AndroidHealthClinic

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

Peiling Peiling Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

• Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .
SP heeft het nadeel dat er nu een PVDA leider is met linkse uitstraling. Hoe dichter bij de verkiezingen hoe meer SP kiezers toch denken dat een PVDA stem in de praktijk meer gaat opleveren.

Roemer kreeg ook nog wat klop van Wilders over de extra miljoenen die Roemer als koning van Afrika wilt doneren naar datzelfde Afrika. En waar blijft de aanpak en het uitspreken voor harde aanpak Marokkaans tuig bij de SP ?

Roemer komt steeds met zijn gay verhaal over zijn bezoek aan Kenia.
Mijn haren springen steeds omhoog

Ik twijfel tussen VVD en D66

Hmmm...

die meneer pechtold van de vvd moet volgens mij wel een enorme klap geld hebben uitgegeven hebben aan de BNR radio zender.
Elke uur weer hoor je zijn campagne spotje voorbij komen, en andere partijen met hun spotjes hoor je niet langskomen.
BNR is opgekocht? :D
Ja en wilders van de sp en rutte van de sgp ook

Pechtold van de VVD

watbird.jpg

Pechtold die nu zogenaamd 'het midden' wilt zijn. Als het aan die gast ligt spreken we over 10 jaar Engels en leven we in een Groot-Europa met een ontelbaar aantal immigranten uit Azie, Midden Oosten en Afrika. Over eigen besluitvorming over ons eigen land maar niet uit te spreken......

Mensen die kunstgeschiedenis gestudeerd hebben zijn sowieso een potentiaal gevaar voor de samenleving.

RTL 4 komt vanavond weer met een groot verkiezingsdebat. Na het goed bekeken premiersdebat mogen nu de acht grootste politieke partijen aanschuiven voor het Carré-debat. Politiek correspondent Frits Wester kijkt met name uit naar wat de SP, het CDA en GroenLinks vanavond gaan doen. “Kan Emiel Roemer wat goed maken? Het lijkt me heel moeilijk”, beschouwt Wester de eerdere optredens van de SP-leider in debatten. “Als je eenmaal op die glijbaan naar beneden zit, is dat heel moeilijk.”

Vanavond dus...Het Carré-debat, 20.30 uur, RTL 4

• Topic Starter Topic Starter
D66 wil de subsidie duurzame energie (SDE+) verhogen tot 2,5 miljard per jaar. Dat maakt je keuze denk ik wel wat makkelijker, niet.

Ik ga voor blanco waarschijnlijk. Misschien Wilders.

Is toch zonde om te gaan dan als je toch blanco stemt? Of zie ik dat verkeerd?

Er is gewoon geen enkele partij waar ik met overtuiging op kan stemmen. Op dit moment ben ik vooral benieuwd wat de partijen willen doen met het vraagstuk energie in de toekomst. En veel partijen doen dat onder hetzelfde kopje als klimaat en milieu. Alle linkse partijen vallen al af (maar dat deden ze sowieso al). Ze willen allemaal op niets gebaseerde doelen behalen. "30% CO2 reductie in 2020". "40% van energie moet duurzaam zijn in 2020". Blablabla. Waar komen die getallen in hemelsnaam vandaan? Het is op niets gebasseerd en ze hebben al helemaal geen flauw idee hoe dat in de praktijk gebracht moet worden. Voor heel veel subsidie en belasting.

Het energievraagstuk is imo erg belangrijk komemde tijd en er is geen enkele partij die er objectief en rationeel maar kijkt. Pvv is de enige partij die iig het een en ander in twijfel trekt. Vvd heeft veel te veel ondernemers achter zich die leven van de energie subsidies en wiens groene image waar ze miljoenen in geinvesteerd hebben afgelopen jaren al lang onomkeerbaar is. Vvd zal nooit stelling nemen tegen de klimaatgekte want de achterban verdient daar te veel geld mee.

Pvv of andere kleine partijen blijven over. Pvv vind ik op veel vlakken te links en te conservatief. Een blanco stem is dan logisch. Maar omdat ik het wel erg leuk zou vinden om de linkse partijen met een beteuterd gezicht te zien zou ik het wel tof vinden als pvv toch weer groot wordt.

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 19:59 ----------

Je stem gaat nooit naar de grootste partij, of je nou niet of blanco stemt. Bijna de helft van nederland stemt niet. Dan zou toch automatisch 5 miljoen stemmen naar de grootste partij gaan? Een blanco stem geeft gewoon aan: ik heb wel interesse in politiek, ik vind het wel belangrijk wat er gebeurt, maar trek nou eens allemaal je kop uit je reet, stop met het aarslikken van je achterban met zinloze symboolpolotiek zie miljarden kost, en probeer nou gewoon eens de boel aan te pakken alsof het je eigen geld is wat je uitgeeft. Dus het is zeker geen zinloze stem imo, want als er 3 miljoen blanco stemmen uitgebracht worden zegt dat wel wat.

Laatst bewerkt:
Je stem gaat dan niet naar de grootste partij, wat wel gebeurd als je niet stemt.

Nee.. Niet stemmen gaat niet naar de grootste partij

Blanco stemmen ook niet. T enige verschil is dat blanco stemmen een symbolische betekenis heeft, zoiets van "Politiek interesseert me wel, maar ik vind t allemaal ter***lijers" terwijl niet stemmen kan zijn " Geen tijd, geen zin, kan niet, vergeten of ik vind t allemaal ter***lijers" Dus bij blanco stemmen is t duidelijk wanneer iemand blanco stemt, bij niet stemmen is t niet duidelijk waarom iemand niet stemt.

Ondanks dat ik blanco stem, hoop ik wel dat PVV veel zetels krijgt. En dat is niet omdat ik Wilders geweldig vind, maar omdat ik vind dat de PVV de enige partij is die kritisch durft te zijn tegenover andere partijen. En denk dat we dat goed kunnen gebruiken.
Wilders is een leugenaar & een hypocriete kerel, net als de rest overigens, maar beschikt wel over de positieve eigenschap om kritisch te zijn & een grote bek te geven.

Niet dat t altijd terecht is, maar heb liever een politicus die tegengas geeft en er af en toe of zelfs vaak naast zit dan alleen maar politicussen(?) die bijna alles prima vinden omdat ze bang zijn anders kritiek te krijgen.

Politici ;)

Denk dat er genoeg kritisch zijn en tegengas geven, maar bij Wilders is het een doel op zich geworden. Heb liever dat iemand dan ook vertelt hoe het wel moet.

stem dan pvv?

Wilders moet imo niet veel stemmen krijgen.. Gewoon lekker in zijn uppie in de kamer laten schreeuwen.

Al vind ik de andere partijen ook niet echt geweldig.. VVD had het wel goed voor elkaar maar die 1000 euro teruggeven is gewoon om van te huilen. Gelijk alle paupers naar de stembus rennen en VVD stemmen voor die 1000 euro :o

Wilders moet imo niet veel stemmen krijgen.. Gewoon lekker in zijn uppie in de kamer laten schreeuwen.

Al vind ik de andere partijen ook niet echt geweldig.. VVD had het wel goed voor elkaar maar die 1000 euro teruggeven is gewoon om van te huilen. Gelijk alle paupers naar de stembus rennen en VVD stemmen voor die 1000 euro :o

Het zal druk zijn in de wijken met de rijtjeshuizen om VVD te stemmen!

Terug
Naar boven