XXL Nutrition

Onze huidige maatschappij

@OP: wat zou je doen met je leven als je ineens elke maand 3k euro op je rekening gestort kreeg zonder te moeten werken?

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

misschien was ik het wel in stilte met je eens:dunno:

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

voor sommigen is dat makkelijk haalbaar (voor velen zelfs, als ze wat offers zouden maken)

Hele dag dbb jippie

De mensen in dit topic laat zien waarom we ingehaald worden door opkomende landen. Stelletjes jankerds met die PvdA mentaliteit van jullie.

Gewoon werken, m'n plicht doen, zorgen dat ik geld heb om rond te komen, maar geen plezier maken in het weekend en niet kijken naar idiote tv programma's. En niet uitkijken naar een moment in de toekomst, die niet eens bestaat. Als je in de week al zit uit te kijken naar het weekend, of zelfs naar het moment dat je gedaan hebt met werken, leef je zoiezo niet ten volle en kan je drm niet echt gelukkig zijn.

bij zn ouders blijven wonen tot zn 60ste, uitkering trekken, prince luisteren op zijn kamer en zagen over "de stilte" tegen een hoop bodybuilders op het internet die hem achterlijk vinden.

:roflol:

Technologisch gezien zijn we allang over het punt dat je zou moeten werken om te overleven.
topic draait niet om te kunnen overleven "de energie niet meer hebt om met je laatste centen wat nuttigs te doen"
Kortom OP wil niet gewoon leven, maar ook dingen doen die geld kosten :o

Als je gewoon wil leven moet je gewoon in een warm land gaan wonen waar je op straat/strand kan slapen en kan je gewoon elke dag voldoende eten door restjes te stelen van mensen die hun bord niet opeten in restaurants.

zorg dat je een been verliest op je werk zodat je rest van je leven ziekteuitkering krijgt vanwege werkongeval. Kan je makkelijk je leven lang voor de computer hangen.

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

Gewoon werken, m'n plicht doen, zorgen dat ik geld heb om rond te komen, maar geen plezier maken in het weekend en niet kijken naar idiote tv programma's. En niet uitkijken naar een moment in de toekomst, die niet eens bestaat. Als je in de week al zit uit te kijken naar het weekend, of zelfs naar het moment dat je gedaan hebt met werken, leef je zoiezo niet ten volle en kan je drm niet echt gelukkig zijn.

:roflol:

wat is er mis met "vals" geluk? Als je denkt dat je gelukkig bent ben je gelukkig, want gelukkig zijn is nooit ECHT. Niets is 100% ECHT, en als er wel iets 100% echt zou zijn, zou je nieteens een manier hebben om dat te kunnen onderscheiden van iets dat niet echt is.

• Topic Starter Topic Starter
zoek een baan waarbij je giga veel uren moet maken, maar waar je wel echt veel verdient, offer een jaar van je leven op met keihard werken terwijl je als een hermit leeft, zodat je ongeveer 20k bijeen spaart.
Pak dan die 20k en reis af naar spotgoedkope tropische paradijzen.
Leer daar alles wat je wil leren op je eentje en afhankelijk van wat voor studies dat waren, moet die baan van 20/30u vinden, nadat je zoveel dingen hebt geleerd, niet super moeilijk zijn.

zorgen dat je een diploma van niveau hebt zodat je ook wat verdient met een parttime job, dan dus parttime werken, bescheiden huisje huren met 4 gelijkgezinde vrienden en een relatief goedkope auto delen met minstens 1 andere persoon.
Heb je de grootste kostenzuigers geelimineerd ten koste van wat onafhankelijkheid.

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:46 ----------

als de vooruitgang in AI goed aangepakt wordt misschien niet :)

Dat vindt ik een goed idee en daar heb ik ook al aan gedacht, momenteel heb ik HBO diploma en ben ik bezig met mijn WO wat nu gewoon ook handen vol geld kost, een baan in mijn sector is momenteel lastig te vinden waardoor ik zal moeten wachten totdat ik mijn master gehaald heb om echt een jaar te kunnen gaan cashen. een auto heb ik overigens niet en ik woon relatief goedkoop (en klein). Maar een paar jaar hard werken om iets op te bouwen is zeker iets wat ik ga doen zodra ik een baan gevonden heb die daar mogelijkheid toe biedt.

topic draait niet om te kunnen overleven "de energie niet meer hebt om met je laatste centen wat nuttigs te doen"
Kortom OP wil niet gewoon leven, maar ook dingen doen die geld kosten :o

Als je gewoon wil leven moet je gewoon in een warm land gaan wonen waar je op straat/strand kan slapen en kan je gewoon elke dag voldoende eten door restjes te stelen van mensen die hun bord niet opeten in restaurants.

zorg dat je een been verliest op je werk zodat je rest van je leven ziekteuitkering krijgt vanwege werkongeval. Kan je makkelijk je leven lang voor de computer hangen.

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

wat is er mis met "vals" geluk? Als je denkt dat je gelukkig bent ben je gelukkig, want gelukkig zijn is nooit ECHT. Niets is 100% ECHT, en als er wel iets 100% echt zou zijn, zou je nieteens een manier hebben om dat te kunnen onderscheiden van iets dat niet echt is.

dit inderdaad. hetgeen wat ik citeerde van Marx. op den duur heb je het niet meer door en heb je de energie en instelling niet meer om je leuke dingen te gaan doen. ik weet zeker dat er mensen zijn die nu 50 zijn en in hun twintiger jaren geweldige ideeen hadden die ze nooit hebben kunnen uitvoeren of simpelweg zijn vergeten door de afstomping in de maatschappij

ik vind dat jammer en zou eigelijk mensen willen stimuleren om juist wel dingen te doen die ze graag willen en een goede balans te vinden tussen werk en vrije tijd.

er bestaat trouwens ook echt een studie "vrije tijdsmanagement" maar das dan weer niks voor mij

dit inderdaad. hetgeen wat ik citeerde van Marx. op den duur heb je het niet meer door en heb je de energie en instelling niet meer om je leuke dingen te gaan doen. ik weet zeker dat er mensen zijn die nu 50 zijn en in hun twintiger jaren geweldige ideeen hadden die ze nooit hebben kunnen uitvoeren of simpelweg zijn vergeten door de afstomping in de maatschappij

ik vind dat jammer en zou eigelijk mensen willen stimuleren om juist wel dingen te doen die ze graag willen en een goede balans te vinden tussen werk en vrije tijd.

er bestaat trouwens ook echt een studie "vrije tijdsmanagement" maar das dan weer niks voor mij

bij de dingen die je opnoemde die je zou doen als je elke maand 3k kreeg zag ik btw niks wat echt veel geld kost. (Ik zou verschillende studies gaan doen, reizen, wat van de wereld zien,)
Als ik jou was zou ik gewoon wat extra talen leren. Iemand die 4-5 talen spreekt en wat vlot sociaal is, kan nagenoeg in elke plaats waar het de moeite is om naartoe te reizen wel een leuke baan krijgen om zichzelf overeind te houden en daarnaast ook nog wat leuke dingen te doen hier en daar.

Iemand die 4-5 talen spreekt en wat vlot sociaal is, kan nagenoeg in elke plaats waar het de moeite is om naartoe te reizen wel een leuke baan krijgen om zichzelf overeind te houden en daarnaast ook nog wat leuke dingen te doen hier en daar.

Oh? Hoe dan en wat voor leuke banen dan?

hard werken loont 9/10 keer niet
beste is zwart geld

Oh? Hoe dan en wat voor leuke banen dan?

als je instructeurbewijs haalt voor surf of duikleraar bv, gwn als freelancer je cv in heel wat surf- en duikscholen rondstrooien en zeggen dat ze je mogen bellen als ze een overboeking hebben van clienten of als er vaste instructeurs ziek vallen.
Mensen die veel talen spreken zijn sowieso gewild in alle toeristische gebieden

Tot mijn25 ste als werknemer gewerkt. Op dat moment had ik zoiets van, is dit het nu..?

Dochter werd geboren en dat was bij mij het kantelmoment. Werk opgezegd, bb'ing op pauze gezet en vanaf 0 een eigen zaak opgestart. 5jaar later is mijn levenskwaliteit er sterk op vooruit gegaan en ben ik net terug kunnen starten met bb'ing.

Werken moet je altijd maar je kan beter voor jezelf werken en niet voor een ander...

Tot mijn25 ste als werknemer gewerkt. Op dat moment had ik zoiets van, is dit het nu..? Dochter werd geboren en dat was bij mij het kantelmoment. Werk opgezegd, bb'ing op pauze gezet en vanaf 0 een eigen zaak opgestart. 5jaar later is mijn levenskwaliteit er sterk op vooruit gegaan en ben ik net terug kunnen starten met bb'ing. Werken moet je altijd maar je kan beter voor jezelf werken en niet voor een ander...

netjes!

maar niet iedereen heeft het in zich om voor zichzelf te beginnen of die stap durven te zetten. Je moet ook maar het geluk hebben dat je bedrijf goed gaat...

Waar gaat de discussie nou over? Dit geen discussie over het kapitalisme volgens mij

netjes!

maar niet iedereen heeft het in zich om voor zichzelf te beginnen of die stap durven te zetten. Je moet ook maar het geluk hebben dat je bedrijf goed gaat...

Wanneer gaat je bedrijf goed?

Als je goed kan leven en grotendeels kan doen wat je wilt heb je eigenlijk al een "rijk" leven. De meeste rijke mensen die ik ken zijn echt niet rijk geworden door hard te werken hoor ;) Je moet gewoon geluk hebben in welk nest je geboren word... dat geluk heb ik niet :o

liever roos geld

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
no homo

Terug
Naar boven