Fitness Seller

Palestijns-Israëlisch conflict

  • Topic starter Zelda
  • Startdatum
  • Reacties 471
  • Weergaven 18K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Minstens drie mensen, een vrouw en twee kinderen, zijn gedood toen een Israëlische artilleriegranaat terechtkwam in de buurt van een school van de Verenigde Naties op de noordelijke Gazastrook.

De lokale media berichtten dat honderden mensen in de school een schuilplaats hadden gezocht uit vrees voor de voortdurende gevechten.

Verschillende VN-instellingen zijn tijdens het grondoffensief door Israël aangevallen, inbegrepen schuilkelders, een school - waar 40 mensen werden gedood - en een gebouwencomplex, waar een warenhuis met grote voorraden voedsel en geneesmiddelen tot op de grond afbrandde. Het leger had niet onmiddellijk commentaar. (belga/vsv)

We moeten het met dergelijke media moeten doen en niet 'gissen' of onzekere woorden gebruiken. Dergelijk media schetst een beeld dat niet echt in het voordeel pleit van israel.
 
ik bedoel de kinderen van hamas niet die van de palestijnen.
 
Laatst bewerkt:
je moest eens weten waar hamas tot in staan is. volgens mij heb je geen idee hoe deze kinderen opgevoed worden.

Kinderen gaan een moskee binnen, en komen er met een geweer weer uit. En dan verwijten ze de Israëli's dat ze Palestijnse kinderen neerschieten! Op TV schreeuwen ze moord en brand als er een zes- of zevenjarige wordt neergeschoten. Ongelooflijk! Terwijl ze hun kinderen vanaf jongs af aan leren dat moorden en vermoord worden het hoogste goed is. Alle kinderen krijgen als speelgoed een écht machinegeweer.'

Zijn dat onschuldige kinderen? Zij zitten vol met haat, en zijn klaar om iedere Jood die ze tegen komen te vermoorden, zoals hen geleerd is. Maar nu klagen ze dat hun 'arme kinderen' vermoord worden. Dit laat zien hoeveel haat deze mensen in hun hart hebben.

Vraag je liever eens af waarom de Palestijnen zoveel haat voor de Joden koesteren en dat ook aan hun kinderen leren. En dan nog: er zijn de laatste tijd niet veel Palestijnse kinderen die Joden hebben doodgeschoten met hun 'echte speelgoedgeweren'. Of denk je dat de Joodse raketten precies genoeg zijn om de nieuwste hamas-generatie uit te schakelen? Nee, het kan de Joden niet schelen wie er daar geraakt wordt.
 
Vraag je liever eens af waarom de Palestijnen zoveel haat voor de Joden koesteren en dat ook aan hun kinderen leren. En dan nog: er zijn de laatste tijd niet veel Palestijnse kinderen die Joden hebben doodgeschoten met hun 'echte speelgoedgeweren'. Of denk je dat de Joodse raketten precies genoeg zijn om de nieuwste hamas-generatie uit te schakelen? Nee, het kan de Joden niet schelen wie er daar geraakt wordt.

kerel serieus het gaat de joden niet om de palestijnen. hamas kan niet schelen wie er vermoord wordt. ze doden zelfs hun eigen volk, je moest eens weten.

kijk wat ze doen met de Palestijnen van Fatah. Hun kleren worden uitgetrokken en ze worden gedwongen halfnaakt door de straten te lopen. En daarna worden ze vermoord.

kijk hier eerst maar eens na en oordeel dan opnieuw:

http://www.youtube.com/watch?v=7_OGhj43GAE&feature=related
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

fosfor tsja ik ben het ook niet overal mee eens. laat dat even duidelijk zijn.
wat doen die volwassenen trouwens op dat schoolplein. foto ontkent niet dat er geen terrorsten zijn op deze locatie maargoed het blijven fosforbommen.
 
Je kan wel zeer moeilijk met een foto ontkennen dat er daar geen terroristen zijn, want ze kunnen immens 'overal' zich wegstoppen. Dat is niet het pointe van dat foto.
 
weet je wat me trouwens niks zou verbazen? dat hamas deze fosforbommen gebruikt en dat als bewijs tegen israel gebruikt. zo ziek zijn ze wel. ze gebruikten deze maand trouwens al eerder fosforbommen in de gaza tegne israel dus dat alleen israel dit doet is ook BS.
 
ze gebruikten deze maand trouwens al eerder fosforbommen in de gaza tegne israel dus dat alleen israel dit doet is ook BS.

Bron ?

Dat + je bent een mongool.
 
Topsites, Hetvrijevolk en Ynetnews zijn niet echt objectief. Isrealnationalnews klinkt ook niet echt als een objectieve bron.
 
oke dan niet, hamas heeft geen wapens, hamas smokkelt geen wapens, hamas gebruikt geen wapens, oke ik stop er mee. het heeft toch geen zin om te discussieeren over zulke onderwerpen. als jullie het zonodig met hamas eens willen wezen dan zal me dat aan mn reet roesten. wat denk je dan dat hamas zelf toe gaat geven dat ze dat gebruiken?
 
Hamas houdt er smerige praktijken op na, dat staat buiten kijf maar dat Israel zich bezondigd aan buitensporig geweld wil er bij jou gewoon niet in 4Myself.

