MuscleMeat

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

Peiling Peiling Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

• Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .
was een voorbeeld dat er gewoon geen goede reden is om niet te werken behalve dat er geen werk is. gezien t aantal polen hier is er genoeg werk en dus geen enkele reden om niets te doen als je niet zelf gehandicapt bent.

Maar goed, als dat meisje 18 is vind ik nog steeds dat ze niet meer recht heeft op geld dan andere mensen. Iedereen moet gewoon onafhankelijk van ouders bekeken worden op t moment dat hij/zij 18 is en dat zo'n sociaal leenstelsel veel socialer is omdat iedereen een gelijke kans krijgt. Want bijna iedereen die ik ken moet werken naast zijn studie omdat zijn/haar ouders niet of nauwelijks mee betalen dus is het gewoon onterecht tegenover die mensen dat de jongelui die arme ouders hebben wel meer geld krijgen.

Is gewoon precies het zelfde als een 18 jarige die rijke ouders heeft minder loon geven omdat hij rijke ouders heeft :o

Ja precies t zelfde idd.

Hierbij hou ik t voor gezien, dit heeft geen zin

Zoals ik zei; politici gebruiken de klassenstrijd om stemmen te winnen. Ze willen niets liever dan burgers tegen elkaar opzetten en stelen van Jan om uit te delen aan Piet. Terwijl eigenlijk iedereen gewoon gelijk zou behandeld moeten worden, zeker door de overheid. Geen voordelen, dus ook geen nadelen. Gewoon iedereen gelijk en iedereen zijn geluk zoeken. Maar dat kan niet, waarom niet? Omdat dan de politiek geen job meer heeft.

Nee, afgunst moet beloond worden, en dus moeten de meer productieve burgers betalen voor het zogenaamde geluk van de onproductieve of minder productieve burgers. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Een goede economie is voor iedereen goed. Hoewel er altijd rijken, middenklasse en armen zullen zijn. Maar met een bemoeizieke overheid wordt uiteindelijk iedereen armer, en niemand echt gelukkiger.

Nee wat je zegt is totaal niet logisch, dat zie je zelf toch ook wel in..

Op welke wereld is het logisch dat ze van iemand die 18 is verwachten dat hij/zij zelfstandig is om vervolgens op basis van salaris ouders te beoordelen of hij/zij wel of geen recht heeft op extra geld?

---------- Post toegevoegd Mon 27 Aug 2012 om 18:17 ----------

Zoals ik zei; politici gebruiken de klassenstrijd om stemmen te winnen. Ze willen niets liever dan burgers tegen elkaar opzetten en stelen van Jan om uit te delen aan Piet. Terwijl eigenlijk iedereen gewoon gelijk zou behandeld moeten worden, zeker door de overheid. Geen voordelen, dus ook geen nadelen. Gewoon iedereen gelijk en iedereen zijn geluk zoeken. Maar dat kan niet, waarom niet? Omdat dan de politiek geen job meer heeft.

Nee, afgunst moet beloond worden, en dus moeten de meer productieve burgers betalen voor het zogenaamde geluk van de onproductieve of minder productieve burgers. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Een goede economie is voor iedereen goed. Hoewel er altijd rijken, middenklasse en armen zullen zijn. Maar met een bemoeizieke overheid wordt uiteindelijk iedereen armer, en niemand echt gelukkiger.

Ja dat dus..

Overheid maar met geld strooien en als ze bezuinigen meer geld eisen van de burger.

De werkgever van mijn pa ziet mijn pa al aankomen: baas we moeten bezuinigen ik wil meer geld :roflol:

Beter groeien die politici een stel ballen en trappen ze die heilige huisjes in en beginnen ze een keer te snijden waar het logisch is dat gesneden wordt. Maximum lonen bij staatsgefinancierde bedrijven. Weer vaste tarieven in de zorg, zorg is verplicht dus zou er geen winst op gemaakt mogen worden. Meer kijken naar het algemeen belang en niet dat van de individu. Risico groepen invoeren bij de zorg en aan de hand daarvan kosten bepalen.

Ik wou deze quote nog even hier droppen.

Goede quote, erg ontopic. Daarnaast is hij gewoon gebaseerd op feiten want in een goedkope buurt zul je meer potentiele probleem figuren/gezinnen vinden dan in een dure buurt.

Blijkbaar ben jij gefrustreerd omdat jij in een rijtjeshuis woont en waarschijnlijk weet dat het waar is wat ik zei. In plaats van te proberen wat van je leven te maken ga je jezelf frustreren over mensen die het beter hebben dan jou.

Je bent alleen vergeten te quoten dat ik zei dat ik alle respect had voor mensen die keihard werken om in een rijtjeshuis te wonen.

Je bent alleen vergeten te quoten dat ik zei dat ik alle respect had voor mensen die keihard werken om in een rijtjeshuis te wonen.

Sorry je hebt gelijk. Hier:

Niemand in mijn familie of vrienden woont in een rijtjeshuis en ik heb nooit problemen gehad of wat dan ook totdat ik om begon te gaan met lui die wel in een rijtjeshuis woonde.

Rijtjeshuis = goedkoop = bedoeld voor mensen die weinig verdienen.

Mensen die weinig verdienen = vaak simpele mensen = vaak niet in staat op een normale manier om te gaan met lastige situaties.

Tuurlijk er zijn ook zat mensen die wel normaal zijn in die buurten maar de kans dat je naast paupers komt te wonen of er mee te maken krijgt in zo'n buurt is vele malen hoger dan in een duurdere buurt of mooi appartement.

Ach het leven is hard he, blijkbaar moet je bevestiging van andere DBB-ers dat ik geen gelijk heb zodat jij je een stuk beter voelt over waar je vandaan komt.

Ga toch weg :roflol:

608_stop-posting.gif

Op welke wereld is het logisch dat ze van iemand die 18 is verwachten dat hij/zij zelfstandig is om vervolgens op basis van salaris ouders te beoordelen of hij/zij wel of geen recht heeft op extra geld?

Je ouders zijn financieel verantwoordelijk voor je tot je 21ste . Ook voor je studie.
Weet niet of ze hierbij verplicht kunnen worden maargoed.

T punt is, ouders met een minder inkomen kunnen de studie van zn of haar kind niet betalen --> krijgen dus meer geld.

Ouders met veel geld--> kunnen studie van kind wel betalen dus weinig geld.

Make sense 2 me.

Stel dat ieder kind tzelfde geld krijgt. Stel 90 euro. Dan is t kind van t : "arme" gezin verplicht te werken om zijn of haar studie te financieren en zelfs dan heb je nog de kans dat hij of zij t niet red.

Stel dat iedereen 200 euro krijgt. Dan betaalt de belastingbetaler gemiddeld meer aan studiefinanciering, er word tevens meer geld "weggegeven".

En omdat je om 1 of andere vage reden uitkeringstrekkers erbij haalde zal ik maar zeggen dat ik daar zeer op tegen ben.

Ja dat dus..

Overheid maar met geld strooien en als ze bezuinigen meer geld eisen van de burger.

De werkgever van mijn pa ziet mijn pa al aankomen: baas we moeten bezuinigen ik wil meer geld :roflol:

Beter groeien die politici een stel ballen en trappen ze die heilige huisjes in en beginnen ze een keer te snijden waar het logisch is dat gesneden wordt. Maximum lonen bij staatsgefinancierde bedrijven. Weer vaste tarieven in de zorg, zorg is verplicht dus zou er geen winst op gemaakt mogen worden. Meer kijken naar het algemeen belang en niet dat van de individu. Risico groepen invoeren bij de zorg en aan de hand daarvan kosten bepalen.

Dat dikgedrukte slaat nergens op. En voor de rest zou ik graag willen weten wat je onder risico groep verstaat. Rokers betalen bijvoorbeeld al dikke accijnzen op hun pakje sigaretten dus de overheid maakt daar al genoeg winst op lijkt me.

Ik wou deze quote nog even hier droppen.

:roflol:
Had t niet eens gezien.

Laatst bewerkt:

Hoezo? Om iemand die zich druk maakt over het feit dat ik zei dat er meer probleem figuren in een gemiddelde rijtjeshuizen wijk wonen dan in een appartement? Meneer is gewoon zo erg op zijn teentjes getrapt dat hij alles volledig uit de context haalt om zo bevestiging van andere mensen die in een rijtjeshuis wonen te krijgen. :roflol:

In plaats van een zinnige discussie aan te gaan haalt hij allemaal dingen er bij die hier helemaal niets mee te maken hebben.

Achja ik stop wel met reageren op de Moraalridder :roflol:

ever-argue-with-an-idiot-He-will-drag-you-to-his-level-and-beat-you-with-experience_130175376686.jpg

---------- Post toegevoegd Mon 27 Aug 2012 om 19:19 ----------

Je ouders zijn financieel verantwoordelijk voor je tot je 21ste . Ook voor je studie.

T punt is, ouders met een minder inkomen kunnen de studie van zn of haar kind niet betalen --> krijgen dus meer geld.

Ouders met veel geld--> kunnen studie van kind wel betalen dus weinig geld.

Make sense 2 me.

Stel dat ieder kind tzelfde geld krijgt. Stel 90 euro. Dan is t kind van t : "arme" gezin verplicht te werken om zijn of haar studie te financieren en zelfs dan heb je nog de kans dat hij of zij t niet red.

Stel dat iedereen 200 euro krijgt. Dan betaalt de belastingbetaler gemiddeld meer aan studiefinanciering, er word tevens meer geld "weggegeven".

En omdat je om 1 of andere vage reden uitkeringstrekkers erbij haalde zal ik maar zeggen dat ik daar zeer op tegen ben.

Dat dikgedrukte slaat nergens op. En voor de rest zou ik graag willen weten wat je onder risico groep verstaat. Rokers betalen bijvoorbeeld al dikke accijnzen op hun pakje sigaretten dus de overheid maakt daar al genoeg winst op lijkt me.

:roflol:
Had t niet eens gezien.

Dik gedrukte zin bedoel ik mee wat de overheid doet.. Ze moeten bezuinigen en gaan meer geld eisen in plaats van snijden waar gesneden kan worden maar wat niemand doet omdat het 'heilige huisjes zijn'

Nee je kan je ouders niet verplicht stellen tot je 21e mee te betalen aan je studie. Zelfs al zou je dat kunnen dan nog is na je 21e stufi afhankelijk van het inkomen van je ouders. Dit is gewoon krom. Dat de belastingbetaler meer betaald klopt, daarom ben ik ook meer voor een sociaal leenstelsel. Op die manier is iedereen zelf verantwoordelijk voor zichzelf, kan hij/zij genoeg lenen om een studie te doen. Als hij/zij niet wil werken kan hij/zij daar zelf voor kiezen.

In België (situatie in NL ken ik niet) zijn ouders wel degelijk verplicht om te betalen bij het verder studeren (unief of hogeschool). Dus zelfs tot na je 21ste wanneer je een studie doet die langer dan 3 jaar duurt.

Deze verplichting geldt niet meer wanneer je duidelijk geen inzet vertoont en maar wat aanmoddert, of wanneer je al een masterdiploma of professionele bachelor hebt (iets dat toegang geeft tot de arbeidsmarkt). Wanneer je voor een extra master ofzo wil gaan zijn je ouders niet meer verplicht te betalen.

In België (situatie in NL ken ik niet) zijn ouders wel degelijk verplicht om te betalen bij het verder studeren (unief of hogeschool). Dus zelfs tot na je 21ste wanneer je een studie doet die langer dan 3 jaar duurt.

Deze verplichting geldt niet meer wanneer je duidelijk geen inzet vertoont en maar wat aanmoddert, of wanneer je al een masterdiploma of professionele bachelor hebt (iets dat toegang geeft tot de arbeidsmarkt). Wanneer je voor een extra master ofzo wil gaan zijn je ouders niet meer verplicht te betalen.

Heb 't effe opgezocht en in NL geld t zelfde

Naar de rechter
Als je er samen niet uitkomt, kan het kind naar de rechter stappen. Het kan dan gaan om ouders die niet genoeg willen betalen, of ouders die helemaal niet willen betalen. Zelfs wanneer er voorheen al een bedrag is vastgesteld door de rechter (in de vorm van kinder-alimentatie), kan het kind bij de rechter om verhoging vragen. Bijvoorbeeld omdat zijn of haar behoefte is gestegen vanwege hoge studiekosten.

De rechter is niet gebonden aan wat voor norm dan ook. Nibud-normen of normen uit de Wet Studiefinanciering spelen dus geen rol. De rechter zal alleen kijken naar de behoefte van de jongmeerderjarige en de draagkracht van de ouders.

Het inkomen van de jongmeerderjarige of het inkomen dat hij of zij redelijkerwijs kan verdienen, is daarbij van invloed op 'de behoefte'. Vervolgens zal de rechter, rekening houdend met alle omstandigheden, de hoogte van het bedrag bepalen.

Matigingsrecht
Misschien heeft u ondertussen de indruk gekregen dat 'het recht' vooral bedoeld is ter bescherming van de jongmeerderjarigen. Inderdaad genieten zij bescherming, maar de ouders ook! De rechter kan uw onderhoudsplicht namelijk ook matigen, of zelfs op nul te stellen, als u daarom vraagt.

Redenen voor een rechter om de onderhoudsplicht te matigen (of op nul te stellen) kunnen zijn:

als het kind zijn of haar studie niet serieus neemt;
als de studiekeuze niet realistisch is;
of als het kind zich zo misdraagt dat een bijdrage in het levensonderhoud moreel niet van de ouders kan worden gevergd.
Houd er wel rekening mee dat kinderen het wel érg bont moeten maken, wil de rechter gebruik maken van zijn bevoegdheid om de onderhoudsplicht te matigen of te staken. Dat gebeurt echt alleen in heel uitzonderlijke gevallen. Zo was er bijvoorbeeld een meisje dat haar vader al jaren niet meer wilde zien. Voor de rechter was dat echter geen reden om de bijdrage van de vader te matigen.

Financiële steun ná de 21e verjaardag
Na het bereiken van het 21e levensjaar vervalt de verplichting van ouders om bij te dragen in het levensonderhoud van hun kinderen. Daarop zijn twee uitzonderingen.

Ten eerste moeten ouders die daartoe financieel in staat zijn, hun meerderjarige kinderen ook na hun 21e gedurende een redelijke tijd financieel in staat stellen om hun studie af te maken. Wanneer de ouders nadrukkelijk hebben toegezegd om bij te dragen in de studiekosten, kan hun meerderjarige kind zelfs eisen om die verplichting na te komen.

---------- Post toegevoegd Mon 27 Aug 2012 om 19:41 ----------

Nee je kan je ouders niet verplicht stellen tot je 21e mee te betalen aan je studie. Zelfs al zou je dat kunnen dan nog is na je 21e stufi afhankelijk van het inkomen van je ouders. Dit is gewoon krom. .

Kan dus wel, zelfs na je 21ste.

Zie me post hierboven:rolleyes: Nog steeds zo vreemd, die verschillende bedragen studiefinanciering voor gemiddelde en bovengemiddelde inkomens in vergelijking met de minder inkomens?

Prima, Xienix vindt dit, de rest van dbb en Nederland vindt gelukkig wat anders.
Kan t nu weer over de verkiezingen gaan dan?

maar in rijtjeshuis woont wel tuig

:trollface:

papichico je avatar doet me altijd denken aan een baarmoeder ??? waarom

1106, Waar ik eerst woonde 56.5% (4 jaar geleden)

Waar ik nu woon: 4.7%

Terug
Naar boven