 1 bakje havermout of brinta met melk. Daar heb je veel meer aan dan brood. Een weightgainer kan uitkomst bieden in noodgevallen wanneer je niks weg krijgt.

Probeer langzaam op te bouwen van +250 naar +1000 boven onderhoud. Iedere week of 2 weken bv 250kcal meer. Ik kan me voorstellen dat het even wennen is, maar op die manier moet het lukken. Als je plots veel meer dan normaal gaat eten bestaat de kans dat je na een paar dagen vervalt in je oude eetpatroon of erger.

Op vaste tijden eten, plan je maaltijden zo in dat je ze niet vergeten, zorg zowieso dat je altijd voldoende eten bij de hand hebt en drink voldoende. Of je nou thuis of de hort op bent.

succes!:)

Idd:

Begin de dag met een bord Havermoutpap.

eet 2.5 -3 uur later 3 boterhammen met Appelstroop of pindakaas.

neem 2.5 -3 uur later weer 3 boterhammen met kakoenfilet, rosbief,paarderookvlees, kipfilet .

enz. enz. eet elke dag 100 gram drooggewogen macronie(gekookt) met blikje tonijn of iets.

zorg dat je veel groente eet en wat aardappels.

2 ons vlees of vis.

neem voor het slapen een halve bak kwark met wat ranja.

;)

Laatst bewerkt:
Kerel je hebt echt een laag bf. Als je 5kg vet aankomt, ben je nog niet vet, das een voordeel, dus bulken maar. Begin met elke 2,5uur te eten en drijf dit elke week een beetje op. 1 à 2 kg per maand erbij is een goede richtlijn. In jouw geval zou ik voor de2kg/maand gaan.
Lees ff de stickies over voeding en training en begin er maar aan. (voeding is minstens zo belangrijk als training).
succes :thumbs:

Wat een bullshit!

Dat zal ie ook echt naar binnenkrijgen als ie nu maar net 2000 kcal eet :rolleyes:

iedereen kan breed worden, veel en goed eten en goed trainen met de grote 5 oefeningen.

squat, deadlift, bankdruk, overhead press, rows

- ik ben al niet breed.. maar heeft het nut om "krachttraining" te gaan doen en echt massa te gaan opbouwe of zal ik nooit echt breder als een plank worden..

Paul, dat is iets wat je van mensen die er niets van afweten vaak te horen krijgt. 'Zit hem in je bouw, breed zul je nooit worden dus doe maar geen moeite.' Heb het vroeger ook zo lang moeten aanhoren en heb het veel te lang geloofd ook.

Het is dus pure zever, je kan het lichaam krijgen dat je wil. Je moet er alleen hard voor werken! succes kerel!

Terug
Naar boven