XXL Nutrition

Onze huidige maatschappij

JoeyC

Competitive Bodybuilder
Waardering
537
Lengte
1m80
Massa
72kg
Voor de denkers onder ons

Hebben jullie nooit het gevoel dat je maar een pop bent in je land? het gevoel dat je vervangbaar bent en misbruikt wordt door andere om geld te verdienen, zelfs wanneer je niet werkt? je hele leven werken zonder vooruitzicht waarbij je op je 70e de energie niet meer hebt om met je laatste centen wat nuttigs te doen

Hoe doorbreek je dat nu? iedereen leeft om te werken en werkt om te kunnen leven (tijdens die paar dagen die over blijven).

Karl Marx legt dit ook mooi uit ("The worker feels himself outside of work and in his work feels outside himself. He is at home when he is not working, and when he is working he is not at home")

Ik ben niet communistisch ingesteld maar heb wel het idee dat ons kapitalistisch stelsel wellicht beter kan worden ingericht. Wat zijn jullie ideeën daarover en wat zijn volgens jullie de juiste banen of richtingen om te kiezen waarbij je het minste terecht komt in de massaproductie banen waarbij je gedachten worden afgestompt en je eigen inbreng naar nul wordt teruggebracht.

Inbe4 tl;dr

Ik heb het inderdaad nooit begrepen dat mensen dit doen.

Nederland kapitalistisch? :roflol: Het komt niet eens in de buurt.

Daarnaast is de sector waarin je werkt totaal niet relevant. Je moet gewoon zorgen dat je zo snel mogelijk genoeg geld hebt gespaard om te kunnen stoppen met werken wanneer je wil.

Gewoon meedoen en je bek houden, anders denken ze dat je gek bent. :gek:

• Topic Starter Topic Starter
Nederland kapitalistisch? :roflol: Het komt niet eens in de buurt.

ben benieuwd hoe jij er over denkt,

we zijn imo een democratisch kapitalistisch land. de meeste nederlanders behoren tot de rijkere mensen op de wereld maar tot de armere mensen in ons eigen land. We worden ook steeds meer "Amerikaans".

Zorgen dat je werk doet wat je leuk vindt/voldoening uithaalt en waarin je jezelf kan blijven ontwikkelen wil ook nog weleens helpen.

Wel eens van illuminati gehoord ? :D

Weleens van Aart Staartjes gehoord?

Heil Moskau

tumblr_mnbapw9xKB1qzqwamo1_1280.gif

• Topic Starter Topic Starter
Zorgen dat je werk doet wat je leuk vindt/voldoening uithaalt en waarin je jezelf kan blijven ontwikkelen wil ook nog weleens helpen.

ja true maar voor merendeel van de mensen is dat iets wat door ouders en school word aangepraat totdat je 18 en ineens de rekeningen krijgt en met je neus op de feiten valt. veel mensen zijn toch ontevreden met het werk dat ze doen

Wel eens van illuminati gehoord ? :D

ja bij deze dus confirmed

Weleens van Aart Staartjes gehoord?

geen idee, is die van illuminati?

:roflol:

Wat wil die uitspraak van Marx precies zeggen, dat je je niet thuis voelt als je aan het werk bent?

En vind ook wel dat je teveel uren moet werken om een loon te hebben waar je goed mee kan rondkomen. Sommige mensen hebben gewoon veel hobby's en willen zich ook graag geestelijk ontwikkelen.. Als je 5 dagen per week 8u moet werken is dat wat moeilijk.

Wat wil die uitspraak van Marx precies zeggen, dat je je niet thuis voelt als je aan het werk bent?

En vind ook wel dat je teveel uren moet werken om een goed loon te hebben. Sommige mensen hebben gewoon veel hobby's en willen zich ook graag geestelijk ontwikkelen.. Als je 5 dagen per week 8u moet werken is dat wat moeilijk.
ik werk 36 uur, ga 8 uur naar school en moet thuis ook nog studeren. Verder train ik nog gemiddeld een 10 uur per week en hou nog tijd over om te stappen.

woon wel thuis

We zijn allemaal een marionet van de maatschappij. Ben zelf hard aan het sparen om de rest van m'n leven te kunnen vertoeven in Azi. Op Amsterdam, familie en de goed geregelde gezondheidszorg na zal ik dit land echt niet missen.

Terug
Naar boven