AndroidHealthClinic

Palestijns-Israëlisch conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze zijn blij als er expres onschuldige burgers in Israël omkomen en gaan zielig zitten doen als er bij hun per ongeluk onschuldige burgers omkomen.
O nee tuurlijk, Hamas moet eerlijk gaan vechten.
Dan is de oorlog ook meteen in een dag uitgevochten.

Israel heeft het op 1na geavanceerste leger ter wereld.
Ze beschikken over tanks, vliegtuigen, state of the art wapens, 200 kernwapens.
Hamas beschikt over poep..

Ze moeten wel vies vechten omdat ze anders zwaar verliezen.
Ik begrijp die zelfmoord acties daarom ook wel.

Ze hebben niks meer te verliezen en hebben alleen nog haat, hierbij offeren ze zichzelf op voor het goede doel(in hun ogen).

Het is wel een goede strategy, japanners deden het ook.

• Topic Starter Topic Starter
O nee tuurlijk, Hamas moet eerlijk gaan vechten.
Dan is de oorlog ook meteen in een dag uitgevochten.

Israel heeft het op 1na geavanceerste leger ter wereld.
Ze beschikken over tanks, vliegtuigen, state of the art wapens, 200 kernwapens.
Hamas beschikt over poep..

Ze moeten wel vies vechten omdat ze anders zwaar verliezen.
Ik begrijp die zelfmoord acties daarom ook wel.

Ze hebben niks meer te verliezen en hebben alleen nog haat, hierbij offeren ze zichzelf op voor het goede doel(in hun ogen).

Het is wel een goede strategy, japanners deden het ook.

Wat heeft het ze opgeleverd dan? Geweld lokt altijd meer geweld uit. Zou me ook niets verbazen als er door het geweld van Israël weer meer terroristische aanslagen in Europa/VS gaan komen.

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat zo'n Palestijn denkt zijn problemen op te lossen door een raket richting een Israëlisch dorp te schieten, net zoals het onbegrijpelijk is dat Israël denkt dat hun problemen over zijn als ze Hamas doelen beschieten waarbij ze zeker weten dat er weer onschuldige vrouwen en kinderen gaan omkomen.

Hamas denkt weinig volgens mij, hooguit proberen ze d.m.v. terreur het voor elkaar te krijgen dat de haat tegen Israel alleen maar groeit. Op zich slagen ze daar natuurlijk goed in. Dat hun eigen bevolking daarvoor moet creperen zal ze weinig deren, sterven als martelaar zien ze alleen maar als eer.

heb je die beelden gezien van die politie mannen die op de grond lagen? Kan gespeelt zijn hoor en de kisten die ze weg droegen ? (en zeg nu niet dat ze lege kisten de grond instoppen he )
Als je de ravage ziet kan je je wel een beeld vormen . En waarom word de media niet toegelaten ?

Dat lijkt me erg sterk, je kon zien dat er om hun heen flinke ravage was en dat ze ook gewond waren en onder de stof zaten.

Hamas denkt weinig volgens mij, hooguit proberen ze d.m.v. terreur het voor elkaar te krijgen dat de haat tegen Israel alleen maar groeit. Op zich slagen ze daar natuurlijk goed in. Dat hun eigen bevolking daarvoor moet creperen zal ze weinig deren, sterven als martelaar zien ze alleen maar als eer.

Inderdaad, de situatie zoals hij nu is, is precies het doel van de beschietingen die Hamas uitvoerde.

Bertrand Russell in 1970:

The tragedy of the people of Palestine is that their country was “given” by a foreign power to another people for the creation of a new state. The result was that many hundreds of thousands of innocent people were made permanently homeless. With every new conflict their numbers increased. How much longer is the world willing to endure this spectacle of wanton cruelty? It is abundantly clear that the refugees have every right to the homeland from which they were driven, and the denial of this right is at the heart of the continuing conflict. No people anywhere in the world would accept being expelled en masse from their own country; how can anyone require the people of Palestine to accept a punishment which nobody else would tolerate? A permanent just settlement of the refugees in their homeland is an essential ingredient of any genuine settlement in the Middle East. We are frequently told that we must sympathise with Israel because of the suffering of the Jews in Europe at the hands of the Nazis. […] What Israel is doing today cannot be condoned, and to invoke the horrors of the past to justify those of the present is gross hypocrisy.”

Wat heeft het ze opgeleverd dan? Geweld lokt altijd meer geweld uit. Zou me ook niets verbazen als er door het geweld van Israël weer meer terroristische aanslagen in Europa/VS gaan komen.
Je weet hopelijk tog wel dat Japan niet het eerste schot loste hè?

http://news.google.nl/nwshp?tab=wn&ned=nl_nl&ncl=1263746217&hl=nl&topic=h

Wie gelooft dat het ooit nog goed komt daar? Ik begin steeds meer te denken dat de westerse en Arabische cultuur gewoon niet samengaan. Israël onderdrukt de Palestijnen, en de Palestijnen plegen aanslagen op onschuldige burgers. De een zegt altijd dat de ander begon, en zo gaat het maar door. Het zou misschien helpen als de Palestijnse leiders stopten met met corruptie en machtsspelletjes, en hun bevolking beter zouden opleiden en de economie aanzwengelen. Maar als het Arabische volken die niet door een ander land worden onderdrukt al niet lukt om op eigen kracht welvarend te worden, dan zal het de Palestijnen zeker niet lukken. Aan de andere kant moet Israël ophouden met de economie van de Palestijnen nodeloos lam te leggen.

Jij bent zo grappig he.. Kijk je uberhaupt naar het nieuws? Er zijn meer dan 200 Palestijnen dood .. Weet je hoeveel Israeliërs dood zijn? Slechts 4 .

Jij vindt dus dat Palestijnse burgers moeten boeten voor iets wat iemand anders heeft gedaan??

Owja nog een voorbeeldje om te laten zien hoe onpartijdig sommigen hier zijn.

Turkije valt Pkk-rebellen aan omdat zij aanslagen plegen. Reactie hierop: Lokken ze zelf uit, eigen schuld etc. etc.

Israel valt grofweg alle palestijnen aan, zowel kinderen als vrouwen als ouderen etc. etc. met moderne wapens .. Reactie hierop: een groepje palestijnen plegen aanslagen, dus is het hun verdiende loon??

HEt enige dat palestijnen op proberen te bouwen is de oorlog tegen Israel. In plaats van proberen een infrastructuur, economie, etc op te bouwen gaan ze alleen maar door het het doden van onschuldige burgers in israel (en ja, israel dood ook onschuldige palestijen).

Er is geen slachtoffer in deze oorlog....alleen 2 schuldigen.

grotendeels met je eens, ware het niet dat Israel gewoon hun stukje land probeert terug te krijgen..........en helaas daarbij ook onschuldigen de dood injaagd.

Regeln nr 1. Gij zal niet doden, wat ik zwak vindt is dat mensen met beetje macht andere zwakke mensen gaan doden, kleine kinderen vrouwen, die mensen hebben nix.
actie reactie die emnsen gaan zich verdedigen en dan zijn ze opeens terroristen.

bekijk het van allebei kanten begin de verhaal hellemaal bij het begin hoe begon het hoe komt het zover,

je hebt 2 soorten joden de echte joden die all heel lang bestaan en je hebt wannabee joden die zijn materialist joden. ze bestaan ongeveer 109 jaar. ze zijn opgericht rond de 1900. oorspronkelijk zijn het gewoon europese joden. die lezen de boek en nemen alles letterlijk met hun beloofde land my ass.
joden horen gewoon overal op de wereld te leven en ze zijn gewoon vrije mensen er leven zelfs joden in irak/iran/marocco africa overal
moslims en de echte joden zijn broeders
-----------------------------------------------------------------------

President Ahmadinejad Met zijn joden broeders 9/24/2007
http://nl.youtube.com/watch?v=R-r04SQ97_Q

