XXL Nutrition

Optimale balans Spiervolume / Kracht

Shoja

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
73kg
Beste BB'ers, na een twee-jarige zeer katabole relatie met mijn ex wil ik graag weer beginnen met trainen. Ik sta op punt een 4-daysplit trainings- en voedingsschema op te stellen, maar ik zit met de volgende vraag.

Ik wil een optimale (fifty-fifty bij wijze van spreken) focus-verhouding tussen (explosieve) krachttraining en bodybuilding (hypertrofie). Waar moet ik dan op vooral op letten bij de volgende aspecten?

Trainingsschema
Rusttijd tussen trainingsdagen? meest geschikte momenten voor cardio/abs? etc

Oefeningen
Verhouding isolerende/compound oefeningen, spiergroepcombinaties per trainingsdag, barbells vs dumbbells, apparatuur vs vrij, intensiteit etc

Uitvoering van de oefeningen
Reps, Failure training, afwisseling snelheid bij positieve/negatieve beweging, barbell breed of kort vasthouden bijv bij benchpress, de lengte van de beweging (range of motion) etc

Voeding
Is het voor het balanseren van kracht en volume ook nodig om op zaken te letten in je voedingsschema?

Alvast bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt:
Zowel lage als hogere reps aanhouden.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks quifix, en is het dan de bedoeling dat ik bij elke trainingsdag van een spiergroep afwissel van rephoeveelheid (en gewicht?) of gewoonweg sets doe met oplopende/aflopende aantal reps (12, 10, 8 , 6 bijvoorbeeld)?

Ik doe het zo: Begin van training, 3 sets van 2-4 reps (de grote compound), daarna wat op massa.

• Topic Starter Topic Starter
Aha, dus het is sowieso verstandig om enkele compound oefeningen te plaatsen in mijn schema..

Terug
Naar boven