Fitness Seller

Op welke politieke partij ga jij stemmen ?

Peiling Peiling welke partij stem jij ?

• CDA

Stemmen: 3 2,2%
  • Klusmier-unie (christenunie)

Stemmen: 1 0,7%
  • PVDA

Stemmen: 3 2,2%
  • Trots op nederland

Stemmen: 2 1,5%
  • Pvv geert wilders

Stemmen: 56 41,5%
  • D66

Stemmen: 13 9,6%
  • SP

Stemmen: 5 3,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 2 1,5%
  • VVD

Stemmen: 11 8,1%
  • SGP

Stemmen: 1 0,7%
  • Ik stem niet

Stemmen: 6 4,4%
  • Weet nog niet/misschien

Stemmen: 12 8,9%
  • Ik ben belg en stem niet

Stemmen: 20 14,8%

• Totaal stemmers
    135
  • Peiling gesloten .
alexander pechtold, heeft hopelijk veel pech, de man die mensen tot 67 wil laten werken, laat hij even de werklozen aan de slag zetten ofzo.

Bron?

In plaats van de werkenden nog harder te straffen en ze tot 67 te laten werken, typisch links dus he.Mensen die werken laat ze maar langer werken zodat de luiaards thuis kunnen blijven.

Is niet typisch links. Doe je huiswerk lummel.

Nog een paar heel trieste punten heeft die man, echt een nare vent.

Zo heeft iedere partij punten die je wel of niet aanstaan. Sterker nog, zelfs binnen een partij zijn de leden het eigenlijk nooit helemaal met alle partij standpunten eens.

Laatst bewerkt:
Weet nog niet precies welke het wel wordt, maar welke niet dat weet ik al wel, wordt in ieder geval geen PvdD, PvdA, en al helemaal geen PvdA, SP of Groenlinks, kben echt fel tegen die partijen!

17 stemmers op PVV was te verwachten op dit board maar vraag me wel af welke gereformeerde op SGP heeft gestemd :D

17 stemmers op PVV was te verwachten op dit board maar vraag me wel af welke gereformeerde op SGP heeft gestemd :D

Klus? of 4Myself ofzo of hoe al die refo's ook heten. Zijn genoeg aanwezig hoor hier op het board.

Wel freaky hoeveel mensen er op de pvv hebben gestemd. Overigens is een minderheidskabinet wel mogelijk, maar komt er uiteindelijk op neer dat in de kamer de PVV nog steeds niks te zeggen heeft. Daarnaast lijkt het me vrij onmogelijk dat de PVV de grootste partij wordt. Dat mensen zo'n idioot als Geert Wilders uberhaupt nog serieus nemen, belachelijk. Het enige wat hij doet is rellen, en komt het er op neer dat het gewoon een one issue partij is.

Zelf heb ik op de SP gestemd, maar moet eerlijk zeggen dat ik me nog neit volledig heb georienteerd, omdat de verkiezingen nog een aantal jaar weg is. Maar de SP is in de geschiedenis gewoon de partij die het meest met mij overeenkomt. Vooral qua ideologie is het mijn favoriete partij.

Ja ok, maar vooral in de positie van de PVV is dit nogal ondenkbaar.

Nouja, stel PVV haalt 30 zetels en TON 20 en VVD 25 en CU 5. Zouden PVV en TON kunnen proberen te regeren en hopen op steun uit rechtse hoek.

Zoals je zegt ondenkbaar, maar niet onmogelijk. Kans dat PVV en TON samen meer dan een kwart van de zetels halen is al heel onwaarschijnlijk.

Zolang het CDA en CU verdwijnt van het toneel is dit in mijn ogen al een vooruitgang. Alleen lijkt slechts Wouter Bos' PVDA deze potentie te hebben, en dan staat de deur naar een links kabinet open?

D66'

Klus? of 4Myself ofzo of hoe al die refo's ook heten. Zijn genoeg aanwezig hoor hier op het board.

Wel freaky hoeveel mensen er op de pvv hebben gestemd. Overigens is een minderheidskabinet wel mogelijk, maar komt er uiteindelijk op neer dat in de kamer de PVV nog steeds niks te zeggen heeft. Daarnaast lijkt het me vrij onmogelijk dat de PVV de grootste partij wordt. Dat mensen zo'n idioot als Geert Wilders uberhaupt nog serieus nemen, belachelijk. Het enige wat hij doet is rellen, en komt het er op neer dat het gewoon een one issue partij is.

