AndroidHealthClinic

aantal sets

Bezoekers in dit topic

Dit (trainingsfrequentie van 1x per week per spiergroep) zou ik nooit aanraden voor een gevorderde. 2x is beter. UB/LB 4x per week lijkt mij nog steeds een goede optie voor jouw. En met mijn eerdere opmerking wil ik alleen maar zeggen dat het er op lijkt dat de kennis nog ontbreekt om zelf een goed schema op te stellen. Dat staat helemaal los van de progressie die je al hebt gemaakt.
Oke thanks. Ik ga hier eens even naar kijken. Zag net al een mooie UPLB op xxlnutrition. Voor wie is het 1 keer per week per spiergroep dan wel aan te raden als het niet, zoals je zegt, voor gevorderde is aan te raden?
 
Voor wie is het 1 keer per week per spiergroep dan wel aan te raden als het niet, zoals je zegt, voor gevorderde is aan te raden?
Newbies in hun eerste weken/maanden.
 
Ik juist wel!
Leek mij nou juist ook (ben zelf
Intermediate) want ver ontwikkelde spieren hebben toch een hogere volume en intensiteit nodig voor een goede groeiprikkel en daarmee ook langer hersteltijd
 
Totaal volume zal niet veel uitmaken tusen een full split of UB/LB, PP, PPB enz. ( 1 keer in de week 10sets of 2 keer in de week 5) maar mijn ervaring is idd dat naarmate iemand verder gevoorderd raakt intensiteit opschroeven een prima optie is met een daaraan gekoppeld herstel.
 
Tsja, 42jaar ervaring zegt mij blijkbaar wat anders.
 
Tsja, 42jaar ervaring zegt mij blijkbaar wat anders.
N=1 zegt niet zoveel. Ook al heb je 60 jaar ervaring en ben je vijfvoudig Mr. Olympia. ;)
 
Als ik iedereen erbij betrekt die ik in de loop der jaren op die manier met goed resultaat heb zien trainen is die n zeker niet 1.
 
99% van die studies wordt uitgevoerd met de average Joe dus om die resultaten meteen naar pro/gevorderd atleet over te brengen is naar mijn mening een beetje voorbarig.
 
99% van die studies wordt uitgevoerd met de average Joe dus om die resultaten meteen naar pro/gevorderd atleet over te brengen is naar mijn mening een beetje voorbarig.
De vraag is wat is nu beter voor TS met anderhalf jaar training achter de rug. 1 of 2x per week alle spiergroepen pakken. Dan val toch in de categorie 'average Joe'?
 
De vraag is wat is nu beter voor TS met anderhalf jaar training achter de rug. 1 of 2x per week alle spiergroepen pakken. Dan val toch in de categorie 'average Joe'?

Nee, het ging mij er alleen om dat niemand de literatuur 1 op 1 zou moeten navolgen omdat er overal kanttekeningen te maken zijn. Zeker, de literatuur geeft een goede basis(kennis) waar iedereen mee aan de slag kan. Dat wil niet uitsluiten dat er meerdere wegen zijn om een bepaald doel te bereiken en dat de manier zoals in diverse onderzoeken beschreven niet altijd de beste hoeft te zijn.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nee, het ging mij er alleen om dat niemand de literatuur 1 op 1 zou moeten navolgen omdat er overal kanttekeningen te maken zijn. Zeker, de literatuur geeft een goede basis(kennis) waar iedereen mee aan de slag kan. Dat wil niet uitsluiten dat er meerdere wegen zijn om een bepaald doel te bereiken en dat de manier zoals in diverse onderzoeken beschreven niet altijd de beste hoeft te zijn.
Maar dan kunnen we niemand meer advies geven op basis van onderzoek, want ja, die persoon zou wel eens af kunnen wijken van het gemiddelde, zodat het gegeven advies wel eens niet optimaal zou kunnen zijn voor die persoon. :gek:
 
mwa ,3XL is een wandelende encyclopedie gemixt met 40 jaar praktijkervaring ,ik weet wel op wie ik mijn centjes zet
 
als iemand eens zo vriendelijk willen zijn om te kijken naar een (schets) schema die ik heb gemaakt. en het niet meteen af te kraken.
op- of aanmerkingen worden gewaardeerd. (ik vermoed te veel oefeningen) maar op veel UPLB schema's op internet zie ik maar 2oefeningen in totaal voor schouders bijvoorbeeld. lijkt mij te weinig toch? vind goed ontwikkelde schouders wel mooi en lekker om aan te pakken.
2 keer deadliften in een week wordt hem denk ik ook niet.
 

Bijlagen

  • UP-LB proto schema.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 46
Maar dan kunnen we niemand meer advies geven op basis van onderzoek, want ja, die persoon zou wel eens af kunnen wijken van het gemiddelde, zodat het gegeven advies wel eens niet optimaal zou kunnen zijn voor die persoon. :gek:

Je kunt geen standaard blueprint schema/dieet over een individu gooien aangezien elk individu anders is
 
Je kunt geen standaard blueprint schema/dieet over een individu gooien aangezien elk individu anders is
Klopt. Maar je kunt wel op basis van de informatie die je hebt over die persoon een globaal advies geven dat in de meeste gevallen goed werkt. En volgens mij is dat ook wat ik probeer.
 
Back
Naar boven