MuscleMeat

Oom Oli logt

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Rustig roeien is goed voor verbranding
Betere voeding blijft wel een werkpunt.
Als de achterliggende gedachte achter nog meer trainen het kwijtraken van de hardnekkige vetjes is, kun je denk ik beter eerst je voeding op punt zetten. Wij vijftigers herstellen niet meer als twintigers en 4x per week hardlopen + die KT die je nu doet, is al heel veel!

Als de achterliggende gedachte achter nog meer trainen het kwijtraken van de hardnekkige vetjes is, kun je denk ik beter eerst je voeding op punt zetten. Wij vijftigers herstellen niet meer als twintigers en 4x per week hardlopen + die KT die je nu doet, is al heel veel!
Niet met de gewichten die jullie "tillen".

Zou het kwaad kunnen dat je gewoon elke dag krachttraining doet? Buiten dat en hardlopen beweeg ik niet zoveel... Elke dag hardlopen is te belastend..

De dagen dat ik geen gewichten gehoffen heb mis ik altijd precies iets op het einde van de dag.
In het slechtste geval herstel je niet goed, dat merk je snel genoeg. Dan kan je het anders indelen of terug gaan naar wat je nu doet.

Met andere woorden, gewoon doen.

Met deze gewichten 100%, anders zouden mensen met een fysiek beroep dit toch ook niet kunnen doen
Ja. Hij geeft aan dat hij hardlopen meer belastend vindt, wat wel iets zegt over zijn trainingen in de gym.

Of hij nu de gewichten omhoog gooit, of dezelfde training sneller gaat herhalen, in grote lijnen komt het op hetzelfde neer. Het zou begrijpelijk zijn dat het laatstgenoemde hem beter ligt

Het menselijk lichaam is tot veel meer in staat dan algemeen gedacht wordt.
Ik had vroeger een periode dat ik elke dag 2x per dag trainde met gewichten en ik ging er prima op, ben er toen door tijdsnood mee gestopt (ik zat tussen 2 werken in).

Ik had vroeger een periode dat ik elke dag 2x per dag trainde met gewichten en ik ging er prima op, ben er toen door tijdsnood mee gestopt (ik zat tussen 2 werken in).
Ik had nooit genoeg energie om het schema van Arnold te doen, weet nu waarom.

• Topic Starter Topic Starter
Rustig joggen met 4x een halve minuut versnellen. Misschien zaterdag 20 minuten loslopen, maar dat ga ik van mijn gevoel laten afhangen.
Nu 2 dagen rust. Zondag poging 10 KM in 49 minuten op onverhard terrein. '(4:54/km).. en als dat lukt me daarna klaarstomen voor het echtere werk.

1692295730823.png

Laatst bewerkt:
Arnold speelde vals, zoals zo vaak in zijn leven.
Vals is veel gezegd, op die mr. Olympia's was niemand clean, dus hij was daar wel de beste. Daarom dat dat in mijn ogen een show is en geen echte sportwedstrijd. Hoop dat ik nu geen punt krijg.
De 10.000m vind ik daarom de mooiste afstand. Dat is een redelijke afstand en draait toch nog uitsluitend om trainen, heb je zelfs geen suikergels of water onderweg voor nodig.. Enkel wat op je gewicht letten. Als de afstand nog wat langer wordt begint dat soort hulpmiddelen daar ook wel..

Halve marathon nam ik een suikergel een kwartier voor, na 40 minuten en na 1u30 minuten ongeveer. Elke ronde van 1800m ook een beetje water. (het was +25 graden)

Laatst bewerkt:
Klopt dacht vroeger dat een marathon in 3u45 alleen weggelegd was voor echte beesten, maar eigenlijk kan iederr gezonde persoon zonder overgewicht dat met de juiste training heb ik ondervonden.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Ja. Hij geeft aan dat hij hardlopen meer belastend vindt, wat wel iets zegt over zijn trainingen in de gym.
Ik zou zeggen doe eens een training mee nadat je 1 a 2 uur gelopen hebt net ervoor...
Doe vaak krachttraining na het lopen, dan kun je toch niet maximaal gaan knallen. Benen doe je dan gewoon met weinig gewicht en maximaal gecontroleerd zodat je net wat voelt. (ook op dagen dat je niet loopt, maar de dag ervoor gelopen hebt). Je zou anders snel geblesseerd zijn, zeker zonder doping en na 50, zelfs al na 40.

Laatst bewerkt:
Als de achterliggende gedachte achter nog meer trainen het kwijtraken van de hardnekkige vetjes is, kun je denk ik beter eerst je voeding op punt zetten.
3/3,5 op 1 dag trainen vind ik leuk.. Hele dag met voeding erbij bezig zijn vind ik meer iets voor profs en dan zou ik het niet graag meer doen vrees ik.

Ik zou zeggen doe eens een training mee nadat je 1 a 2 uur gelopen hebt net ervoor...
Ik zou niet weten waarom. Ik heb niets met hardlopen en respecteer gewoon dat jij dat wel hebt. Feit is dat je van cardio doorgaans sneller hersteld bent dan van een stevige krachttraining (±72uur). Dat is gewoon hoe het lichaam werkt, nergens voor nodig om daar ook weer een soort van wedstrijd van te maken.

Doe vaak krachttraining na het lopen, dan kun je toch niet maximaal gaan knallen. Benen doe je dan gewoon met weinig gewicht en maximaal gecontroleerd zodat je net wat voelt.
Ja. Dan bevestig je toch alleen maar wat ik zeg?
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat daar iets mis mee is, integendeel. Je hersteld hier gewoon sneller van.
(ook op dagen dat je niet loopt, maar de dag ervoor gelopen hebt). Je zou anders snel geblesseerd zijn, zeker zonder doping en na 50, zelfs al na 40.
Ja. Niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, denkt hier dat jij aan de doping zit. Ik vind het erg zielig hoe je dat er steeds bij haalt. Het zegt meer over jou dan over mij.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven