- Waardering
- 2.963
Hij heeft gewoon gelijk imo, en wat jij daar zegt lees ik niet in zijn reply eigenlijk.
Pauper ouders?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij heeft gewoon gelijk imo, en wat jij daar zegt lees ik niet in zijn reply eigenlijk.

Weer een goede reden om het sociaal leenstelsel in te voeren, uitdelen mag Sinterklaas doen. De overheid dient niks uit te delen, ook niet voor studie.

Dat dus. Als mensen hun opleiding afmaken hebben ze toch wel genoeg geld om dat terug te betalen.. En uiteindelijk moet het geld toch ergens vandaan komen dus of ze het nu direct terugbetalen of indirect t zou geen drol uit moeten maken.
Nu krijgen ze t geld gewoon en als ze tussentijds stoppen mogen ze het gewoon houden en dan willen ze de mensen die wel door willen studeren gaan straffen met extra boetes. Ze zouden uitvallers boetes moeten geven![]()
pauper
de pauper zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['pɑupər] Verbuigingen: pauper|s (meerv.) iemand die in een arm gezin geboren is en die er nooit in zal slagen enige welstand te bereiken Voorbeeld: `In India leven miljoenen paupers in krottenwijken.`Synoniem:...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/pauper
. Dat dus. Als mensen hun opleiding afmaken hebben ze toch wel genoeg geld om dat terug te betalen.. En uiteindelijk moet het geld toch ergens vandaan komen dus of ze het nu direct terugbetalen of indirect t zou geen drol uit moeten maken.
typisch een rich boy attitude die nog bij pappie en mammie woont...haha kneus... wat denk je, afstuderen en gelijk een nettoloon van 2000+?
Als het van typetjes als jij zou afhangen dan had ik geen diploma en werkte ik ergens in een fabriek, onder een kneus zoals jij die gestudeerd heeft omdat paps en mams geld hebben.
typisch een rich boy attitude die nog bij pappie en mammie woont...

DEN HAAG - De plannen van de PVV scoren op de korte termijn goed op terreinen als economische groei, werkgelegenheid en koopkracht. Dat blijkt maandag uit berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) die 10 verkiezingsprogramma's onderzocht. de PVV neemt de economische groei toe tot 0,7 procent in 2017, terwijl bij de andere partijen een daling is te zien. Bij de PvdA is die het grootst met 2,3 procent. Ook bij de bestrijding van werkloosheid komt de PVV goed uit de bus, met een afname van 0,5 procent in 2017 ten opzichte van de huidige verwachtingen.
De PVV doet het met name goed door forse bezuinigingen op overheidsuitgaven, zoals defensie, veiligheid, onderwijs en ontwikkelingssamenwerking en door dat geld in te zetten voor lastenverlichting. Op de lange termijn pakt het PVV-programma negatief uit voor de werkgelegenheid.
Dat geldt ook voor de PvdA en de SP. Bij de laatste partij gaan honderdduizenden banen verloren. Met name de belastingmaatregelen van VVD, CDA, en GroenLinks leiden in de periode tot 2040 tot groei van de werkgelegenheid. Koopkracht
De koopkracht verbetert het meest door de plannen van de SP. Het CPB spreekt van een stijging van 3 procent in 2017, bij de PVV is dat 2 procent. Bij het CDA is sprake van een daling van de koopkracht met 3,25 procent.
Door de VVD-plannen blijven uitkeringsgerechtigden 6,25 procent achter bij werkenden. Ouderen zitten met hun koopkracht het best bij onder meer CDA en PvdA, het slechtst bij GroenLinks.
De VVD zorgt voor de grootste daling van het overheidstekort met 16 miljard euro. Alle partijen brengen het begrotingstekort terug, maar bij niemand is het weg in 2017. Het beste komt de VVD uit de bus, met een tekort van 1,1 procent in 2017, het slechtste de SGP met 1,9 procent.
Teulings wees erop dat de berekeningen gebaseerd zijn op gegevens die de partijen hebben aangeleverd bij het CPB en op hun partijprogramma's of uitlatingen in de media. Zo is bij de PVV geen sprake van een vertrek uit de EU.
Sociaal leenstelsel betekend niet na je studie direct alles binnen 3 jaar aflossen tegen 15% rente?![]()

Jongeren met pauper ouders krijgen een bak meer studiefinanciering. Slaat nergens op imo, ken ook zat met rijke ouders die moeten werken omdat hun ouders niet mee willen betalen.
Gelijkheid noemen ze dat dan![]()
altijd makkelijk praten als je geld hebt... Je gaat maar alleenstaande zijn met een appartement/huis, een lening voor een wagen met nog eens een extra lening erbij en nog eens al je vaste kosten met een startersloon
meer dan de helft van dat loontje is al weg voor je gedacht hebt aan zelfs maar eten kopen. Trust me, I lived it... mét een degelijk diploma
Vind jij t eerlijk dan dat de ene student meer krijgt dan de ander gebaseerd op wat de ouders verdienen? Volgens mij was dat ook mijn punt en niet of het eerlijk of oneerlijk is of hun ouders veel of weinig verdienen.
Studenten met minder bedeelde ouders kunnen toch ook prima werken? Waarom zouden zij dan meer krijgen dan studenten die ouders hebben die veel verdienen? Komt op mij over als zieligheidsubsidie.
goed dat je die smiley gebruikt, dan kan ik hem ook gebruiken
derde persoon enkelvoud: stam +t
altijd makkelijk praten als je geld hebt... Je gaat maar alleenstaande zijn met een appartement/huis, een lening voor een wagen met nog eens een extra lening erbij en nog eens al je vaste kosten met een startersloon
meer dan de helft van dat loontje is al weg voor je gedacht hebt aan zelfs maar eten kopen. Trust me, I lived it... mét een degelijk diploma
Wat ben jij debiel zeg... Totaal de realiteit uit t oog verloren doordat je zelf een verwend nest bent. Niet iedereen heeft ouders die samen 50.000 euro verdienen. *berhaupt heeft niet iedereen 2 ouders.
Als je werkt tijdens je studie dan heb je die sociale lening niet eens nodig.. Studiefinanciering nu is maar 90 euro p/m. Kan me niet voorstellen dat 90 euro p/m niet bij elkaar te werken is. Simpel zaterdag baantje verdien je met gemak al 150-200 euro p/m mee.
---------- Post toegevoegd Mon 27 Aug 2012 om 13:32 ----------
Ik ben geen verwend nest.
Ik vind het nergens op slaan dat ze kijken naar hoeveel ouders verdienen terwijl die soms niet eens mee betalen. Rijke ouders verdienen meer geld -> meer belasting dus waarom zouden hun kinderen geen recht hebben op net zoveel geld als mensen met ouders die niet zoveel verdienen?
Dan ben je ook niet handig bezig natuurlijk, zeker niet met een startersloon. Ben geen tegenstander van geld lenen maar je moet het wel kunnen dragen. Jezelf volledig in de schulden steken om een bepaalde levensstijl aan te meten is een volledige no-go. Dat soort gedrag is mede debet aan de huidige situatie. Op te grote voet leven, zowel overheden, bedrijven als consumenten. Lenen alsof geld nooit meer hoeft te worden terug betaald.
Mensen die veel verdienen houden natuurlijk meer over dan iemand die weinig verdient. Ook met die verhoogde belasting.
En ja tuurlijk kan je werken als student. Vind dit eigenlijk ook wel verplicht. Maar de relaiteitis
Allemaal naast de kwestie dat arm vs middenklasse vs rijk gelul. In Amerika heb je die onzin ook steeds (class warfare). De overheid moet zich helemaal niet bemoeien met de kosten van studeren, laat staan subsidiëren. Dat is net de reden dat studeren steeds duurder wordt. Maar de meeste mensen begrijpen dat mechanisme niet eens.
Xyzyx denkt dat je met 150euro per maand kan studeren. Dan heeft het toch geen zin om nog verder te discussiëren. Wat ben jij een omhooggevallen kwalletje. Zulke gasten kwam ik nog wel eens tegen in mijn gymnasium klas in oud-zuid, maar die kwamen toch na hun 14/15e wel een beetje in de realiteit terecht.
lol
het gaat niet over levensstijl... Ik heb een eind op 180km van mijn werk gewoond, wat had je gewild, dat ik te voet of met de fiets ging? Om er met het openbaar vervoer te geraken moest ik 5 keer overstappen en deed ik er in totaal meer dan 4 uur enkele reis over. Nu moet ik 45km rijden om aan mijn werk te geraken en opnieuw geen mogelijkheid tot openbaar vervoer. Goed van je om over mijn situatie te oordelen zonder enige info.