MuscleMeat

Onze huidige maatschappij

• Topic Starter Topic Starter
appartement delen met andere reizigers, of verblijven in hostels, en enkel landen aandoen als indonesie etc. Niets houdt je overigens tegen om 3 maanden per jaar terug te keren naar nederland om ff flink veel uren te maken en een appeltje voor de dorst op te bouwen voor de overige 9 maanden van het jaar.
Zijn tal van oplossingen voor mensen die gewoon wat willen rondreizen, veel vrije tijd willen en verder niet belachelijk veel luxe moeten hebben.

ja goed dat zijn allemaal opties en lijkt me ook een enorme ervaring, maar ik zou bv ook gerust een paar weken een jeep huren in australie en daar rondreizen en alle bijzonder plaatsen bezoeken zonder daarbij te werken oid. om vervolgens een zeilboot naar nieuw zeeland te pakken en dan daar nog een weekje te verblijven. Dat zijn de dingen waar de kosten in komen.

Als ik miljoenen had zou ik ook een belachelijk huis hebben met meerdere auto's ik hou bv van musclecars en zou er daar gerust een tiental van willen hebben, tegelijk zou ik ook een paar moderne auto's willen hebben. dat zijn ook dingen die je met 3k per maand niet red

Minder regulering en lasten zijn bijna altijd de oplossing, ook in dit betoog.

klopt helemaal, er zijn vaak veel kleine dingen waar je uiteindelijk in totaal al een boel mee kunt besparen, maar dit is niet iets wat je "rijk" zal maken, tevens weten veel mensen niet precies hoe ze dit aan moeten pakken. als je urgent een woning nodig hebt is er bijvoorbeeld al minder tijd om kieskeurig te zijn.

Denk dat dit een utopie zal blijven. Een goed salaris, veel geld verdienen en hebben gaat altijd ten koste van iemand die minder zal hebben. En dat al helemaal met weinig er voor te hoeven werken. Waar mensen rijk (een stuk meer geld hebben dan gemiddeld) zijn moeten er ook armen tegenover staan. Als dat niet zo was dan bestonden er ook geen rijken. Het geld dat jij verdient, moet toch echt bij een ander vandaan komen.

De taart zo verdelen dat iedereen een gelijk stuk heeft en nog een flinke ook gaat niet gebeuren omdat er dan geen macht en status meer te verwerven valt. Sterker nog, jouw droomauto zal niet eens meer je droomauto zijn als deze bij iedereen voor de deur zal staan. Mensen worden pas tevreden als ze een stukje hoger op de ladder staan dan anderen in hun omgeving. Triest maar waar.

---------- Toegevoegd om 00:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:24 ----------

Makkelijk om de mensen met poen onder de loep te nemen, succes verzekerd. "zo en zo moet je het doen", alsof hun van te voren met zekerheid wisten dat ze rijk zouden gaan worden met het starten van een onderneming.

Kijk ook naar de verhalen van mensen die het niet is gelukt, hebben vaak dezelfde ideeën gehad maar net een verkeerde timing of een buurman met hetzelfde idee en je bent gezien. Deze mensen (en dan heb ik het over ondernemers) te bestempelen als lui is kort door de bocht.

Helaas waar inderdaad, maar goed ik wil niet zeggen dat iedereen rijk zou moeten zijn, het zou al heel wat zijn als er een stuk minder arm zijn. Er blijven altijd mensen die er bovenuit stijgen en geld binnenharken alsof het niks is.

Je hebt mensen die werken om te leven. Vaak doen ze werk wat ze heel leuk vinden, of doen alsof ze het heel leuk vinden als excuus dat ze de carriereladder niet hoeven te beklimmen. Het eerste is goed, het tweede minder.

Je hebt mensen die niet werken en uitkering trekken, of leven van subsidies e.d. (hoeft niet per see verkeerd te zijn). Geen zelfrespect maar dat al lang naast zich neer gelegd hebben of er een reden voor hebben.

Je hebt heel veel mensen die loonslaaf zijn. De catagorie waar jij over spreekt. Ze hebben een hypotheek en zitten daarin vast. Enigsinds hoog opgeleid. Werken hard voor een baas en krijgen daar een redelijke vergoeding voor. Dat is de groep die in NL hard in de reet geneukt wordt, de melkkoe die eigenlijk alles betaald voor de kudde kanslozen die teert op uitkeringen, subsidies en toeslagen. Auto rijden (uitgemolken worden), uitgemolken op werk. Half ambitie hebben maar het niet helemaal in je hebben om echt stappen te maken, of het gevoel hebben dat ze dat onmogelijk gemaakt wordt dat wat of wie dan ook.