Het is weer eens, als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons. Zwak argument, ik ben zowel tegen Hamas als tegen het buitensporige geweld van Israel.
 
oke dan niet, hamas heeft geen wapens, hamas smokkelt geen wapens, hamas gebruikt geen wapens, oke ik stop er mee. het heeft toch geen zin om te discussieeren over zulke onderwerpen. als jullie het zonodig met hamas eens willen wezen dan zal me dat aan mn reet roesten. wat denk je dan dat hamas zelf toe gaat geven dat ze dat gebruiken?
Of je bent gewoon bevooroordeeld en keurd alles wat Israel doet goed.
De man van de xtremen.

Zijn maar weinig mensen die deze oorlog objectief bekijken.
 
Wat is de link tussen het christendom en het extreem, blindelings verdedigen van israel's acties ? Of is dat toevallig hier enkel zo ?
 
Hamas houdt er smerige praktijken op na, dat staat buiten kijf maar dat Israel zich bezondigd aan buitensporig geweld wil er bij jou gewoon niet in 4Myself.

Het is weer eens, als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons. Zwak argument, ik ben zowel tegen Hamas als tegen het buitensporige geweld van Israel.


daar sluit ik mij bij aan!
:thumbs:

idd heb ik een voorkeur voor Israel, maar sinds die smerige streken met fosforgranaten, hebben ze mijn sympathie ook verloren.
;)
 
update:

Zoals verwacht hebben de Palestijnse terroristen het door Israël geaccepteerde, door Egypte bemiddelde staakt-het-vuren totaal genegeerd. Hamas vuurde vanochtend vijf raketten af op Sderot en viel een Israëlische tankmacht aan. Het Israëlische leger beantwoordde het vuur en schakelde de luchtmacht in, die opnieuw doelen in Gaza bombardeerde.


Wederom blijkt duidelijk dat één partij absoluut niet geinteresseerd is in vrede: Hamas. Israël besloot gisteren om vanaf 1 uur afgelopen nacht alle vijandelijkheden te stoppen, in de hoop dat de Palestijnen zouden stoppen met hun rakettenterreur tegen Israël. Hamas had echter aangegeven gewoon door te gaan met hun aanvallen op Israël, wat zij dan ook deden.

Premier Olmert verklaarde vanochtend dat de gebeurtenissen aantonen hoe fragiel het 'bestand' is, en benadrukte dat Israël de militaire operatie zal voortzetten als de raketaanvallen niet stoppen. Ook sprak hij zijn grote waardering uit voor Egypte, dat veel begrip heeft getoond voor Israël's militaire operatie tegen Hamas en eveneens voor het feit dat Israël pas haar troepen wil terugtrekken van de Gazastrook als Hamas haar raketaanvallen stopt.

Vandaag reizen Europese leiders uit Groot Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Spanje en huidige EU-voorzitter Tsjechië naar Israël om de regering in Jeruzalem onder druk te zetten om alle militaire operaties op de Gazastrook stop te zetten. Net als de VS geeft ook de EU echter geen enkele garantie dat Hamas geen raketten meer kan afvuren en geen wapens meer kan smokkelen.

De Europese leiders beloven voor $ 1,6 miljard aan steun voor de wederopbouw van Gaza. De miljoenen tonnen cement moeten echter via Israëlische havens worden aangevoerd en de grensovergangen met Gaza passeren. Op deze manier dwingt de EU de openstelling van de grenzen met Gaza, waardoor Hamas weer volledig vrij spel krijgt bij het smokkelen van wapens en, erger nog, het sturen van zelfmoordterroristen naar Israël.
 
update:

Zoals verwacht hebben de Palestijnse terroristen het door Israël geaccepteerde, door Egypte bemiddelde staakt-het-vuren totaal genegeerd. Hamas vuurde vanochtend vijf raketten af op Sderot en viel een Israëlische tankmacht aan. Het Israëlische leger beantwoordde het vuur en schakelde de luchtmacht in, die opnieuw doelen in Gaza bombardeerde.
kijk is aan, hamas valt israelische soldaten aan. (das normaal in een oorlog)
israel bombardeert gaza. (en daar wonen dus burgers) :rolleyes:
wie is hier dan de terorrist ???
 
'Israëli's probeerden Palestijnen levend te begraven'

Israël pleegde oorlogsmisdaden in het dorp Khuzaa in de Gazastrook. Dit schrijft een Palestijnse onderzoeker zondag in de Britse krant The Observer.

Volgens Palestijnse ooggetuigen probeerden Israëlische militairen met bulldozers huizen plat te walsen terwijl de bewoners er nog in waren. Ook werden burgers gedood die met witte vlaggen op de vlucht waren. Israëli's openden het vuur op een Palestijnse ambulance die een gewonde wilde ophalen. Tevens probeerden Israëlische bulldozers een groep Palestijnen in een kuil levend te begraven onder puin.

Israël laat geen westerse journalisten toe in de Gazastrook; daarom deed The Observer een beroep op een Palestijnse medewerker. Zijn bevindingen komen overeen met eerdere beschuldigingen van de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/105415/-Israëlis-probeerden-Palestijnen-levend-te-begraven.html



Ok.. dit is een verklaring van een palestijnse medewerker maar als zelfs een Israelische mensenrechtenorganisatie hetzelfde beweerd dan lijkt dit helaas om een waargebeurd verhaal te gaan.
 
kijk is aan, hamas valt israelische soldaten aan. (das normaal in een oorlog)
israel bombardeert gaza. (en daar wonen dus burgers) :rolleyes:
Wie is hier dan de terorrist ???

niet bij een staakt het vuren dumbass!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven