Fitness Seller

Onze huidige maatschappij

:(

Ik wil niet meer leven op dit forum.

Maatschappij zoveel mogelijk kaalplukken en leven als een koning, wachtend tot machines alle taken overnemen.
Gud life

A.J. :rocker:

Enkel first post gelezen maar het is natuurlijk je eigen keuze welke weg je inslaat. Er zijn zoveel mogelijkheden: je gaat in een andere maatschappij leven waar de waarden/normen je wel liggen, je gaat tegen de normen/waarden van je eigen samenleving in, ......... maar je bent te lui dus dat doe je niet

Wat was er eerst? De kip of Dieter?

Maatschapp
EI.jpg

inderdaad alleen de luie mensen klagen dat ze "heel hun leven moeten werken om dan na je 70e een beetje te kunnen leven".

Je kan ook gewoon een beroep kiezen wat je goed ligt en wat je ook echt leuk vind.
Ik zie mijn vader altijd als voorbeeld, heeft eigen bedrijf wat hij geweldig vind om te doen. Ging ook vlot elke week 50-60 uur werken omdat hij dat niet erg vond. Is nu 50 en neemt nu al de zaterdag/zondag/maandag vrij, gewoon omdat het kan en hij er hard voor gewerkt heeft. Met zijn 60e helemaal met pensioen (als hij dat mentaal kan, blijft toch je eigen bedrijf).

• Topic Starter Topic Starter
inderdaad alleen de luie mensen klagen dat ze "heel hun leven moeten werken om dan na je 70e een beetje te kunnen leven".

Je kan ook gewoon een beroep kiezen wat je goed ligt en wat je ook echt leuk vind.
Ik zie mijn vader altijd als voorbeeld, heeft eigen bedrijf wat hij geweldig vind om te doen. Ging ook vlot elke week 50-60 uur werken omdat hij dat niet erg vond. Is nu 50 en neemt nu al de zaterdag/zondag/maandag vrij, gewoon omdat het kan en hij er hard voor gewerkt heeft. Met zijn 60e helemaal met pensioen (als hij dat mentaal kan, blijft toch je eigen bedrijf).

ben ik deels met je eens, maar vandaag zijn er toch veel mensen die wel een studie doen ze leuk vinden, maar geen baan erbij vinden, overvloed van studenten die dezelfde studies doen en op de leeftijd dat ze beginnen nog weinig weten over de baankans en enkel afgaan op wat er op open dagen wordt gezegd. Dan ben je klaar en ben je gedoemd om een 40 uurs baantje als sloofje bij een bedrijf voor minimumloon te nemen.

Ja je kan risico nemen en een eigen bedrijf starten, maar als je daar de kennis niet voor hebt? of je mist het startkapitaal, je wilt niet het risico lopen dat het fout gaat, je kiest toch de verkeerde sector en gaat failliet, dan kom je ook niet best uit en dat zie je momenteel veel gebeuren --> kleine bedrijfjes die failliet gaan door combinaties van concurrentie van grote bedrijven, onkunde van eigen kant, wisselende marktwerking, economische crisis enz.

Je kan bij het deel horen waar het wel goed afloopt, maar de realiteit wijst uit dat er ook veel zijn die wel hun best doen maar waar het gewoon misloopt, en dan doel ik niet op de mensen die thuis klagen dat niks lukt maar zelf ook geen moeite doen om iets bij te leren of om wat op te bouwen.

Terug
Naar boven