MuscleMeat

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

Peiling Peiling Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

• Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .
Jullie krijgen allemaal de groetjes van Lloyd Blankfein en Antigone Loudiadis.

Frankrijk niet alleen, Duitsland en anderen natuurlijk ook. Maar om hen de schuld te geven van de crisis is wat simplistisch. De EU heeft Griekenland onterecht in de eurozone gelaten (oogje toe geknepen) dus slecht gewerkt als controleorgaan. En alleen maar omdat de EU altijd maar wilt uitbreiden zonder al teveel stil te willen staan bij de onbedoelde gevolgen van dat imperialistisch beleid.

Uitstel is geen afstel wat het faillissement betreft. De schuldenberg wordt alleen maar groter tot de zeepbel een keer spat en de schade nog een stuk groter is dan ze was geweest als we Griekenland gewoon failliet hadden laten gaan. Laat je vooral niet wijsmaken dat Europa goed bezig is.

Er is een Duitse documentaire geweest die heb ik hier een tijd geleden gepost. Daarin kon je duidelijk zien hoe het zover is kunnen komen. Griekenland heeft gewoon jarenlang royaal geleefd hoewel hun economie dat niet toeliet, mede dankzij de EU werd de echte economische situatie genegeerd en konden ze blijven lenen, tot het moment dat duidelijk werd dat ze het nooit zouden kunnen terugbetalen, dan was het feestje over. En denk maar niet dat Griekenland daarin uniek is, het verspreid als een olievlek.

Het faillissement is de ultieme regulator van een markt maar overheden accepteren dat niet. Men blijft dus tevergeefs bodemloze putten vullen (goed geld naar kwaad geld gooien). Ook al haalt dit over de lange termijn niets uit.

Ik meende dat het vooral Frankrijk was.

Maar goed, ze hadden inderdaad Griekenland failliet moeten laten gaan. Dan waren alleen de landen/bedrijven die onverantwoordelijk met geld zaten te strooien de lul geweest. Nu zijn we met zijn allen meegesleurd.

Net als dat Nederland garant stond voor het spaargeld bij die ijsland bank.. Slaat nergens op. Die mensen die besluiten toch zelf om hun geld op een instabiele bank te zetten tegen een rente die gewoon zo hoog is dat je er van kan verwachten dat er iets mis mee is. Er is een prima bijstand regeling dus er is geen enkele reden dat de staat garant moet staan voor spaargeld van onvoorzichtige mensen.

Maar inderdaad het is alleen maar uitstellen. Ze blijven maar met geld strooien en ik heb nog geen enkel plan gezien waarbij Griekenland daadwerkelijk geld op gaat brengen in plaats van maar te blijven lenen. Als ze het failliet laten gaan kunnen ze tenminste weer opnieuw beginnen met een schone lei.

Ik meende dat het vooral Frankrijk was.

Maar goed, ze hadden inderdaad Griekenland failliet moeten laten gaan. Dan waren alleen de landen/bedrijven die onverantwoordelijk met geld zaten te strooien de lul geweest. Nu zijn we met zijn allen meegesleurd.

Net als dat Nederland garant stond voor het spaargeld bij die ijsland bank.. Slaat nergens op. Die mensen die besluiten toch zelf om hun geld op een instabiele bank te zetten tegen een rente die gewoon zo hoog is dat je er van kan verwachten dat er iets mis mee is. Er is een prima bijstand regeling dus er is geen enkele reden dat de staat garant moet staan voor spaargeld van onvoorzichtige mensen.

Maar inderdaad het is alleen maar uitstellen. Ze blijven maar met geld strooien en ik heb nog geen enkel plan gezien waarbij Griekenland daadwerkelijk geld op gaat brengen in plaats van maar te blijven lenen. Als ze het failliet laten gaan kunnen ze tenminste weer opnieuw beginnen met een schone lei.

http://demonocracy.info/infographics/eu/debt_greek/debt_greek.html

• Topic Starter Topic Starter
Het Radio 1 lijsttrekkersdebat. Maandag 3 september, 15:30, radio 1

Snap weinig van de VVD die hier zo hoog staat....

De VVD krijgt het trouwens moeilijk mochten ze de grootste worden, zie ze toch wel weer de diensten van de PVV nodig hebben. (ervan uitgaande dat de PVV rond de 20-25 zetels komt)

CDA kan ook met iedereen mee maar de PVDA ziet de VVD niet echt zitten zo lijkt het dus...zoek maar ergens nog 30 zetels. Maar wil het CDA wel met de PVV ?

• Topic Starter Topic Starter
Vanavond Wilders 22.30 op rtl4

Ik kom op de PVV uit.

Maar ga niet op ze stemmen vanwege het feit dat ze afgelopen keer geen verantwoording hebben genomen.

BTW mijn iraanse vriendin komt ook op de PVV uit

Ik kom op de PVV uit.

Maar ga niet op ze stemmen vanwege het feit dat ze afgelopen keer geen verantwoording hebben genomen.

BTW mijn iraanse vriendin komt ook op de PVV uit

En de VVD enzo houden zich er wel aan? Volgens mij lopen alle andere partijen nu het hardste te roepen om wie t meeste weer terug gaat draaien :roflol:

Gisteren het debat tussen Rutte en Roemer op Nederland 1.
Tot op heden vond ik het optreden van Roemer erg zwak, hij was zenuwachtig, maakte onnodige fouten.

In dit programma zie ik toch weer de oude Roemer terug (zoals 2 jaar gelden).
Hij was erg duidelijk en scherp. Voor het eerst in lange tijd weer duidelijk de winnaar van het debat. Dat mag ook wel 9 dagen voor de verkiezingen.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1286122

Gisteren het debat tussen Rutte en Roemer op Nederland 1.
Tot op heden vond ik het optreden van Roemer erg zwak, hij was zenuwachtig, maakte onnodige fouten.

In dit programma zie ik toch weer de oude Roemer terug (zoals 2 jaar gelden).
Hij was erg duidelijk en scherp. Voor het eerst in lange tijd weer duidelijk de winnaar van het debat. Dat mag ook wel 9 dagen voor de verkiezingen.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1286122

Te laat denk ik, hij heeft nu teveel de indruk achtergelaten dat hij een lichtgewicht is waarbij het ontbreekt aan feitenkennis.

Bekijk dit programma maar eens en probeer dan met droge ogen te stemmen op partijen die de huidige situaties voor mensen in de zorg in stand houden en/of verslechteren. Als je dit ziet dan wil je toch niet oud worden. Vind het echt hartverscheurend en kan er dan ook echt kwaad om worden.

Dit is hoe het in het leven van die mensen eraan toegaat en niet zoals de praatjes die het voorgaande kabinet heeft verkocht. Zo wist Wilders trots te vertellen: "Er komt structureel bijna 1 miljard euro extra voor de zorg voor ouderen en dat zijn maar liefst 12.000 extra verpleegkundige bij de dagelijkse verzorging van die ouderen van Nederland." Daar komt in de praktijk niets van terecht.

Marktwerking... bah!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1285276

Te laat denk ik, hij heeft nu teveel de indruk achtergelaten dat hij een lichtgewicht is waarbij het ontbreekt aan feitenkennis.
Te laat is onzin als je ziet wat Samsom in een paar dagen laat zien.
En het is nooit te laat om te laten zien dat je juist geen lichtgewicht bent.
Verkiezingen zijn belangrijk maar het zou gek zijn om te zeggen dat het alleen hierom gaat, ook daarna moet je verder. Nee zoiets is nooit te laat, zelfs op de dag voor de verkiezingen niet.

Laatst bewerkt:
Word helemaal gek van de SP (Roemer). Hij blijft maar door zeiken over de zorg. Uiteraard is de zorg belangrijk. Maar Roemer vind het blijkbaar het belangrijkste wat er is in Nederland.
Nederland heeft meer probleemstukken dan alleen de zorg. Roemer wilt heel veel geld uitgeven, wat er niet is.

Daarnaast wordt hij met zijn hamsterkop en gebrekkig Engels echt een lachertje van Europa als hij Minister president zou worden.

Het Nederlandse kies systeem mag wat mij betreft echt helemaal veranderen. De meningen van de partijen liggen zo ver uit elkaar, ze maken elkaar helemaal zwart. Dit kan nooit een goede samenwerking opleveren.

Het zou mij niks verbazen als Nederland net als Belgie een hele lange periode zonder regering komt te zitten.

In Europa zijn er natuurlijk wel meer leiders die amper een andere taal machtig zijn. Di Rupo spreekt ook erbarmelijk slecht Engels bijvoorbeel.

Roemer heeft net zoals Wilders zijn stokpaardjes, daar scoor je even mee en op een gegeven moment gelooft iedereen het wel. Wilders heeft zijn aandacht verlegd van de moslims naar Europa. De SP heeft al een tijdje zorg als speerpunt, terwijl er nijpender zaken zijn. Rutte vond bij goede zorg overigens belangrijk dat je een kan kiezen voor een glaasje wijn bij het eten, dat tekent ook wel zijn gebrek aan realiteitszin.

Het is tekenend voor de hedendaagse politiek dat eigenlijk iedere partij een leider heeft die regelmatig blundert. Echte staatsmannen zijn het allang niet meer.

die meneer pechtold van de vvd moet volgens mij wel een enorme klap geld hebben uitgegeven hebben aan de BNR radio zender.
Elke uur weer hoor je zijn campagne spotje voorbij komen, en andere partijen met hun spotjes hoor je niet langskomen.
BNR is opgekocht? :D

die meneer pechtold van de vvd moet volgens mij wel een enorme klap geld hebben uitgegeven hebben aan de BNR radio zender.
Elke uur weer hoor je zijn campagne spotje voorbij komen, en andere partijen met hun spotjes hoor je niet langskomen.
BNR is opgekocht? :D

Breaking news here:)

SP heeft het nadeel dat er nu een PVDA leider is met linkse uitstraling. Hoe dichter bij de verkiezingen hoe meer SP kiezers toch denken dat een PVDA stem in de praktijk meer gaat opleveren.

Roemer kreeg ook nog wat klop van Wilders over de extra miljoenen die Roemer als koning van Afrika wilt doneren naar datzelfde Afrika. En waar blijft de aanpak en het uitspreken voor harde aanpak Marokkaans tuig bij de SP ?

Terug
Naar boven