XXL Nutrition

Oom Oli logt

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb van jou een ander beeld dan van hem. Als een 50+ aangeeft dat het met 40+ graden niet zo nodig vindt om te drinken, dan vraag ik mij af of wat vroeger op de dag niet wat handiger was. Maargoed, ik heb te weinig met hardlopen, dus ik geloof je gelijk
Soms heb je andere dingen te doen en pas op een bepaald uur tijd, ik ben geen prof. Ik heb overigens nog de gezondheid van een twintiger. Ik herinner me dat ik als twintiger 50+ ook oud vond, maar het enige verschil is dat je sprint en verbranding een beetje trager wordt. Voor de rest merk ik geen verschil met 25 jaar geleden. Misschien dat het over enkele jaren anders is, dat zien we dan wel weer.

BB is veel zwaarder dan ik, dan zou hij normaal meer drinken nodig hebben dan ik, maar in zijn tijd zal hij ook wel scherp geweest zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb van jou een ander beeld dan van hem. Als een 50+ aangeeft dat het met 40+ graden niet zo nodig vindt om te drinken, dan vraag ik mij af of wat vroeger op de dag niet wat handiger was. Maargoed, ik heb te weinig met hardlopen, dus ik geloof je gelijk
Voldoende drinken is wel belangrijk idd, dat heb ik even gemist.

Soms heb je andere dingen te doen en pas op een bepaald uur tijd, ik ben geen prof. Ik heb overigens nog de gezondheid van een twintiger. Ik herinner me dat ik als twintiger 50+ ook oud vond, maar het enige verschil is dat je sprint en verbranding een beetje trager wordt. Voor de rest merk ik geen verschil met 35 jaar geleden. Misschien dat het over enkele jaren anders is, dat zien we dan wel weer.

BB is veel zwaarder dan ik, dan zou hij normaal meer drinken nodig hebben dan ik, maar in zijn tijd zal hij ook wel scherp geweest zijn.
Het is geen oordeel, eerder wat bezorgdheid. Aan jou om er wel of niet wat mee te doen

Het is geen oordeel, eerder wat bezorgdheid. Aan jou om er wel of niet wat mee te doen
Bedankt, maar er is echt geen reden tot bezorgdheid :1e:
Bij mijn weten heb ik nooit gezegd dat je niet moet drinken in 40 gr. Dat is inderdaad belangrijk.
In Turkije, Egypte, Equador en Mauretanië heb ik trouwens ook veel gelopen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Vandaag slecht 1 training:
Schouders/rug/biceps:

opwarming:
jack knives (buik) 3x10
dumbells zijwaarts laten zakken benen gespreid tot kniehoogte 3x10x(2x8kg)
good morning exercise zonder gewicht 3x15

shouders:
upright rows 4x8x21kg
alternate standing laterals + front laterals 4x7x(2x6kg)
standing bent over laterals 4x7x(2x8kg)

rug:
bent over rowing met dumbells 4x7x(2x16kg)
one arm dumbell raise steunend op bankje (of zoiets) 4x7x12kg
good morning exercise met barbell in nek 4x10x12kg

Biceps:
Incline dumbell curl op bankje 4x7x(2x12kg)
barbell curl EZ bar 4x7x21kg

onderarmen:
reverse wrist curl 4x10x13kg

1e training van de dag:
Tempoloop 6KM onder omslagpunt anäerobe zone
Ook nog 3 KM rustig opgewarmd en 2 KM rustig uitgejogd. Dus 11 KM erbij op de teller.
Het was 30 graden dus waarschijnlijk had ik beter weer een training geskipt... :roflol:
1689094398772.png

2e training vandaag:
Benen/borst/triceps

opwarming:
jack knives (buik) 3x10
dumbells zijwaarts laten zakken benen gespreid tot kniehoogte 3x10 met 2x8 kg

Benen:
Front squat 4x7 met 25kg
Front extension 4x7 met 15kg
leg curl 4x9 met 20 kg

Borst:
dumbell press 4x7 met 2x16 kg
incline fly's 4x7 met 2x12 kg
lying barbell pullovers 4x7 met 26 kg

triceps:
standing dubmbell press, armen naar achter hoofd (ken precieze benaming niet) 4x7 met 10 kg
reverse tricpes press 4x9 met 20 kg

Kuiten:
free calves 4x10

• Like
Waarderingen: BB_
Vandaag slecht 1 training:
Schouders/rug/biceps:

opwarming:
jack knives (buik) 3x10
dumbells zijwaarts laten zakken benen gespreid tot kniehoogte 3x10x(2x8kg)

shouders:
upright rows 4x8x21kg
alternate standing laterals + front laterals 4x7x(2x6kg)
standing bent over laterals 4x7x(2x8kg)

rug:
bent over rowing met dumbells 4x7x(2x16kg)
one arm dumbell raise steunend op bankje (of zoiets) 4x7x12kg
good morning exercise met barbell in nek 4x10x12kg

Biceps:
Incline dumbell curl op bankje 4x7x(2x12kg)
barbell curl EZ bar 4x7x21kg

onderarmen:
reverse wrist curl 4x10x13kg

Denken jullie dat het in mijn geval verstandig is om testosteron te gaan gebruiken ? (omdat de gewichten zo laag zijn )

Denken jullie dat het in mijn geval verstandig is om testosteron te gaan gebruiken ? (omdat de gewichten zo laag zijn )
Je weegt 70kg bij 1.82m en bent 50+
je traint voor hardlopen. Welk nut heeft het om zwaardere bicepscurls te kunnen ?

Denk in uw geval beter tren, is goed voor het mentale welzijn

In theorie nu deze tijden haalbaar. Is natuurlijk puur cardiologisch gezien. Je loopt niet zomaar even een marathon als je een schema voor 10km aan het doen bent.
In mei even last van achillespees gehad, vandaar nu lichte terugval. Niks spectaculair maar op 51 mag je dan niet klagen toch. Als cardiologisch gezien in 3u30 een marathon mogelijk wordt is dat mss wel iets om in herfst/winter me op toe te leggen. Zou dan PR met een kwartier verbeteren.
1689200447666.png

Bijlagen

• 1689199424060.png
    1689199424060.png
    102,5 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
je traint voor hardlopen. Welk nut heeft het om zwaardere bicepscurls te kunnen ?
Zou het allemaal wel stukje zwaarder kunnen vooral benen meer dan dubbel of misschien x3 (is om blessure vragen icm hardlopen), maar probeer een goed evenwicht te vinden hardlopen/krachttraining. Volgens mij zit het zoals ik op dit moment ben vrij goed (wordt droger en oog gespierder zonder echt op voeding te letten). Allebei 100% geven gaat niet goed samen. Met extra testosteron zou het met dezelfde inspanning allemaal stuk zwaarder gaan waarschijnlijk. Maar zoals je zegt... waarom eigenlijk?...

Laatst bewerkt:
Zou het allemaal wel stukje zwaarder kunnen vooral benen meer dan dubbel of misschien x3 (is om blessure vragen icm hardlopen), maar probeer een goed evenwicht te vinden hardlopen/krachttraining. Volgens mij zit het zoals ik op dit moment ben vrij goed (wordt droger en oog gespierder zonder echt op voeding te letten). Allebei 100% geven gaat niet goed samen. Met extra testosteron zou het met dezelfde inspanning allemaal stuk zwaarder gaan waarschijnlijk. Maar zoals je zegt... waarom eigenlijk?...
Met meer test krijgt Toosje er nog meer van langs. Wil ze dat wel?

Is het als hardloper niet zo dat hoe lichter je bent hoe beter je rent?
De beste lopers zijn magere scharminkels.
Als buffel loop je achteraan te draffen wss.

Vandaag slechts 1 training:

1 uur joggen aan een voor mij aangenaam tempo.
1689268557157.png

Ook vandaag slechts 1 training:
Rustig herstelloopje van 17km. Morgen een rustdag

1689356888210.png

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven