MuscleMeat

brief controleren!

Je weet toch wel dat hier alleen maar AAS gebruikers zitten die het niveau van een gemiddelde holbewoner omlaag halen?

Hap, hap...?

• Topic Starter Topic Starter
Hey, ik heb nog een vraagje: zal ik het toestemmingsformulier er gelijk bij toevoegen of niet? Ik ga de brief afgeven op mn oude school straks.

Op het toestemmingsformulier staat weer Rutte-regeling ipv Rutteregeling, volgens mij heb je in je brief ook Rutteregeling staan toch? Ik zou hem er wel bijvoegen ja, maakt het ze zo gemakkelijk mogelijk om je te helpen.

Hey, ik heb nog een vraagje: zal ik het toestemmingsformulier er gelijk bij toevoegen of niet? Ik ga de brief afgeven op mn oude school straks.

Zeker doen. Versie trouwens weer aangepast, het is inderdaad Rutte-regeling en ik heb nog een spatie en wat komma's weggehaald.

Overigens pleit het wel voor je als je de dialoog aangaat op school, al is het alleen maar om aan te geven dat je voor deze regeling in aanmerking wilt komen en gewoon heel graag een vervolgopleiding wil doen. Mensen lopen harder voor een oprecht gezicht dan voor een brief.

---------- Post added 29 August 2013 at 13:18 ----------

Vraag 1 van je ouders of die mee gaan? Je bent toch minderjarig

Hij is minderjarig, niet gehandicapt.

Je zou wat langere zinnen kunnen dmv komma's en wat meer voegwoorden kunnen gebruiken. Hiermee loopt het verhaal beter en is het minder statisch.

Zeker doen. Versie trouwens weer aangepast, het is inderdaad Rutte-regeling en ik heb nog een spatie en wat komma's weggehaald.

Overigens pleit het wel voor je als je de dialoog aangaat op school, al is het alleen maar om aan te geven dat je voor deze regeling in aanmerking wilt komen en gewoon heel graag een vervolgopleiding wil doen. Mensen lopen harder voor een oprecht gezicht dan voor een brief.

---------- Post added 29 August 2013 at 13:18 ----------

Hij is minderjarig, niet gehandicapt.

Voor officiële dingen moet je dan nog steeds een ouder laten tekenen. Het is dus ook niet raar om een ouder mee te nemen naar zo'n gesprek.

Overigens zie ik niet in waarom iemand die bijvoorbeeld niet kan lopen wel een ouder mee zou mogen in jouw ogen maar een normaal persoon niet :rolleyes:

Wel nice dat er werkelijk reacties zijn die ts helpen :)
Moet binnenkort ook een brief schrijven die wel van belang is.. Sjors wil je me helpeuh?

Hej, om 13:10 ben ik naar me school gegaan, maar het liep niet volgens plan. Ik wilde het in haar postvak stoppen en weer weggaan, maar toevallig kwam ze koffie halen en zag me staan. Dat vond ze natuurlijk raar toen heb ik zo de brief moeten overhandigen ik moest dus wel blijven. Nadat ze de brief had gelezen gaf ze me complimenten en vroeg of ik het zelf had gemaakt [lol] dus ik zei gwn 'ja'.
Helaas begon ze te twijfelen, ze had het over mijn punten vorig jaar en zei dat ik niet geschikt was enz... Ik probeerde hele tijd te zeggen dat ik het wel aankon en het volwasseneonderwijs juist fijner vind en gewoon een laatste kans wil maar dat mocht niet baten. Ze zei: 'als je havo op een gewone middelbare school niet haalt zul je dat op een andere school helemaal niet halen'. Ze zei dat er te weinig begeleiding was en de mensen pasten niet bij mij lullen. Ze vond dat ik in een 'veilige' leeromgeving moest zijn en dat bied het MBO..
Erg jammer dus, zoveel energie en tijd erin besteed maar geen succes. Wilde ook niet eens tijd nemen om te overleggen met mn oude mentor enz.

Ondanks dit toch erg bedankt voor jullie hulp en aanmoedigingen ik heb er veel aangehad en heb me best gedaan het is zoals het is!

Ps. als je ooit ook zo'n soort brief moet schrijven pm sjors dan zij kan dit ECHT heel goed! :p
[Ze vond de brief erg 'netjes' en zei dat er geen fouten in zaten!]

K*t voor jé bro.. Succes dan maar in je nieuwe richting!

Jammer, maar misschien heeft ze gelijk. Je komt vanzelf op de plek waar je thuishoort. Ik geloof wel dat het goedkomt :)

Jammer, maar misschien heeft ze gelijk. Je komt vanzelf op de plek waar je thuishoort. Ik geloof wel dat het goedkomt :)

ITT tot Sjors. Zou ik echt flink gaan huilen. Eeuwig spijt dat ik mijn havo verknalt heb :o

Er bestaan overigens 1 jarige MBO opleidingen. Kijk of je er zo één kan doen.. verspil je tenminste niet 3-4 jaar van je leven.

Even een update...
Ik zit namelijk diep in de stress. Vóór de vakantie heb ik mij optijd aangemeld voor de opleiding Horeca. Heb toen pas tijdens de vakantie afgemeld [fatale zet geweest]. Omdat ik toen opeens ICT wilde doen. Tijdens de vakantie werkt er niemand ofc dus wachtte ik tot na de vakantie, toen intake gehad maar niet aangenomen :@.
Daarna dat Vavo gedoe en de brief maar geen succes dus toen maar gekozen voor economie. GVD hier ook niet aangenomen alleen omdat ze vinden dat ik niet weet wat ik moet doen! Ik heb nu al 3x geswitcht en word er echt gek van. Trainen komt er niet meer van want van mijn ouders moet ik gewoon regelen dat ik opleiding heb!
Momenteel ben ik met leerplicht aant kijken voor een andere opleiding.
Maar nu graag jullie reacties, is het mogelijk dat ik niks doe? Ben 17j volgend jaar 18. En stel dat ik wel een opleiding gevonden heb maar dat het een k*tte is. Zal ik dan volgend jaar VAVO doen > HBO en dan alsnog ICT. En op welke manieren kan ik garanderen dat ik toch economie kan doen? Enigste opleiding die ik nog redelijk leuk vind, niet vol zit, alleen ze weigeren.

nvm, niet gelezen van leerplicht

Laatst bewerkt:
Even een update...
Ik zit namelijk diep in de stress. Vóór de vakantie heb ik mij optijd aangemeld voor de opleiding Horeca. Heb toen pas tijdens de vakantie afgemeld [fatale zet geweest]. Omdat ik toen opeens ICT wilde doen. Tijdens de vakantie werkt er niemand ofc dus wachtte ik tot na de vakantie, toen intake gehad maar niet aangenomen :@.
Daarna dat Vavo gedoe en de brief maar geen succes dus toen maar gekozen voor economie. GVD hier ook niet aangenomen alleen omdat ze vinden dat ik niet weet wat ik moet doen! Ik heb nu al 3x geswitcht en word er echt gek van. Trainen komt er niet meer van want van mijn ouders moet ik gewoon regelen dat ik opleiding heb!
Momenteel ben ik met leerplicht aant kijken voor een andere opleiding.
Maar nu graag jullie reacties, is het mogelijk dat ik niks doe? Ben 17j volgend jaar 18. En stel dat ik wel een opleiding gevonden heb maar dat het een k*tte is. Zal ik dan volgend jaar VAVO doen > HBO en dan alsnog ICT. En op welke manieren kan ik garanderen dat ik toch economie kan doen? Enigste opleiding die ik nog redelijk leuk vind, niet vol zit, alleen ze weigeren.
Hoe kunnen ze je nou weigeren, voldeed het profiel wat je hebt gehad op de middelbare school oid. niet?

Terug
Naar boven