Zelf heb ik op de SP gestemd, maar moet eerlijk zeggen dat ik me nog neit volledig heb georienteerd, omdat de verkiezingen nog een aantal jaar weg is. Maar de SP is in de geschiedenis gewoon de partij die het meest met mij overeenkomt. Vooral qua ideologie is het mijn favoriete partij.

Klusmier lijkt me sterk die kan pas over een week weer stemmen ;)

Nouja, stel PVV haalt 30 zetels en TON 20 en VVD 25 en CU 5. Zouden PVV en TON kunnen proberen te regeren en hopen op steun uit rechtse hoek.

Zoals je zegt ondenkbaar, maar niet onmogelijk. Kans dat PVV en TON samen meer dan een kwart van de zetels halen is al heel onwaarschijnlijk.

Zolang het CDA en CU verdwijnt van het toneel is dit in mijn ogen al een vooruitgang. Alleen lijkt slechts Wouter Bos' PVDA deze potentie te hebben, en dan staat de deur naar een links kabinet open?

Mwa, zoals ik al eerder zei, de PVV staat dichterbij de SP dan de VVD. Alsware de linkse krakers en de rechtse hooligans.

De VVD is gewoon een partij die echt vooruitstreving wil op grond van rationalisme, moderniteit en economische ontwikkeling. De SP en PVV zijn er typisch voor de gewone man die het overzicht niet heeft over wat er buiten z'n fysieke grond gebeurd.

Ik zou niet weten hoe de VVD uberhaupt met de PVV kan samenwerken. Wilders is zo abject en onbuigzaam dat hij alleen een regering instapt als hij z'n volledige zin krijgt m.b.t het immigratiebeleid, en hij zal in ieder geval z'n standpunten flink moeten aanpassen als hij met de VVD in een kabinet stapt. Is hij niet toe bereid.

TON haalt er allang geen 20 meer, het was een flut lancering van die partij, geen inhoud, geen programma, alle mensen weg, Rita vs de rest nu. Eerst zag ik haar niet eens in de Kamer, tegenwoordig loopt ze wat met haar telefoon te spelen onder de publieke debatten. Totaal ongeloofwaardig en een ondermaats optreden.

Als de VVD Rutte eruit knikkerd, en zorgt dat het op den duur een nieuwe Bolkenstein binnenhaalt, dan zie ik ze nog weleens 30 tot 40 zetels halen.

NVU, Constant Kusters heeft me overtuigd om op hem te stemmen.

"Klusmier-unie (christenunie)", volgens mij is zelfs klusmier tegen religie in de politiek.

Marky je hebt erg goede posts! :heart:

Ben het totaal met je eens!!... ook je achterliggnede gronden herken ik als ware uit mijn vroegere politieke opvattingen, beweegredenen etc etc.

On topic: Pvda zal het denk ik wel redelijk gaan doen! ( alhoewel deze partij het hier niet erg goed doet, denk ik wel dat deze kans hebber gaat worden.. )

Ik ben nog niet echt bezig geweest met het kijken wat betreft politieke partijen maar tot nu toe komt de PVV het beste eruit.
En zeker nu ze met zo'n proces beginnen.
PVV dus.

Mwa, zoals ik al eerder zei, de PVV staat dichterbij de SP dan de VVD. Alsware de linkse krakers en de rechtse hooligans.

De VVD is gewoon een partij die echt vooruitstreving wil op grond van rationalisme, moderniteit en economische ontwikkeling. De SP en PVV zijn er typisch voor de gewone man die het overzicht niet heeft over wat er buiten z'n fysieke grond gebeurd.

Ik zou niet weten hoe de VVD uberhaupt met de PVV kan samenwerken. Wilders is zo abject en onbuigzaam dat hij alleen een regering instapt als hij z'n volledige zin krijgt m.b.t het immigratiebeleid, en hij zal in ieder geval z'n standpunten flink moeten aanpassen als hij met de VVD in een kabinet stapt. Is hij niet toe bereid.

TON haalt er allang geen 20 meer, het was een flut lancering van die partij, geen inhoud, geen programma, alle mensen weg, Rita vs de rest nu. Eerst zag ik haar niet eens in de Kamer, tegenwoordig loopt ze wat met haar telefoon te spelen onder de publieke debatten. Totaal ongeloofwaardig en een ondermaats optreden.

Als de VVD Rutte eruit knikkerd, en zorgt dat het op den duur een nieuwe Bolkenstein binnenhaalt, dan zie ik ze nog weleens 30 tot 40 zetels halen.

Het is een beetje onzinnig om over deze samenwerkingen te speculeren inderdaad, helemaal aangezien de PVV zich toch wel sterk als one-issue partij opstelt. Wilders is gewoon verworden tot een schreeuwerige oppositievoerder. Maar vergeet niet dat Wilders van de VVD komt en toch waarschijnlijk op een breed scala aan onderwerpen (waar je hem dus nauwelijks over hoort) wel min of meer hetzelfde gedachtengoed meedraagt.

De PVV dichtbij de SP? In termen dat ze beiden ver van het politieke midden staan, maar samenwerking is natuurlijk volstrekt ondenkbaar.

Rutte is inderdaad een politicus met een zwakke uitstraling en daar lijdt de partij zichtbaar onder. Het kan lang duren voordat ze weer een echt zwaargewicht naar voren kunnen schuiven.

Ik neig naar VVD, maar zou mij der dan beter in moeten verdiepen. Van Rutte ben ik trouwens minder gecharmeerd.

Voel me echt bij geen één partij thuis, dus weet het nog niet. Ben gewoonweg niet tevreden met ook maar één partij...

D66 heeft mijn voorkeur.

Er was hier volgens mij iemand met een link naar de website van SGP in zijn signature. Ik vind het eigenlijk al vreemd dat ze een website hebben.

Het is een beetje onzinnig om over deze samenwerkingen te speculeren inderdaad, helemaal aangezien de PVV zich toch wel sterk als one-issue partij opstelt. Wilders is gewoon verworden tot een schreeuwerige oppositievoerder. Maar vergeet niet dat Wilders van de VVD komt en toch waarschijnlijk op een breed scala aan onderwerpen (waar je hem dus nauwelijks over hoort) wel min of meer hetzelfde gedachtengoed meedraagt.

De PVV dichtbij de SP? In termen dat ze beiden ver van het politieke midden staan, maar samenwerking is natuurlijk volstrekt ondenkbaar.

Qua politieke orientatie natuurlijk niet.

Beide partijen kijken direct welke emotie er het sterkste leeft onder het individu, zoals een ziek familielid, gedonderd in woonwijken, uruzgan, de sigaret in de kroeg, en zetten dan luidskeels en agressief het debat daarop in door het idealisme voor de burger op deze vlakken te verwoorden ten opzichte van de gevestigde partijen.

Dat is natuurlijk prima, maar dat soort kleine dossiers zijn slechts 1 moduul van de velen die een brede volksbeweging hoort te hebben. Alleen deze dossiers leven volop onder mensen en iedereen heeft er een mening over bij het koffieautomaat op 't werk.

Men kan natuurlijk zeggen over de VVD wat ze willen ( doe ik ook, lekker schoppen :D ), maar zij hebben bijvoorbeeld heel veel tijd en energie gestoken in een tegenbegroting maar daar weet 90 procent v/d bevolking niets van.

Wilders spreekt na prinsjesdag hardop welke miljarden hij wilt besparen en waar die ze instopt. Maar hij heeft niets op papier wat hij wil laten keuren door een onafhankelijk bureau. Want dat kost veel tijd en de zetels moeten komen van voornamelijk debatten die spraakmakend zijn.

Natuurlijk scoort sensatie als 'het geld gaat de put in' veel beter dan een hele rekenklus waarvan de bevolking niets ziet en logischerwijs niet eens de tijd neemt om deze op te vragen laat staan zelf door te rekenen.

Maar uiteindelijk zijn dat wel de fundamenten die een partij tot een ècht betrouwbare steunpilaar maken op de lange termijn.

Ik zou het echt niet weten nu. Prob VVD.

Welke partijen zijn tegen het paddoverbod?

Terug
Naar boven