AndroidHealthClinic

Onrust na vechten met Sliedrechtse 'Talibanjeugd'

Bezoekers in dit topic

Realist

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
19.489
Waardering
849
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Een groep jonge kinderen uit Sliedrecht jaagt andere kinderen de stuipen op het lijf door zich voor te doen als talibanstrijders. Volgens een vader viel de groep zijn 8-jarige zoon met stokken aan. Buurtbewoners spreken van 'etnische spanningen' onder de jeugd in de wijk. Burgemeester Bram van Hemmen roept hen op alle incidenten te melden.

media_xll_1828841.jpg


De 8-jarige jongen ging zaterdagmiddag naar de speeltuin in de Sliedrechtse wijk De Horst, maar werd volgens zijn vader van het speeltoestel 'afgemept' door andere kinderen. 'Ze riepen dat ze van de taliban waren en hadden hun shirts als bivakmutsen over hun gezicht getrokken. Hij werd met een stok op zijn hoofd geslagen waarna ze hem wegjoegen. Ze waren echt op oorlogspad,' vertelt de vader kwaad aan AD/De Dordtenaar.

'Etnische spanningen'
Het voorval staat volgens buurtbewoners niet op zichzelf. Zij zeggen dat er de laatste maanden 'etnische spanningen' zijn tussen groepen kinderen in de wijk, waar drie grote flats tussen de luxere koopwoningen staan. 'We zijn het afvoerputje van het dorp,' zegt Monique van Vuuren (33), die zelf in een van de flats woont. 'Er komen steeds meer buitenlandse gezinnen in de flat wonen en dat levert helaas problemen op. Ik merk dat de buitenlandse kinderen steeds feller tegen de Nederlandse kinderen tekeer gaan en andersom.'

De 57-jarige Frans Pelle woont al dertig jaar in de wijk en maakt zich kwaad over de ruzies. 'De kinderen van de flat, met name de buitenlandse jongens, komen voor elkaar op. Ze staan op de rand van het parkeerterrein voor de flat en jagen alle andere kinderen weg. De Nederlandse kindjes durven hier niet over de drempel te stappen.'

Zorgelijk
Volgens directeur Henk Gravesteijn van woningcorporatie Tablis zijn er nog geen signalen binnengekomen van discriminatie in de Sliedrechtse wijk De Horst. 'Ik hoop dat dit een incident was. Want als dit waarheid wordt, hebben we een probleem. Dat is zeer zorgelijk en daar zullen we zeker tegen optreden.'

Burgemeester Bram van Hemmen van Sliedrecht vindt het nu nog te vroeg om van een trend te spreken. 'Daar is nog geen aanleiding voor. Er zijn wel wat overlastgevende kinderen in de wijk, maar we weten niet of zij in deze groep zaten. Ik kan mij voorstellen dat bewoners soms op individueel vlak het gevoel hebben dat er spanningen zijn tussen verschillende bevolkingsgroepen. Maar van etnische spanningen op grote schaal is in het dorp zeker geen sprake,' zegt de burgemeester.

Wijkagent
Wel roept hij alle buurtbewoners op melding te maken van problemen. 'Ik heb het voorval met de wijkagent besproken en die zoekt het verder uit. Kinderen moeten veilig op straat kunnen spelen, het beeld dat nu ontstaat is niet prettig. Blijkt er meer aan de hand te zijn, dan zullen wij zeker ingrijpen.'

Ad.nl
 
Huh, in een andere krant zaten er ook nog Nederlandse kinderen bij die Taliban-kids.

Nu opeens etnische spanningen en discriminatie. That escalated quickly...
 
Is het al Halloween
 
Die met dat blauwe voetbalshirtje ziet er redelijk uit als een kaas.
Alleen maar omdat ze zichzelf talibanies noemen is het opeens nieuws. Toen ik nog klein was gingen we ook wel eens naar andere wijken om daar als jochies van 8 met andere gasten te rellen (lees op ze schieten met blaasppen, beetje over en weer schelden en duwen). Niets meer dan kwajongens streken.

(Wij waren overigens natuurlijk allemaal blank en zij ook dus dat maakt de zaak wel een beetje anders.)
 
Oh haha heb net ook hier over topic geopend.. Jammerdepammer. :(
 
Nou waar blijft die "skin head jeugd" dan?
 
Nou waar blijft die "skin head jeugd" dan?

Dat mag niet want dat is fascisme. Het fascisme uit de koran is echter godsdienst vrijheid en mag wel
 
hier moeten kamervragen over gesteld worden.
 
Hmmmmmm.....een paar treinwagons vullen en dan hoppaaaa...... het land uit!!!!!
offffffffffff.....ben ik nu ouderwets? ? ?

Serieus: Het loopt echt helemaal de spuigaten uit met die buitenlanderproblematiek!
Aanpassen of oprotten GVD!!!!
 
Burgemeester steekt zijn kop weer in het zand en heeft het over incidenten. Dan weet je dat het foute boel is...
 
Maar als ik rondloop in SS uniform arresteren ze mij. :mad:
 
Toen ik nog klein was gingen we ook wel eens naar andere wijken om daar als jochies van 8 met andere gasten te rellen (lees op ze schieten met blaasppen, beetje over en weer schelden en duwen). Niets meer dan kwajongens streken.

(Wij waren overigens natuurlijk allemaal blank en zij ook dus dat maakt de zaak wel een beetje anders.)

Mooie opvoeding, haatbaardje. Je moet trots zijn op je jeugd.
 
Mooie opvoeding, haatbaardje. Je moet trots zijn op je jeugd.

Tja "vroegah" zaten we niet 24/7 achter de nintendo/sega/ps, sterker nog, bijna niemand had zo'n ding.
Tis niet alsof er ooit permanente schade was, misschien een schaafwondje hier en een bult daar. Word je groot en sterk van!
 
Back
Naar boven