Fitness Seller

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

Peiling Peiling Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

• Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .
Ik begin met echt te irriteren aan al dat gepauper van je. Word eens volwassen en ga het echte leven in.

Ik heb stufi valt dat ook onder een uitkering? Dan ben ik ook een pauper namelijk

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nee. Dan krijg je geld terwijl je aan het werk (studeren) bent wat nuttig is voor de maatschappij.
stel ik ben werkloos en zit in de ww, maar ik doe wel vrijwilligerswerk, dan ben ik dus nuttig voor de maatschappij en heet het volgens jou kromme redenering geen uitkering

stel ik ben werkloos en zit in de ww, maar ik doe wel vrijwilligerswerk, dan ben ik dus nuttig voor de maatschappij en heet het volgens jou kromme redenering geen uitkering

Als je werkloos bent en in de ww zit krijg je geen studiefinanciering voor zover ik weet :o

maar jou definitie voor een uitkering is als je niet nuttig bent voor de maatschappij

Als je 20 bent en al een uitkering wilt niet nee.

Als je dan geen werk kan vinden moet je gewoon verder studeren omdat je vorige studie blijkbaar niet gewild is.

Uitkeringstrekkers verplichten vrijwilligerswerk te doen is overigens geen slecht idee.

Al wat ik zeg is: er moeten bepaalde voorwaarden verbonden zijn aan stemrecht. Een politieke partij hoeft dan niet te jagen naar de stem van iemand die lang werkloos is en er alle belang bij heeft om dat zo te houden, of een recidive crimineel die stemt voor de partij die hem het best uitkomt.
.

dus ook het stemrecht afnemen van de speculanten op de kapitaalmarkt die ons in de eerste plaats in een financiele crisis hebben gebracht die nog voor minder overheidsregulering ijveren?

En hoe ga je meten of iemand bijdraagt aan de samenleving en wie niet, beseffende dat economische bijdrage niet gelijk staat aan maatschappelijke bijdrage (wat een veel ruimer begrip is, en economische bijdrage onder de vorm van het genereren van winst kan in sommige gevallen nfast werkt voor maatschappelijke progressie (creeeren van meer sociale ongelijkheid, zwaardere ecologische druk, ...)

Alleen al het punt dat ik verschil van mening op wat de grond is van de huidige crisis, toont al aan dat er geen consensus bestaat op hoe je die crisis moeten oplossen.
Misschien heb jij idd gelijk en heb ik het fout, maar het alleen binnen een democratie dat er ruimte mogelijk is voor discussie waar alle betrokken partijen hun zegje kunnen doen. Liberaler kan niet.

Liberalisme is namelijk gericht op het toekennen van zoveel mogelijk vrijheid aan de burgers, en een van die vrijheden ligt er in dat je als sameneving kan kiezen VOOR een volledig ongereguleerde markt. Maar het dat vloeit niet per se uit de definitie van liberalisme dat dit zo moet zijn (als je als samenleving na democratisch overleg kiest om maatregelen te treffen die ingaan tegen vrije marktmechanismen dan is dit evenzeer een liberale beslissing). het probleem bij jou is dat je elke beslissing die niet als economisch valabel doorgaat identificeert met een anti-liberale beslissing. Wat dus niet zo is.
Zo kan een kapitalist van de zuiverste soort ook volstrekt anti-liberaal zijn (jouw positie, wanneer je mensen politieke macht ontzegt omdat ze economisch niet valabel zijn of zelfs nefast zijn voor de economie).

GroenLinks-kiezer wil Pechtold als premier

HILVERSUM - Kiezers van GroenLinks zien liever D66-leider Alexander Pechtold als nieuwe premier dan 'hun' partijleider Jolande Sap. Als er gekozen kan worden tussen 8 lijsttrekkers kiest 54 procent voor Pechtold. Na hem volgen Diederik Samsom (PvdA), Mark Rutte (VVD) en Emile Roemer (SP). Sap eindigt vijfde met 5 procent van de stemmen.

http://www.nu.nl/nieuws/2897171/groenlinks-kiezer-wil-pechtold-als-premier.html

Hahaha Sap zelfs door eigen kiezers op lage waarde geschat. Totaal niks in te brengen maar wel 'doen alsof'. Hopelijk valt ze finaal door de mand en gaat ze WEG !

Vanavond weer debatje op 1,2 of 3 geloof ik...:-)

geeeeertje wilderssssss

hoe stem je btw

je loopt binnen met je papieren, wat geef je aan die bureau mensen en wat daarna

ah ok weten we dat ook weer ty :)

hoe stem je btw

je loopt binnen met je papieren, wat geef je aan die bureau mensen en wat daarna

Toen ik voor het eerste mocht stemmen heb ik het eerst geoefend thuis met mijn vader.

Het is best lastig, maar zodra je het onder de knie hebt lukt het wel.

Terug
Naar boven