hoe weet je nou of je hbo kwaliteiten heb ? imo je weet het pas als je eenmaal hbo doet en geloof me is geen kattepis niet zozeer dat het moeilijk is maar het is gewoon ****ing veel.
Het hangt een beetje van de richting af en je eigen interesses denk ik. Ik heb zelf een sociale hbo opleiding gedaan en dat stelde weinig voor. Ik durf zelf te beweren dat ik meer moest doen voor de MEAO (mbo 4) omdat je daar nog echt allerlei niet bepaald interessante onzin uit je hoofd moest leren en kunnen reproduceren tijdens een tentamen terwijl ze op sociale hbo opleidingen helemaal geil zijn van 'zelfreflectie', 'samenwerking' en 'eigen interpretatie geven aan probleemoplossingen' en dat soort bullshit. Het enige wat behoorlijk wat tijd en energie kostte waren misschien de werkstukken, maar ook daarmee kom je met wat interessantdoenerij en leuke lay out en dat soort dingen al een heel eind.
Maar zoals ik zei; waarschijnlijk varieert dat nogal afhankelijk van de opleiding. Een hard-core technische hbo opleiding zou ik waarschijnlijk moeilijk trekken, dat is totaal niet mijn ding en wat ik via via weleens mee kreeg van bekenden is een bijvoorbeeld hbo MER ook best pittig kan zijn. Vooral omdat het zo breed is en daardoor voor velen niet bijster interessant in combinatie met veel stof.
Plus je zit met een groter contingent pretentieuze debielen opgescheept die in de veronderstelling zijn dat ze de wereld gaan veroveren of verbeteren in tegenstelling tot het mbo, waar je gewoon nog een keer dronken in de klas kan zitten, iemand op zijn muil kan rammen in de kantine en waar de clown uithangen nog gewaardeerd wordt

Laatst bewerkt: