Niet zo zwart/wit denken. De SP maakt helemaal niks kapot.
De SP heeft nog nooit in een kabinet gezeten. Het is allemaal speculeren en bangmakerij.
De VVD heeft in elk geval wel bewezen dat ze de economie kapot maken met hun bezuinigingen.
Volgens het CPB creeren de PVV en de SP de meeste werkgelegenheid op de korte termijn, dat is imo belangrijk voor de economie en het vertrouwen in dit land. De VVD komt in 2040 als banenkampioen uit de bus. Dat is zo ver weg dat ik bijna moet geloven dat ze daar bij het CPB in een glazenbol zitten te staren. Ga toch weg man.
Ik vind gewoon dat SP ook een keer een kans moet krijgen om de economie kapot te maken. Ik bedoel, alle partijen hebben die kans nu al eens gehad, en zich mogen bewijzen. Alleen de SP wordt altijd aan de kant geschoven. Zijn de anderen soms bang dat de SP het nog beter zou doen?
En ja de SP maakt dan misschien wel de economie net zo kapot als elke andere etatistische partij over de lange termijn, maar dat is nu eenmaal wat je moet opofferen voor jobs op de korte termijn. Ik bedoel, wie maakt zich nu zorgen over een duurzame economie, laat staan de problemen van de volgende generatie. Daarom moet lenen als je al tot over je oren in de schulden zit ook altijd de voorkeur krijgen over bezuinigingen en volgens je inkomsten gaan leven. Jezus, moeten we dit nu echt uitleggen?
Kijk de SP baseert zich op een ideologie die zich historisch bewezen heeft. De SP is anders dan de rest, een partij van mensen die begrijpen dat bedrijven teveel winst maken, terwijl hun kiezers te weinig van die winst krijgen. Dat maakt de SP empathisch want anders dan de bedrijven die hun kiezers laten werken, wil de SP hun kiezers zomaar belangeloos het geld geven van die bedrijven. Ik hoop dat iedereen het verschil ziet tussen mensen laten werken om rijker te worden, en zomaar geld geven zonder iets terug te vragen. Nou ja, het enige wat ze vragen is een stem en een klein loon. Maar de maffia werkt ook niet gratis.
Maar nog even over dat bezuinigen, dat is toch compleet krankzinnig? Als ik als huisvader 100.000 euro schulden heb en mijn gezin niet meer kan onderhouden dan ga ik toch ook niet proberen om ook nog eens te bezuinigen? Je gaat het jezelf toch niet
nog moeilijker maken als je al zo diep in de shit zit? De enige logische keuze is dan om nog meer schulden te maken zodat je tenminste dingen kan blijven kopen zodat de economie om je heen niet gaat afzwakken. Want iedereen weet dat een duurzame economie gebouwd is op kopen, kopen, en nog meer kopen. En als je geen geld meer hebt om te kopen moet je lenen.
Onbegrijpelijk dat partijen als VVD zo'n simpel principe niet kunnen begrijpen.