Video Israel Doesn't Want You to See
http://nl.youtube.com/watch?v=tW1-_JmXQt0

stel je voor jij zit in die positie - ik vindt dit gewoon schandalig
leger mensen die vrouwen en kinderen wat aandoen zijn lafaards

rather die like a man than live like a coward

Great rebuttal by CNN anchor against a Israel Spokeswomen/ Evil gewoon...
http://nl.youtube.com/watch?v=w6fn5NZ6LBk

Nederlandse vertaling - Who hijacked the religion?
http://nl.youtube.com/watch?v=H3WlqjJFZUA

Mahmoud Ahmadinejad in diepe meditatie. Een lust om te zien. Ik vraag me af wat ie de reporters zal voeren? :D

• Topic Starter Topic Starter
Jij bent zo grappig he.. Kijk je uberhaupt naar het nieuws? Er zijn meer dan 200 Palestijnen dood .. Weet je hoeveel Israeliërs dood zijn? Slechts 4 .

Jij vindt dus dat Palestijnse burgers moeten boeten voor iets wat iemand anders heeft gedaan??

Owja nog een voorbeeldje om te laten zien hoe onpartijdig sommigen hier zijn.

Turkije valt Pkk-rebellen aan omdat zij aanslagen plegen. Reactie hierop: Lokken ze zelf uit, eigen schuld etc. etc.

Israel valt grofweg alle palestijnen aan, zowel kinderen als vrouwen als ouderen etc. etc. met moderne wapens .. Reactie hierop: een groepje palestijnen plegen aanslagen, dus is het hun verdiende loon??

:rolleyes:

Waar zeg ik dat Palestijnse burgers terecht moeten boeten voor wat 'iemand anders' heeft gedaan? Waar zeg ik dat Israël gelijk heeft en de Palestijnen hun verdiende loon krijgen?

Over dat 'iemand anders' kun je nog twisten trouwens, de Palestijnen en hun dictatoriale Hamas leiders leggen die raket afschieters niets in de weg. Hoe denk je dat ze aan die raketten komen? Hamas ontkent er ook niet verantwoordelijk voor te zijn, ze zeggen immers een wapenstilstand te overwegen. Waarmee ik niet wil zeggen dat het daarom terecht is dat er vrouwen en kinderen worden gedood natuurlijk. Israël slaat ongehoord hard terug, maar ze richten hun aanvallen wel op degenen die hén aanvallen.

Ik sta niet achter die aanvallen, maar je kan niet ontkennen dat er een zekere logica in zit. Het is daarom niet echt slim van Hamas om raketten af te gaan schieten tegen iemand die een vele malen grotere militaire slagkracht heeft. Israël heeft dit soort acties altijd vroeg of laat afgestraft. Ze hadden het dus kunnen weten. Zoals Abbas, nota bene de baas van de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever, zelf ook zegt.

De enige oplossing is vrede. Hamas wil echter geen vrede met Israël. Hamas wil niet eens de staat Israël erkennen. Hamas blijft maar roepen dat alle Joden de zee in gedreven moeten worden. Het is ook Hamas dat raketten blijft afschieten. Zolang de Palestijnen dus door Hamas worden vertegenwoordigd zal de situatie er sowieso niet beter op worden.

Ik vind dat je van Israël niet kan blijven verwachten dat ze slechts toekijken hoe er iedere dag raketten worden afgeschoten op Israël.
Israël moet de levens van Joden én Arabieren IN Israël beschermen. Een andere oplossing dan geweld is er helaas niet. Dat komt doordat er met Hamas niet valt te praten. Het is dus logisch dat Israël nu Hamas schade probeert toe te brengen. Helaas is dat niet makkelijk omdat Hamas graag onschuldige burgers als schild gebruikt.

Het zijn de Palestijnen die roepen dat er 400 Palestijnen zijn omgekomen. Leden van Hamas zijn daar ook bij opgeteld. Het werkelijke aantal ONSCHULDIGE burgers zal dus veel lager zijn. Het is natuurlijk vreselijk wanneer er onschuldige burgers omkomen. Ik geloof echter dat Israël haar best doet om het aantal onschuldige slachtoffers te beperken.

Het gaat er ook niet om wie de meeste doden heeft. Het gaat er nu om hoe je dodelijke slachtoffers in Israël kan voorkomen. Hopelijk zien de Palestijnen ooit in dat Hamas de Palestijnen niet helpt. Hamas maakt de situatie voor de Palestijnen juist slechter.

Kun je het je voorstellen. Dat je een David bent, die z'n innerlijke spirit converteert naar geschreven metaforen, deze omvat in psalmen en z'n bundel onderverdeelt in modules? Mooie mystieke kaft eromheen met patroon herkenning waar het oog door geintrigreert raakt.

David z'n karakter, en de wijze waarop die z'n leven leefde, de omgang met andere karakters in een gedaante, omstandigheden en situaties was bijzonderlijk vooruitstrefend die duizenden jaren terug. Het was ogenschijnlijk een man die z'n stem minder verhief, bijzonder gevoelig was voor geweld en beschaafder z'n voedsel kauwde dan z'n schrokkende mannelijke medegenoten uit die tijd.

En het vrije woord kon niet zegevieren, alleen de vuist. En tussen al die mannen die op beestachtige wijze de pikorde binnen gemeenschappen onderverdeelde, begon David aan een boek dat alleen de wat wijzere konden begrijpen zodat z'n verzachte levenswijze buiten het oog om van de sterkere mannen kon worden overgedragen. Deze zouden immers de gekozen situaties, interacties, soort karakters en omstandigheden niet kunnen linken aan de representativiteit voor elk mogelijke gebeurtenis in een mensenleven.

En daar waar de metaforische beschrijvingen, refereren naar ergens in de regio van Irak en Israel, gelooft men hedendaags nog steeds in de terugkeer van een heilige, een struik die prompt in lichte laaie gaat staan, of een paranormale waarneming.

Dus daar blijf je anno 2009 maar lekker zitten en schiet je iedere ongelijk gestemde met scherp gewoon neer. Je hebt het recht, want de aangevulde mystieke gebeurtenissen in de innerlijke perceptie van auteur David, welke naast antropologische lessen ook zijn verwerkt in die bundel, zal op ooit op die specifieke fysieke grond neerstrijken. :thumbs:

Als de man nog ergens meekijkt, spuit die tot buiten de hemelpoorten z'n zaad van het schik dat die heeft in het nog steeds winnen van al die draadjes in die hoofden, 2000 jaar na dato.

Wie in Jeruzalem loopt, ''voelt'' de ziel van Christus. Zou èèn persoon, dat ook gevoelt hebben als die theoretisch de enige persoon op aarde was geweest en nooit van soortgenoten had afgeweten?

Embleems, labels, symbolen of vlagen. Het geeft mannen een pik die ze met gebalde vuist kunnen doordrukken. Zou er in vak 410 in 020 ook niet eens een David kunnen opstaan die wat ontwikkeling voorschrijft?

Ik begrijp alle ophef niet. De soevereine staat Israël wordt aangevallen door 'n andere staat waarvan de regering massaal door de bevolking is gekozen. Dus dan bestaat het risico dat Israël zich gaat verdedigen.

Men wist trouwens al voor de verkiezingen van 2006, wat er zou gaan gebeuren met Hamas aan het bewind! Of kent men daar "Het handvest van Hamas" niet?

"De Profeet Mohammed, moge Allah hem zegenen en hem vrede geven, zegt: 'De tijd van het oordeel zal niet aanbreken totdat de moslims de joden zullen bevechten en hen zullen doden; bij gevolg waarvan de joden zich achter rotsen en bomen zullen verstoppen. En iedere boom en steen zal zeggen: 'O moslim, o slaaf van Allah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem!'behalve de gharkadboom, want dat is een joodse boom.' "

Normaal hang je in je blote reet op de paaz afdeling, als je aangeeft dat je met bomen en rotsen kunt praten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven