MuscleMeat

Oplossen symetrie

tricker

Cool Novice
Waardering
0
Stel je gaat eens kijken naar je symetrie, wat ligt achter, wat ligt voor.
Stel nou je concludeert dat bijvoorbeeld je borst achterligt op de rest, mijn vraag naar jullie, hoe lossen jullie zoiets op?

Ga je et vaker per week trainen, anders trainen, deel jullie ideeën :) ben benieuwd.

Ik denk dat er weinigen echt in een situatie zitten waar er maar 1 ding achterloopt.

Niets loopt voor alles loopt achter.
En zij die wel in die situatie zitten zullen vast een beter antwoord kunnen geven. :D

Als iets achter loopt ga je die spiergroep prioriseren. Je kunt die spiergroep inderdaad vaker per week trainen, of meer oefeningen/sets/reps, of aan het begin van de training ipv aan het eind.. variatie is de key in zo'n geval ;)

grtz

Symmetrie gaat over de verhouding linkerkant / rechterkant, wat je bedoelt is proporties. En als een spiergroep achterloopt kun je je afvragen hoe dat komt, misschien train je deze niet hard genoeg, of te weinig oefeningen. Gewoon andere dingen gaan proberen voor die spiergroep, varieren in oefeningen, rustpauze, sets, reps, uitvoering etc. zorgen dat je die spiergroep hoe dan ook meer prikkelt.

De spiergroep kan natuurlijk te veel training ipv te weinig hebben gehad.

Symmetrie gaat over de verhouding linkerkant / rechterkant, wat je bedoelt is proporties. En als een spiergroep achterloopt kun je je afvragen hoe dat komt, misschien train je deze niet hard genoeg, of te weinig oefeningen. Gewoon andere dingen gaan proberen voor die spiergroep, varieren in oefeningen, rustpauze, sets, reps, uitvoering etc. zorgen dat je die spiergroep hoe dan ook meer prikkelt.

Prioriseren / proporties.. niet helemaal wat ik bedoelde ;)

Wat soltari volgens mij bedoelt is dat de vraag verkeerd gesteld wordt: achterlopende chest/rug/benen e.d. is geen kwestie van symmetrie

Wat soltari volgens mij bedoelt is dat de vraag verkeerd gesteld wordt: achterlopende chest/rug/benen e.d. is geen kwestie van symmetrie

Idd.
De achterlopende spiergroep beter gaan trainen en aan het begin van de training.
Ik doe nu bijv een aparte dag voor alleen kuiten, veel mensen zeggen dat ze slechte kuitgenen hebben maar de meeste verwaarlozen ze ook gewoon.

Stel je gaat eens kijken naar je symetrie, wat ligt achter, wat ligt voor.
Stel nou je concludeert dat bijvoorbeeld je borst achterligt op de rest, mijn vraag naar jullie, hoe lossen jullie zoiets op?

Ga je et vaker per week trainen, anders trainen, deel jullie ideeën :) ben benieuwd.

Ik ga ervan uit dat je al optimaal traint en dat meer trainen niets toe voegt.

Ik stel dus voor meer nadruk te geven aan achterliggende spiergroepen (eerst en vaker) en de rest op onderhoud te trainen totdat je weer in de juiste proporties bent gegroeid.

PS: Men spreekt van symmetrie als twee helften van het object in een bepaalde zin elkaars spiegelbeeld zijn. (maar ik geef toe dat zo'n beetje iedereen binnen de BB-wereld er iets anders mee bedoelt)

/edit: duh spuit-11

Prioriseren / proporties.. niet helemaal wat ik bedoelde ;)

Was niet aan jou gericht maar aan de TS, hij heeft het over symmetrie, maar hij bedoelt proporties. Symmetrie zegt iets over hoe gelijk linkerkant en rechterkant zijn van een bepaalde spiergroep, en proporties zegt iets over de verhoudingen tussen verschillende spiergroepen.

---------- Toegevoegd om 02:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:21 ----------

juist!

Eerst maar is zorgen dat je gronte klompen spier hebt overal en daarna kan je gaan mierennken.

Mijn rechterkant (in mijn ogen) Loopt voor tegenover mijn linkerkant

Oplossing: evt meer dumbbell rows aan links? of is dat te doorzichtig

Als je allebei de kanten even hard traint zou dat op den duur bij moeten trekken.

Ja zoiets dacht ik ook, maar ik keek vanochtend in de spiegel en toen zag ik een groot verschil. Nooit eerder opgevallen overigens.

Anyways Thanks:D

Meer varieren.

Gewoon niet zo zeuren en keihard alles doortrainen, de ene spiergroep groeit gewoon sneller als de ander, leer er maar mee leven, en je bent gespierd of je bent het niet, eten en trainen kost al genoeg tijd, en als je je dan ook nog moet druk maken omdat je borst niet groot genoeg is, pff.

Ik merk eerder dat er iets voorloopt op de rest :D

Of ik ben een optimist ^_^

Dan doe ik aanvullende oefeningen thuis buiten mijn workout. Bijvoorbeeld pushups voor de borsten , of op me handen staan en tegen een deur hang thuis en daarna opdrukken voor je schouders. Ik heb gemerkt dat je op die manier betere spierdefinitie krijgt omdat de spier op een andere manier belast wordt. Naast de standaard workout. Variatie in de manier van trainen is mijn antwoord. Zorg dat je steeds andere oefeningen doet.

Ja zoiets dacht ik ook, maar ik keek vanochtend in de spiegel en toen zag ik een groot verschil. Nooit eerder opgevallen overigens.

Anyways Thanks:D

denk dat iedereen wel iets heeft.
maar wat kan je dr aan doen ik zelf heb het bij me trapezium als ik die aanspan is de andere boller te op zicht van de andere kant.

ik blijf nu gewoon verder traine als ik altijd heb gedaan geloof dr niet zo in om de ene kant zwaarder te gaan belasten denk dat het dan erger word

sorry dat ikzo een oud topic aan haal maar weet iemand hier meer over wat je zou kunnen doen om dit recht te trekken meschien met AAs ofzo of juist niet? of inderdaad de ene kant meer belasten? of juist niet?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven