AndroidHealthClinic

Palestijns-Israëlisch conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iran zou het stiekem wel heeeeel graag willen doen, als ze er een hadden.
Maar dan zijn de rapen pas echt GOED gaar.

Achmadinejad wil wel Israel van de kaart vegen maar dan wordt Iran ook van de kaart geveegd door Israels bilmaatje Amerika...

Het is moelijk om Joden onderling te snappen als je jezelf er niet tussen thuisvoelt.

In denk niet dat Europa, qua cultuur echt overeenstemd met de pure Joodse cultuur. Maar wij Europa dragen een grijs deken van schuld over ons heen voor wat er 70 jaar geleden is gebeurd. Daarom staan we dichterbij Israel dan Palestina.

Maar vanuit witte objectiviteit bekeken, verschillen zowel Israel als Palestina qua mentaliteit van handelen niet van elkaar.

En dan kom je op het punt van heiligheid, wake up calls kosten oneindig veel bloed voordat ze een proces in gaan zetten die een religeuze heiligheid moet doen verbleken.

dodental is inmiddels opgelopen tot 220.. Israel heeft ook al laten weten dat de acties nog niet voorbij zullen zijn en dat er acies zullen volgen als het conflict niet werlkelijk word opgelost. Als er al oorlog uitbreekt zal Obama er zwaar onder leiden. Wat moet hij nu doen amerikanen sturen naar het gebied of niet ? Zijn hele anti-oorlog campagne zou dan onder druk komen te staan. Hij ook al toegezegd om binnen 1 jaar alle troepen uit Irak te halen ...

Amerikanen sturen heeft denk ik weinig nut. Voor Israel dat toelaat zal er garantie moeten komen dat ze de beschietingen kunnen stoppen. De amerikanen komen dan in exact dezelfde rol als Israel, schiet niemand iets mee op.

Wat betreft het terugtrekken uit Irak, dat is op verzoek van de Iraakse overheid. In Amerika zal Obama zich niet ongeliefd maken door de terugtrekking.

vrede komt er nooit dat weet ik zeker. (een jager en zijn prooi hebben ook nooit vrede)

• Topic Starter Topic Starter
Abbas: Hamas verhindert hulp aan gewonden

28-12-2008

De Palestijnse Hamasbeweging had de Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook kunnen voorkomen. Dat heeft de Palestijnse president Abbas gezegd in Cairo waar hij sprak met zijn Egyptische collega Mubarak.

Mahmoud-Abbas.jpg
President Abbas (EPA)
Abbas zegt dat hij er bij Hamas op heeft aangedrongen het bestand dat eerder deze maand afliep, te verlengen. Maar Hamas wilde daar niets van weten en hervatte de raketbeschietingen.

De Palestijnse president zegt ook dat Hamas verhindert dat gewonde Palestijnen naar ziekenhuizen in Egypte worden gebracht. Zondag is een raket vanuit de Gazastrook terecht gekomen in de buurt van de Israëlische plaats Ashdod. De raket vloog over een afstand van 38 kilometer; zover is een projectiel vanuit de Gazastrook nog nooit gekomen. Israël heeft opnieuw raketten afgevuurd op Hamas-doelen. Daarbij werd ook een moskee onder vuur genomen.

De VN-Veiligheidsraad heeft na een spoedzitting Israël en Hamas opgeroepen om onmiddellijk te stoppen met het geweld. Volgens Hamas-bronnen zijn tot nu toe zeker 270 mensen om het leven gekomen. Zo'n 700 mensen raakten gewond. Het zijn de zwaarste Israëlische luchtaanvallen in tientallen jaren.

Premier Ehud Olmert heeft gezegd dat de aanval op de Gazastrook nog enige tijd kan duren. Israël sluit niet uit dat ook grondtroepen worden ingezet. Hamas heeft opgeroepen tot een derde Palestijnse intifida.

http://www.wereldomroep.nl/news/international/6112986-Isral-bombardeert

Hopelijk loopt dit niet gigantisch uit de hand. Lekker dat trouwens dat de Palestijnen hun gewonden niet laten verzorgen.

moslims zijn wat harder daarin dan westerlingen en niet tevergeten ook strenger. Wat volgens mij ook als groot probleem gezien kan worden in de toekomst als dingen uit de hand lopen is...Obama. Wat gaat hij doen? Troepen sturen naar Israel of niet? Hij zou inprinciepe alle troepen uit Irak halen binnen 1 jaar. Dat was een belangrijk punt in zijn verkiezingscampagne, maar wat als de hel losbreekt wat dan? Gaat Syrie er zich mee bemoeien is ie een belangrijk strategisch punt kwijt en eenmaal in oorlog zullen de gevechten tussen sjiiten en soenieten weer oplaaien in Irak onder leiding van de syriers..

edit:
skit ik zie net dat ik een paar posts terug ongeveer hetzelfde heb gepost :o

Alles wat de Palestijnen opbouwen wordt met een of andere razzia door de joden toch weer vernietigd onder het mom van een vergeldingsactie. Het is een vicieuze cirkel. Er worden meer onschuldige mensen aan de kant van de Palestijnen vermoord dan aan de kant van de israeli's

Alleen Israël kan de levens van Joden én Arabieren het meest effectief beschermen IN Israël. Het gaat er dus ook niet om wie de meeste doden heeft. Het gaat er om hoe je dodelijke slachtoffers kan voorkomen. Israël zal haar burgers moeten beschermen. Een land kan toch niet blijven toekijken hoe haar burgers wordt beschoten met raketten? Ik sta dus achter Israël! Laat de palestijnen het onderling maar zelf uitzoeken in Gaza.

Door die raket beschietingen wordt het weer duidelijk wat de gevolgen zjn voor een stad of dorp in Israël dat vlakbij de grens ligt. Dat is ook de reden waarom ik tegen het weggeven ben van land. Het maakt het alleen maar onveiliger omdat de arabieren daar onbetrouwbaar/onvoorspelbaar zijn. De Arabische landen zijn dictaturen en dus ook onvoorspelbaar. Je kan wel vrede sluiten met een arabische dictator maar als die zijn macht kwijt raakt dan heb je waarschijnlijk een probleem met zijn opvolger. Conclusie: Israël moet haar burgers beschermen en kan geen land weggeven voor vrede omdat dn de veiligheid in gevaar komt.

alleen israël kan de levens van joden én arabieren het meest effectief beschermen in israël. Het gaat er dus ook niet om wie de meeste doden heeft. Het gaat er om hoe je dodelijke slachtoffers kan voorkomen. Israël zal haar burgers moeten beschermen. Een land kan toch niet blijven toekijken hoe haar burgers wordt beschoten met raketten? Ik sta dus achter israël! Laat de palestijnen het onderling maar zelf uitzoeken in gaza.

+1.

Volledig objectief allemaal.

Door die raket beschietingen wordt het weer duidelijk wat de gevolgen zjn voor een stad of dorp in Israël dat vlakbij de grens ligt. Dat is ook de reden waarom ik tegen het weggeven ben van land. Het maakt het alleen maar onveiliger omdat de arabieren daar onbetrouwbaar/onvoorspelbaar zijn. De Arabische landen zijn dictaturen en dus ook onvoorspelbaar. Je kan wel vrede sluiten met een arabische dictator maar als die zijn macht kwijt raakt dan heb je waarschijnlijk een probleem met zijn opvolger. Conclusie: Israël moet haar burgers beschermen en kan geen land weggeven voor vrede omdat dn de veiligheid in gevaar komt.

Onzin... joodse kolonisten gaan steeds dichter bij de Palestijnen wonen om te kunnen provoceren en om land in te pikken wat helemaal niet van hen is. Zodra de Palestijnen hiertegen optreden, in mijn ogen totaal terecht, dan komt het israelische leger om met geweld de Palestijnen nog verder terug te drijven.

Onzin... joodse kolonisten gaan steeds dichter bij de Palestijnen wonen om te kunnen provoceren en om land in te pikken wat helemaal niet van hen is. Zodra de Palestijnen hiertegen optreden, in mijn ogen totaal terecht, dan komt het israelische leger om met geweld de Palestijnen nog verder terug te drijven.

Het land is nooit van de Palestijnen geweest. Het land is altijd van het joodse volk gebleven ondanks de verovering en bezeting door arabieren in het verleden. Het land is terug in joodse handen is en mag nooit meer worden weggegeven aan Palestijnen. Palestijnen moeten leren dat ze met aanslagen niets bereiken. Terroristen moeten hard worden aangepakt. Daar mag men niet aan toegeven.

Het land is nooit van de Palestijnen geweest. Het land is altijd van het joodse volk gebleven ondanks de verovering en bezeting door arabieren in het verleden. Het land is terug in joodse handen is en mag nooit meer worden weggegeven aan Palestijnen. Palestijnen moeten leren dat ze met aanslagen niets bereiken. Terroristen moeten hard worden aangepakt. Daar mag men niet aan toegeven.

Zeg dat maar tegen de israeli's. Het Palestijnse volk lijdt vele malen meer dan die enkele joden.

Historische aanspraken op land zijn de grootste bullshit ooit. Straks komen de Batavieren en Kaninefaten ook nog even een stuk opeisen van Nederland. Dat er wat zaken in een niet historisch boek staan maakt het land nog niet van de Joden.

Er is in 1948 duidelijk aangegeven welke grenzen er waren. Nu hebben de omringende landen zich dan wel laten gelden in de tussentijd maar het constant land inpikken van Joodse kant zorgt niet voor een oplossing van het probleem.

Dit kaartje zegt genoeg :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een land kan toch niet blijven toekijken hoe haar burgers wordt beschoten met raketten? Ik sta dus achter Israël!
Jij bent echt een dwaas..

Israel valt Palestijnen aan en doden er ongeveer 200.
Israel gebruikt geavanceerd materiaal zoals vliegtuigen.

De palestijnen vechten trug met een raket aanval..
Er valt 1 dode en 4 gewonden.

Waarom denk je dat de palestijnen terroristische aanslagen plegen?
Ze hebben bij lange na niet het materiaal dat de israeliërs in handen hebben zoals tanks en vliegtuigen.

Drijf een kat in het nauw en hij doet gekke dingen.

Terroristen moeten hard worden aangepakt.
Precies,
ik pleid daarom ook voor meer bommen en aanslagen op de israeliërs.

Laatst bewerkt:
Historische aanspraken op land zijn de grootste bullshit ooit. Straks komen de Batavieren en Kaninefaten ook nog even een stuk opeisen van Nederland. Dat er wat zaken in een niet historisch boek staan maakt het land nog niet van de Joden.

Er is in 1948 duidelijk aangegeven welke grenzen er waren. Nu hebben de omringende landen zich dan wel laten gelden in de tussentijd maar het constant land inpikken van Joodse kant zorgt niet voor een oplossing van het probleem.

Dit kaartje zegt genoeg :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

een echte ogen opener dit kaartje

http://www.yabasta.be/Libanon-Westerse-pro-Israel

dit is trouwens ook wel best interessant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven