Fitness Seller

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

Peiling Peiling Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

• Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .
Hoe triest is Sap van GL trouwens zeg ? In haar speech is ze nog zo blij als wat dat de PVV naar 15 is gegaan terwijl ze zelf tot een miniem partijtje is verwoest van 3 zetels.

Ze moet toch de aandacht proberen af te leiden van de voor GL desastreus verlopen verkiezingen.

Ze moet toch de aandacht proberen af te leiden van de voor GL desastreus verlopen verkiezingen.

Dan ga je niet blij zijn met verlies van de PVV die alsnog 5 keer zo sterk is.
Dat doe je dan anders....en zeker op een ander moment.

Sap is zwak ! Probeert altijd te doen 'alsof' ze belangrijk is met Kunduz akkoord en de Kunduz politiemissie. Afghanistan politiemissie is een 'nee nee' net zoals de VVD en CDA helpen met gare bezuinigingen (na Catshuis dus) voor menig GL'er maar nee Sap wilde doen alsof ze 'verantwoordelijk heid namen en het land redde'.

Geen leiderschap en vaart mee met wind die zij denkt dat belangrijk is in plaats van principiele keuzes.

Slechte uitslag zeg, strategisch stemmen pfffffffffffffffffffffffffffffffff.

Het werd VVD tegen PVDA en iedereen koos een kant.....GL stemmers naar PVDA. PVV naar VVD. Beter iets dan niets dacht men waarschijnlijk alleen men vergeet een sterkere SP of PVV is juist strategisch handiger.

Stabiel blijven als partij is zowiezo lastig, is het winter wilt men vaak zomer en andersom.

PVV toch nog +2 ten opzichte van gisteren.

VVD met PVDA wordt helemaal NIKS.

Niet zo negatief, als PvdA grootste had geweest had pas verschrikkelijk geweest.
Dan kan je als je een beetje leuk verdient alles afgeven aan de mens die lekker uitkering zit te trekken.

Dat dit soort dingen aan de orde zijn in de politiek is al schandelijk. Het lijkt wel de kleuterklas.

Slecht functionerende partijleiders die meer bezig zijn met een soort van opsmuk houding. Moeilijk uit te leggen maar ik geef het feminisme ervan de schuld. Disfunctionele partijen die meer bezig zijn met ikke ben beter (emotionele waarde? die nergens te peilen valt?) ipv de zaken te behandelen die belangrijk zijn voor bestuur.

Gelukkig in mijn stad een grote pvv als ik t plaatje zie. T valt me op dat in de probleemgebieden t veelal vvd is wat eerst pvda was(jaren terug). Jammer van de 15zetels van de pvv. Coalitie zal idd wel vvd plus pvda plus d66 zijn(of cda)

Liever d66 dan. CDA functioneert niet goed.

Zowel met het CDA als met D66 zal PvdA flink moeten inleveren of ze moeten hun rug recht houden en niet in dit kabinet stappen.

Laatst bewerkt:
Verkiezingsuitslag zegt nog niets over peiling
De Hond: ''Verkiezingen zijn slechts dagkoersen''

De officiële verkiezingsuitslag zegt nog niets over de uiteindelijke peiling van Maurice de Hond van aanstaande zaterdag. Volgens de opiniepeiler is de uitslag van vandaag niet meer dan een momentopname die een trend aangeeft.

“Het kan nog alle kanten op”, aldus De Hond. “Gisteren hebben veel mensen in het stemhokje op de PvdA gestemd. Maar als het er echt op aankomt, tijdens mijn online onderzoek van zaterdag, kunnen veel mensen nog van gedachten veranderen.”

De Hond voorspelt dat de PVV zal profiteren van de zogeheten browserbonus: “Voor veel mensen is het moeilijk om openlijk aan te geven dat ze op de PVV stemmen. In het stemhokje durven ze dat niet, maar in de anonimiteit van mijn online vragenlijst vullen ze stiekem toch Geert Wilders in. Daardoor scoort de PVV in mijn daadwerkelijke peiling vaak hoger dan bij de verkiezingsuitslag. Wat dat betreft zitten kiezers er vaak naast.”

Volgens De Hond moeten we niet te veel waarde hechten aan de definitieve zetelverdeling. “Verkiezingen zijn slechts dagkoersen. Over twee jaar is iedereen de officiële uitslag van 12 september alweer vergeten. Natuurlijk is het leuk om bij verkiezingen ineens 76 zetels te halen, maar daarmee kun je hooguit een regering vormen en je idealen waarmaken, meer niet. Als je daadwerkelijk de broodnodige media-aandacht wilt krijgen, zul je hoog moeten scoren in mijn peiling. De komende dagen worden cruciaal.”

http://www.speld.nl/2012/09/13/verkiezingsuitslag-zegt-nog-niets-over-peiling/

Ik ben tevreden met VVD als grootste partij.
Opvallend zijn de verliezende partijen, strategisch stemmen is dus blijkbaar wel veel gebeurt.

Woot kijk al die rooie rakkers in friesland en groningen dan

Gezien de meeste pvv' ers tegen de grens aan wonen, lijkt het mij een goed plan om ze vriendelijk te verwijzen naar Belgie en Duitsland :D

Brinkman minder stemmen dan SOPN of de partij van Johan Vlemmix :roflol: 7.500 stemmen, bijna beschamend laag.

Terug
Naar boven