Ophalvens
Cool Novice
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

). 
)
Ik heb me kunnen inhouden en ik heb niet gevraagd hoelang ze zelf al trainde 
En dan nog met een eigenaardig weerstandsgevoel, waarbij een rare vorm van inertie op de beweging zit. Ik ga er hier van uit dat de bar zelf 10Kg weegt, maar ik vermoed dat die constructie errond meer van maakt.
). Haar uitleg : meer gewichten willen ze echt niet doen, omdat er anders bodybuilders komen, en dat willen ze niet, yeah right 
Alleen spijtig dat ik zo'n crap aanvoelende training heb gedaan 
Geeft wel al iets te kennen.
Lol, medelijden moet je echt niet hebben, ik had het zelf gezocht hé.
Wel leuk als je de persoon die je een inleiding moet geven over fitness zelf uitleg moet gevenGeeft wel al iets te kennen.
En de personal trainers die ik heb zien rondlopen zouden beter zelf personal gaan trainen![]()
Heb een tijdje in Kampenhout bij Go-Fit getrained was ook wel lachen . Die instructeur dacht dat de seated cable row was voor de schouders en niet voor de rug .

Maar goed ze hadden wel nog een powerrack en 986776765476586 verschillende soorten cardiotoestellen . Er was een fiets bij met een ingebouwde game . Dan fietste je zo in de bergen enzo . Manman , wat ze allemaal niet doen om die luilakken te doen bewegen .

Ze doen er echt alles an om je een ebo te verkopen . Ze pronken met het feit dat ze zo een goede begeleiding hebben en wat nog allemaal en na een week of twee zien ze je niet meer staan . Mijn ma heeft dat meegemaakt . Resultaat : ze heeft het opgegeven omdat ze gewoon niet genoeg opgevolgd werd .Als ik me niet vergis, moet er in Nederland onlangs een fitness zijn geopend met enkel zo'n 'speelse' cardio game toestellen. De bedoeling was vooral om kinderen meer te laten bewegen dacht ik. Ik had er in ieder geval een paar weken terug iets over gehoord op de radio. Op zich geen slecht idee : als die eenmaal de smaak te pakken krijgen van het bewegen kunnen ze ook andere dingen gaan doen. Zal wel vooral een commercieel succes worden
Trouwens hier in die Passage ontbrak het echt niet aan cardio toestellen, maar ik heb ze niet geteld. Ik schat ongeveer 10 loopbanden, ongeveer evenveel fietsen, dan de helft moonwalkers en steppers en vermoedelijk nog wel wat waar ik aan voorbij ben gegaan.
Ze doen er echt alles an om je een ebo te verkopen . Ze pronken met het feit dat ze zo een goede begeleiding hebben en wat nog allemaal en na een week of twee zien ze je niet meer staan . Mijn ma heeft dat meegemaakt . Resultaat : ze heeft het opgegeven omdat ze gewoon niet genoeg opgevolgd werd .
Echt k*tzaken van die healthcenters .
)Nog zo iets : ik ging zogezegd begeleiding krijgen tijdens die training, en ik dacht dat wel lachen kon worden. Uiteindelijk heb ik niemand gezien die me maar 1 woord uitleg over de oefeningen/toestellen heeft gegeven. Maar ja, ik kon dan wel tenminste mijn ding doen. (maar ik had toch graag gelachen ook)
Ik zit ook bij de Passage Fitness First, en herken je situatie volledig... deadliften doe ik wel, samen met mijn buddy, en we zijn absoluut de enigeZaterdag was het zwemmen (baantjes trekken)
Vandaag was het iets helemaal anders ...
Op carnaval een uitnodiging gekregen om eens naar de Passage fitness te gaan. Ik had al veel negatieve reacties hier gelezen over Passage, maar ik wilde het zelf ook eens zien
Man, dat begon al met het 'intake gesprek', waar iemand me de voordelen van lichaamsbeweging probeert uit te leggen. Het zou helpen als die persoon op zijn minst gebruik zou maken van de cardio toestellen waar ze blijkbaar zo dol op zijnIk heb me kunnen inhouden en ik heb niet gevraagd hoelang ze zelf al trainde
Nadat ik beleefd door dat gesprek was gesparteld en eindelijk mocht gaan trainen, kom ik tot de conclusie dat het gedeelte met losse gewichten zo goed als onbestaande is, en helemaal achteraan in een klein hoekje is weggeduwd.
Ik was er nu toch, en was al omgekleed, dus ik kon maar het beste maken van de training (dacht ik).
15 min cardio (moonwalker), niveau uitgetest, het is een toestel dat ik niet gewoon ben, maar zou zo'n 220 kcal moeten hebben verbrand, wat ik nogal veel vind voor 15min, maar soit ... En de zogezegde sensors in de handvaten van dat toestel werkten ook niet zo goed : het hoogste dat ik had gezien was 140 bpm, maar meestal zag ik gewoon zelfs geen hartslag, hoe goed ik die sensors ook vasthield. Maar goed, gedaan met cardio, op naar de rest van de training ...
Benchpress. Geen rek te zien, enkel een soort smith machine, maar dan eentje die een schuine baan heeft ipv recht omhoogEn dan nog met een eigenaardig weerstandsgevoel, waarbij een rare vorm van inertie op de beweging zit. Ik ga er hier van uit dat de bar zelf 10Kg weegt, maar ik vermoed dat die constructie errond meer van maakt.
12x50kg
10x70kg
8x80kg
5x85kg
Niet plezant om de oefening zo uit te voeren. In de hoogste stand komt de bar boven je hoofd, omlaag ongeveer boven je borst. Voelt heel verwrongen aan.
Lateral side raises:
10x14kg
10x16kg
10x18kg
Squats:
12x bar +40 kg
10x bar +60kg
10x bar +80kg
3x bar + 95kg --> ik had geen riem en die schuine stand van dat rek stond me echt niet aan, het wrong langs alle kanten.
DB pullovers :
12x26kg
12x28kg
12x32kg (zwaarste DB aanwezig, maar dat is ook zo waar ik normaal train)
Wide grip pull-ups: 10
Tegen dit moment werd ik wat raar in mijn hoofd, ik vermoed door gebrek aan verse lucht. Die dame maakte nog reclame voor de airco, maar geef me echt maar een raampke dat open kan en verse lucht binnen laat.
3 minuutjes gerust, waterflesje aangevuld en dan verder gedaan:
dips : 10,10
cable cross :
10x15kg --> aftasten, ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dit was iig veel te licht
10x25kg --> beter, maar nog te licht
10x35kg --> zat ongeveer goed, maar niet helemaal tevreden
standing calf raises:
20x70kg
20x79kg
20x88kg
leg press :
10x70kg
10x88kg
10x1?? kg (vergeten, dat springt daar met 7 of 9kg per blok)
10x1??kg (idem, maar zat op ongeveer 75-80% van de stack)
Chest press:
10x?? kg
10x?? kg
10x?? kg
6x96kg (Ik heb enkel het laatste gewicht onthouden)
Geen abs toestellen gezien met gewicht, wel bankjes en matjes in een aparte zaal. En ik miste nog wel wat andere dingen.
De enige schijven die ik heb gevonden, waren die aan dat schuine smith machine. Dus als er daar iemand bezig is, kan er niemand anders eigenlijk echt trainen. Als ik het goed geteld heb, hebben ze daar 6x2,5kg, 10x5kg,8x10kg en 4x15kg aan schijven in totaal
En toen ik na de training vertelde aan de dame aan de balie dat het niets voor mij was, moest ik nog gaan uitleggen dat er niet genoeg gewichten waren, dat ik de oefeningen niet kon doen die ik normaal doe (ik heb zelfs geen poging gedaan om te deadliften). Haar uitleg : meer gewichten willen ze echt niet doen, omdat er anders bodybuilders komen, en dat willen ze niet, yeah right
Ik ben nu gerust en weet waarom ik zeker NIET in de passage moet gaan trainenAlleen spijtig dat ik zo'n crap aanvoelende training heb gedaan
![]()