MuscleMeat

Onderzoek schadelijke effecten AAS

Ik wil toch nog even terugkomen op dit, want hetgeen jij zei klopt niet. Ik citeer:

1)De AAS worden in batches onderzocht. Deze uitslagen volgen op z’n vroegst pas na afloop van het studiejaar van de betreffende deelnemer, maar het kan langer duren als we nog op middelen van andere proefpersonen moeten wachten.
2)Meetmomenten zijn voor aanvang van de kuur, aan het einde van de kuur, 3 maanden na afloop van de kuur, en een jaar na de start van de kuur. Dus, als je kuur bijvoorbeeld 3 maanden duurt, op 0, 3, 6 en 12 maanden.
3)De resultaten van alle gezondheidstesten krijg je na afloop van het studiejaar. We maken bij het laatste contactmoment een afspraak om al je uitslagen te bespreken.

Dit is dus wel degelijk minder interessant dan tot op heden wers gesuggereerd. Antwoorden komen rechtstreeks van de onderzoeks-(bege)leidende endocrinoloog in opleiding.

Je bent echter vrij om eruit te stappen wanneer je wilt enzo. Alleen zal je daarmee waarschijnlijk je recht op alle info verspelen.

Hmm daar heb je een punt.

in mijn geval vertelde hij dat ik na 24 weken klaar zou zijn. Komt vast omdat ik 26 weken kuur

Hmm daar heb je een punt.

in mijn geval vertelde hij dat ik na 24 weken klaar zou zijn. Komt vast omdat ik 26 weken kuur
Dat komt inderdaad overeen dan met 'jaar na start kuur'. Als jij half jaar kuurt, dan heb je inderdaad nog ongeveer een half jaar daarna tot wanneer die laatste meting al plaatsvindt.

Wat ik overigens erg jammer vindt is dat alle resultaten, zowel voor je eigen bloedwaardes, maar ook natuurlijk de AAS labresults, pas zo lang na dato bekend worden gemaakt. Ik weet dat er een aantal jongens in de buurt heel serieus hun hele stack enzo wilde afstemmen op elkaar om echt een behoorlijk breed spectrum aan (van de bekendere in NL verkrijgbare) merken te laten testen, maar als je maar zo anderhalf jaar nog moet wachten, dan kun je je afvragen in hoeverre je er iig zelf dan nog wat aan hebt. Was wel grappig toen dat zo werd geopperd, dan moet je er echt nog een beetje om gaan spelen nog eerst wie je met welk merk 'opzadelt' met het risico dat die misschien wel een behoorlijk ondergedoseerde stack aan het runnen is voor de duur van die trial. En of je dan als je al op die manier er zoveel moeite enzo insteekt, ook nog de resultaten for free wil delen met de rest van de wereld is dan ook maar de vraag.

Ja maar wees eerlijk, je zou aan zoiets niet snel meedoen als je er helemaal niets uit kan halen. Nu kan je iig nog je eigen herstel zien, en de kwaliteit van je gear. Maar laten we wel wezen, deze jongens trekken verder overal hun handen vanaf en je kan met de meest simpele vragen al niet meer bij ze terecht (ivm licentie van ethische commissie enzo, mogen zich niet bezig houden met begeleiden). Dat is natuurlijk wel jammer, want op die manier denk ik dat er meer voor hun te halen valt dan voor jou bij een deelneming. Het is de hele insteek natuurlijk niet van deze trial, en zeker gezien de achtergrond en het traject van hoe je zo'n licentie krijgt van die commissie is het een heel ingewikkeld proces allemaal, maar het zou natuurlijk toch mooi zijn als er in de toekomst nog eens echt met geld wordt gesmeten om een aantal tricky factoren/variabelen echt vast te pinnen en zo veel mogelijk te elimineren. Wat dat aan gaat is dit toch behoorlijk baanbrekend op het moment, dus wellicht dat er in de toekomst op kan worden voort geborduurd.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 88ja
Terug
Naar boven