En je hebt nog mensen die er bovenuit stijgen. Dat is de zogemaande 1. Als je hard werkt, strategisch bent, goed bent dan kan je daar bij horen. Als je je in nederland los kan trekken uit die smurrie van belasting, hypotheek etc (groep hierboven omschreven) dan kan je ook exponentieel rijk worden. Kapitaal opbouwen, dat weer investeren. Als je echt veel kapitaal hebt dan kan je veel zaken omzijlen waardoor je kan zorgen dat je 55 belastbaar inkomen op papier minimaal is maar je wel zakken met geld verdient.

Een hele hoop zaken bepalen bij welke groep je hoort, of wil horen. Sommige heb je wel in de hand, andere niet.

Denk dat de meeste mensen de mate waarin ze controle hebben over tot welke groep ze horen zwaar onderschatten en daarom dus vervallen in de catogorie klaagzakken. Niet idereen kan per see bij die 1 horen. Maar de meeste mensen zitten vast in een situatie, geven andere de schuld ('het systeem') terwijl ze het toch echt zichzelf aan doen.

helemaal waar, maar hoezo kunnen de rijkere wel nog iets aan die hoge belastingen doen en de middenklassers niet?

ja goed dat zijn allemaal opties en lijkt me ook een enorme ervaring, maar ik zou bv ook gerust een paar weken een jeep huren in australie en daar rondreizen en alle bijzonder plaatsen bezoeken zonder daarbij te werken oid. om vervolgens een zeilboot naar nieuw zeeland te pakken en dan daar nog een weekje te verblijven. Dat zijn de dingen waar de kosten in komen.
zeilboot weet ik niet, maar jeep kopen/huren in australie is niet bizar duur (zeker niet als je de kosten met een paar medereizigers deelt en in geval van kopen hem achteraf weer verkoopt aan andere backpackers).

helemaal waar, maar hoezo kunnen de rijkere wel nog iets aan die hoge belastingen doen en de middenklassers niet?

Veel mensen die veel geld hebben bezitten wel een B.V. oid waar ze geld hen sluizen en zichzelf vanuit betalen (laag loon). Geld investeren in andere zaken.

Als jij simpel een loonstrookje krijgt dan is dat lastig creatief boekhouden. Veel mensen met hoge inkomens weten wel hoe ze een groot deel voor de belasting kunnen verbergen.

Vrije Energie voor iedereen

http://www.youtube.com/watch?v=U25AtWcERko&list=PL97B1AF000EBC12C4

04a.gif

Laatst bewerkt:
De hamvraag: who funds this crap?

blind voor dikke stront die constant op t net gepleurd wordt ja

Als er een baanbrekende doorbraak zou zijn, dan is daar geld en roem mee te verdienen, zeker in ons "nare kapitalistische Rockefeller" wereldje.

Was Dietser vroeger ook al zo gaar of is dit pas sinds recent?

Als je alles gelooft wat de media je wil laten geloven ben je pas een mong**l. #Illuminatty #New World Order
De film stelt dat de hele bevolking de wetten die door de grootbank eigenaren worden verspreid via de hoofdstroommedia blind zal volgen.
En als je daar een paar seconden over denkt merk je dat dat overeenkomt met de werkelijkheid.

---------- Toegevoegd om 07:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:38 ----------

Was Dietser vroeger ook al zo gaar of is dit pas sinds recent?

Een Nederlands gedubde film van 2uur en een kwartier kost dat ook nog teveel moeite?

De startjaren van je carrière nog even thuis blijven wonen mocht dit een optie zijn.
3 jaar thuis bijv = 36x huur en overige kosten die je bespaart... Laat die doortikken op vermindering van je toekomstige hypotheek/beleg ze of whatever en je bent al een veel rijker man.

Zoveel mogelijk doorleren wat je leuk vind/geld oplevert.

Schraap die "zijlen op een jacht" dromen uit je hoofd en je zult ook een stuk gelukkiger zijn.
Focus je niet op het onrealistische.

Dat is mijn "bijdrage".

Eerste ton is lastig...

Terug
Naar boven