AndroidHealthClinic

Ophalvens progress log

Dumbbell Bend Over Rows

neem een DB uit het rek, steun met je andere hand op het rek, terwijl je voorover gebogen met die DB 'Rowt':p

Ik doe die normaal op een bankje, steunend met mijn off-hand en knie op dat bankje en rol na de eerste arm dat gewicht onder het bankje naar de andere arm toe. Ik had nu minder tijd en heb dat dus gewoon staand gedaan, is sneller ;)

Het enige 'praktische' dat ik snel zie om die oefening te verzwaren, is van die polsgewichtjes aan te doen, maar ik zie me daar al bezig met al die bandjes aan:rolleyes:. En dan nog, met die bandjes kan je er zo 1 kg/bandje aanhangen. Daar spring je ook niet ver mee:(.

Een barbell is misschien een oplossing, maar ik weet niet of dat zo handig is om in evenwicht te houden, eens proberen :p (maar dan wel met dat bankje:rolleyes:)

zo ben ik ook begonnen , tegenwoordig lig ik op mijn bank schuin ingesteld en trek ik ze tegelijk hoog omhoog :D

• Topic Starter Topic Starter
zo ben ik ook begonnen , tegenwoordig lig ik op mijn bank schuin ingesteld en trek ik ze tegelijk hoog omhoog :D

Hmm, lijkt me een interessante en best zwaardere manier om die oefening uit te voeren! Daarmee kom ik vermoedelijk wel nog een tijdje toe met die 32kg DB's :wl: Ik ben benieuwd voor dit weekend :D

hoelang ben je eigenlijk bezig met zo'n training. want je zei bij de afgelopen training dat je weinig tijd had. maar ik ben toch een flinke tijd bezig met wat jij had gedaan.:D

die laatste training ben ik rond 16u40 beginnen trainen en ik ben gestopt rond 17u55, zo'n 1u15m. Voor mij de laatste tijd een korte training :o

ja idd. het is niet lang maar je doet wel veel in zo'n training. je neemt zeker minimaal rust tussen de sets . of valt het mee ??

Ik probeer inderdaad mijn rust te minimaliseren en waar mogelijk neem ik andere spiergroepen tussen oefeningen door (vb deadlift-sitting calf), om zomin mogelijk te moeten wachten. Ik weet wel dat je je kuiten ook nodig hebt bij het deadliften, maar ik heb niet de indruk dat dat een limiterende factor is bij de oefening.
En bij die DB BOR's is de pauze tussen de setjes beperkt tot het terugleggen van de DB en de volgende pakken ;)
Bij de squats ligt mijn rust wel rond de 1-2 minuten tussen de eerste setjes en tussen de laatste is dat eerder al 3 minuten. Idem bij de deadlift, maar als ik er de sitting calf raises tussen pak, zit er tussen elke set deadlift ongeveer 5 minuten.

Gisteren was het zwemmen, vandaag was het :

benchpress:
12x50kg
10x70kg
8x80kg
5x85kg
4x87,5kg

lateral db raises:
10x14kg
10x16kg
10x18kg

Military press:
12x35kg
7x40kg (ging moeilijk, last in mijn onderrug, had beter met de riem begonnen)

Squats:
12x50kg
10x80kg
8x100kg
8x110kg
7x115kg (PR :D)

sitting calf raises:
20x50kg
20x55kg
20x60kg

DB BOR:
12x22kg
10x24kg
8x28kg
8x30kg
8x32kg

Wide grip pull-ups : 10
Weighted wide grip pull-ups:
8x5kg
2x10kg (plots weer last van mijn linker schouder, dus gestopt)

weighted dips:
8x5kg
8x10kg

BB curls:
12x32,5kg
8x37,5kg

shoulder blaster met 6kg

Deadlifts even niet gedaan, normaal morgen deadlifts, military press, cardio & abs ... nu proberen vroeg gaan slapen ;)

lekkere training, mooie pr . en een shoulderblaster. gaat die over eentijdje omhoog naar 7 kilo of laat je dat zo. succes :thumbs:

lekkere training, mooie pr . en een shoulderblaster. gaat die over eentijdje omhoog naar 7 kilo of laat je dat zo. succes :thumbs:

Bedankt :) Die shoulder blaster zou ik inderdaad naar 7 kilo willen trekken, maar voorlopig is het nog verschrikkelijk afzien bij de laatste 12-18 bewegingen. Maar ik train niet om eeuwig op dezelfde gewichten te blijven steken ;)

Bedankt :) Die shoulder blaster zou ik inderdaad naar 7 kilo willen trekken, maar voorlopig is het nog verschrikkelijk afzien bij de laatste 12-18 bewegingen. Maar ik train niet om eeuwig op dezelfde gewichten te blijven steken ;)

omdat je zoveel herhalingen maakt gaat het "branden".
door zwaarder te pakken maak je minder herhalingen en is het gevoel minder pijnlijk. en als het onzin is wat ik zeg , kan je het altijd proberen, misschien lukt het wel :D

omdat je zoveel herhalingen maakt gaat het "branden".
door zwaarder te pakken maak je minder herhalingen en is het gevoel minder pijnlijk. en als het onzin is wat ik zeg , kan je het altijd proberen, misschien lukt het wel :D

Ik denk dat het daarom shoulder blaster noemt ;) Ik wil daar wel zwaarder in gaan dan 6kg, maar voorlopig ligt daar niet mijn prioriteit : die ligt op dat vlak bij het zwaarder gaan bij mijn lateral DB raises & military press. Die shoulder blaster is wel leuk om het geheel op het einde van de training helemaal af te branden :D 7 Kg is nog iets te vroeg ... ook al omdat er 1 van die 7Kg DB's mist in de gym en ik dus direct naar 8kg zou moeten:eek: (tenzij ik polsgewichtjes combineer met die 6Kg DB's:scratch:)

Vandaag was een mini-training : mijn zoontje van 5 mocht naar een jump-les dus tijdens die les ik nog even wat gaan traininen in de zaal aan de overkant van de gang ;)

18 min cardio (elyptical walker) 200Kcal

Deadlift :
12x50kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs)
7x110kg

Sitting Calf raises:
20x50kg
20x55kg
20x60kg

En toen nog even de laatste minuten gaan kijken hoe mijn zoontje het deed :)
Wel een verschrikkelijk korte training, maar ja, beter dan niets :shrug:

Nog eens een goeie training vandaag :

Benchpress:
12x50kg,10x70kg,8x80kg,5x85kg,3x90kg (PR :D)
Al moet ik zeggen dat ik niet alleen de 4e rep heb gemist, maar ook het terugleggen in de laagste haken ... 3 conclusies :
1: Jukbeenderen zijn sterker dan je denkt :rolleyes:
2: Lang leve het niet gebruiken van klemmen op de BB :p
3: Volgende keer een spotter vragen als ik voor een record gaat :D

DB lateral raises:
10x14kg, 10x16kg, 10x18kg

Squat:
12x60kg,10x80kg,8x100kg,7x115kg

Military press:
12x30kg, 10x40kg,7x45kg,5x50kg

Sitting Calf Raises:
20x50kg, 20x55kg,20x60kg

Lever Bent-Over Row (Close Grip)
12x40kg, 10x60kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x75kg (PR :D, duh, het is de eerste keer dat ik die oefening doe :rolleyes:), 8x60kg
Wat moeten experimenteren om dit op te zetten: BB aan de ene kant laden met gewichten, aan de andere kant door het squat-rek door steken en daar een gewicht opsteken met een klem, zodat ik niet heel de bar mee omhoog trek in mijn kruis :eek: Dan met zo'n driehoekig close-grip handvat van de lat-pullies onder de BB tegen de met gewicht geladen kant en dan maar trekken. Toffe oefening (zoiets dus :
LVBentoverRowCloseGrip.gif
)
In ieder geval, zo ben ik over het probleem heen dat bij ons de DB's maar tot 32kg gaan ;). Deze oefening kan ook met 1 hand uitgevoerd worden, maar dat is voor een andere keer :p

Deadlift:
12x50kg(met shrugs)
10x80kg(met shrugs)
8x100kg(met shrugs)
8x115kg PR :D

BB curls:
10x30kg, 8x40kg, 3x45kg

MP:
10x45kg, 6x50kg

Shoulder-blaster met 6kg

Laatst bewerkt:
toffe oefening ( T-bar Row:D) heet dat. tuurlijk 1 hand kan ook, maar kijk uit voor je zaakje.

sterke curl :)

Nog eens een goeie training vandaag :

Benchpress:
12x50kg,10x70kg,8x80kg,5x85kg,3x90kg (PR :D)
Al moet ik zeggen dat ik niet alleen de 4e rep heb gemist, maar ook het terugleggen in de laagste haken ... 3 conclusies :
1: Jukbeenderen zijn sterker dan je denkt :rolleyes:
2: Lang leve het niet gebruiken van klemmen op de BB :p
3: Volgende keer een spotter vragen als ik voor een record gaat :D

DB lateral raises:
10x14kg, 10x16kg, 10x18kg

Squat:
12x60kg,10x80kg,8x100kg,7x115kg

Military press:
12x30kg, 10x40kg,7x45kg,5x50kg

Sitting Calf Raises:
20x50kg, 20x55kg,20x60kg

Lever Bent-Over Row (Close Grip)
12x40kg, 10x60kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x75kg (PR :D, duh, het is de eerste keer dat ik die oefening doe :rolleyes:), 8x60kg
Wat moeten experimenteren om dit op te zetten: BB aan de ene kant laden met gewichten, aan de andere kant door het squat-rek door steken en daar een gewicht opsteken met een klem, zodat ik niet heel de bar mee omhoog trek in mijn kruis :eek: Dan met zo'n driehoekig close-grip handvat van de lat-pullies onder de BB tegen de met gewicht geladen kant en dan maar trekken. Toffe oefening (zoiets dus :
LVBentoverRowCloseGrip.gif
)
In ieder geval, zo ben ik over het probleem heen dat bij ons de DB's maar tot 32kg gaan ;). Deze oefening kan ook met 1 hand uitgevoerd worden, maar dat is voor een andere keer :p

Deadlift:
12x50kg(met shrugs)
10x80kg(met shrugs)
8x100kg(met shrugs)
8x115kg PR :D

BB curls:
10x30kg, 8x40kg, 3x45kg

MP:
10x45kg, 6x50kg

Shoulder-blaster met 6kg

goeie training:D

toffe oefening ( T-bar Row:D) heet dat. tuurlijk 1 hand kan ook, maar kijk uit voor je zaakje.

sterke curl :)

Ah, dat zijn dus die T-bar rows waar iedereen het over heeft :o

Als ik die met 1 hand zou doen, zou ik wel naast de bar staan, en niet er over, kwestie van dat zaakje wat te sparen ;)

En bedankt voor die curl. ;)

Terug
Naar boven