XXL Nutrition

Ouders tegen voeding

ano_947

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,
ik ben 16 jaar oud sport sinds ik net 15 ben. ( ruim jaar ervaring ) Ik loop tegen het een en ander aan ik sport 4x per week en ik wil massa aankomen. Nou is het zo dat mijn ouders voor sporten zijn, alleen vinden dat het een obsessie wordt aangezien ik meer wil eten voor massa. Nou ga ik regelmatig om mijn eigen groente, kip en rijst voor mijn middag eten maar vinden ze het te overdreven en heb ik toch voor elkaar gekregen dat ik dit 5 x per week tijdens mijn lunch mag eten. Hebben jullie iets van tips hoe ik het beste aan mijn ouders kan uitleggen dat ik het hiermee niet red?

alvast bedankt.

Je kan toch verder over de dag gewoon extra brood / kwark / noten en weet ik veel wat nog meer eten?
Het is ook niet zo dat je immens veel calorieën moet eten.
Een paar x per dag een goeie meal en je zit wel goed.

Gewoon doorgaan zodat ze zien dat je het echt wil/meent.

Bijbaantje en daarmee zelf eten kopen dat geeft ook een signaal af naar je ouders dat je er wat voor over hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Kwark hoef ik zelf gelukkig niet meer te betalen heb inderdaad een bijbaan waarmee ik nu zorg dat mijn middag eten betaalbaar blijft. Noten is inderdaad een goeie als tussendoor op school. Alleen van mijn moeder mag het absoluut geen obsessie worden want ze had vroeger zelf eet problemen, nu eet ik alleen maar gezond maar is ze het hier niet mee eens.

Wat Portonia al zegt. Wat is er mis met brood met beleg? Houden ze je ook tegen als je 10 sneetjes brood eet bij je lunch ipv 5?
Waarom wil je perse rijst met vlees en groente eten? Om aan te komen is dat nergens voor nodig.

Gezien je lengte en gewicht verwacht ik ook niet dat je echt massa's moet eten.
Post eens wat je nu eet dan. Dan kunnen we misschien makkelijke tips geven die je van je ouders ook mag.

Je bent 16 man, ga gewoon wat meer eten als je meer wilt eten. Zorg voor je eigen geld en koop wat je wilt. Wtf man, ze doen net alsof je nog aan de tepel zit.

• Topic Starter Topic Starter
Nee ik heb t over fastfood enzo. Ik eet nu momenteel wanneer ik kan tussen de middag kopje rijst met 100 gram wokgroenten en 100 gram kip omdat ik dit lekker vind en leuk vind om te maken. In weken dat ik tot laat jaar school moet neem ik brood mee maar mag max 5 sneetjes brood meenemen dus dat doe ik dan ook waarvan 3 met kipfilet en soms kaas en 2 met pindakaas. in de avond wat de pot schaft en s avonds kwark met banaan havermout en pure chocola. in de ochtend eet ik trouwens 4 sneetjes brood 2 kipfilet 1 pindakaas 1 hagelslag

Gewoon de kasten plunderen man ☺️

Wat Portonia al zegt. Wat is er mis met brood met beleg? Houden ze je ook tegen als je 10 sneetjes brood eet bij je lunch ipv 5?
Kortgeleden was hier toch nog een jongen van een jaar of 16/17 die niet meer dan X boterhammen per dag mocht eten van zijn ouders, omdat het eten anders te duur werd of zo? Ben zijn naam kwijt... Moet niet gekker worden. Honger lijden in Nederland anno 2020.

But then again..
Dan koop je toch zelf wat brood en een pot pindakaas.
Zoveel kost dat niet en je haalt er super veel kcals uit.

Pak volle chocomelk per dag is al 900 calorieën ofzo voor €1,50 oid?

Kortgeleden was hier toch nog een jongen van een jaar of 16/17 die niet meer dan X boterhammen per dag mocht eten van zijn ouders, omdat het eten anders te duur werd of zo? Ben zijn naam kwijt... Moet niet gekker worden. Honger lijden in Nederland anno 2020.

Dat is vreemd als je het niet kent..Er zijm genoeg kinderen die helemaal niets meenemen naar school, altijd dezelfde kleren aan hebben en niet mee doen met activiteiten.

Ik heb zelf ook jaren moeten leven van 30eu per week. Ik was een roker en probeerde ook nog te bulken.

Dat is vreemd als je het niet kent..Er zijm genoeg kinderen die helemaal niets meenemen naar school, altijd dezelfde kleren aan hebben en niet mee doen met activiteiten.

Ik heb zelf ook jaren moeten leven van 30eu per week. Ik was een roker en probeerde ook nog te bulken.
Ik weet dat het bestaat. Heb zelf ook mensen gekend die van een erg laag bedrag aan 'leefgeld' moesten rondkomen.

Terug
Naar boven