Fitness Seller

Onderrug doet vervelend

Walnut

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
1.368
Lengte
1m95
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Hey guys,

Al bijna een jaar heb ik af en toe last van mijn onderrug. Op dagelijks basis heb ik er geen last van, buiten het feit dat ik maar zo'n 60 graden voorover kan buigen met gestrekte benen. De beperking zit hem puur in de onderrug, ter hoogte van de onderste twee lendenwervels. Deze voelen 'vastgeroest.' Als ik de buiging forceer, bijvoorbeeld wanneer ik bij een squat net verkeerd uitkom, straalt er een pijn door mijn rechterbeen waardoor alle kracht wegebt en ik bijna in elkaar zak. Daarom durf ik ook niet zwaarder te squatten dan 60kg.

Oorzaak is onbekend. Ik ben ermee wakker geworden en sindsdien is het gebleven. Ik heb ongeveer een jaartje getraind en ik was redelijk sterk (8x100kg conventional deadlift op 65kg bw op 17 jaar, anderhalf jaar geleden nu) maar een halfjaar nadat ik gestopt ben, kwam deze pijn.

Ik heb deze zomer röntgenfoto's laten maken en hier bleek dat er niets aan de hand is met mijn ruggengraat. Het moet dus wel in de spieren zitten. Ik heb recentelijk veel core training opgepakt en ik ben ook gaan foamrollen, maar dit biedt geen soelaas. Fysio is een beetje duur dus heeft iemand hier tips voordat ik geld ga uitgeven?

Al geprobeerd:
-core trainen
-rust (2 maanden geen fysieke inspanning maakte het alleen maar erger)
-verbeterde zit- en sta houding
-stretchen
-foamrollen

Klinkt dat je spieren behoorlijk vast zitten.
Wat je kunt proberen is op de grond gaan liggen en je bovenlichaam met je armen omhoog drukken waarbij je heup op de grond blijft. Niet gaan forceren maar puur tot grens comfort/pijn omhoog komen. Probeer dit rond de 4/5x per dag te doen in sets van 10 opdrukkingen
En vooral dingen blijven doen, ook in de gym vooral je rug/core oefeningen doen via machines waarbij je meer op vorm dan op gewicht traint.
Mocht ook dat niet helpen kan je kijken wat je lichaam doet op 4x daags paracetemol voor 2/3weken en anders toch even langs de fysio. Meestal zijn 2/3 behandelingen genoeg voor een kick start.
(dit alles op basis van eigen ervaringen met rugklachten en hele behandeltraject)

Alles laten losmaken bij een chiropractor ;)

alle onderruggen terug naar istanbul

Ga naar een goeie manueel therapeut.

Wat heb je allemaal gestretcht en foam rolled? En heb je pelvic tilt of is je postuur verder goed?

Fysio duur? Lijkt me toch dat je zoiets wel voor je lichaam over hebt.

Terug
Naar boven