AndroidHealthClinic

Palestijns-Israëlisch conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja. Want wij mensen stammen helemaal niet van apen af. Wat wel zo is, is dat apen net als mensen taxonomisch zijn ingedeelt in de orde primaten.

Als men in de volksmond zegt 'wij stammen af van apen' dan bedoelt men dat onze vroegere voorouderen qua gedragingen en uiterlijke kenmerken ongeveer overeenkwamen met de huidige apen van nu.

Als je kijk naar onze flexibiliteit in onze vingers en duim, ledematen en lichaam komen we aardig overeen. Alleen qua graad van intelligentie is er nogal een straatlengte van verschil. ;)

Een straatlengte zeg je, maar bezie het eens in het volgende licht (ontleend van Dawkins):

Brain mass vs Body mass

brain_mass.png

EQ_index.png

Je ontkomt hierbij niet aan schattingen, maar het geeft toch een heel aardig beeld.

:s

Laatst bewerkt:
Een straatlengte zeg je, maar bezie het eens in het volgende licht (ontleend van Dawkins):

Brain mass vs Body mass

Je ontkomt hierbij niet aan schattingen, maar het geeft toch een heel aardig beeld.

Ik sla mezelf maar stevig tegen de borst geloof ik. :p

Wat is het hier weer uitgelopen tot een achterlijke discussie. Ik kan niets anders zeggen dat ik me wel amuseer van de laatste pagina's... tjonge jonge. Vooral die philippe wat kan iemand toch zo extreem eigewijs zijn. Dialoog komt wel een beetje overeen met het echte conflict.

ik vindt philipe wel een relaxed gozer

hier gaan we weer:

Premier Olmert van Israël zegt dat Israëlische militairen vandaag zijn beschoten vanuit het VN-hoofdkwartier in Gaza-Stad. De troepen schoten terug, waarna brand uitbrak in het gebouw.

Drie VN-medewerkers raakten gewond. Olmert noemde de gevolgen "droevig" en bood daarvoor verontschuldigingen aan.

Volgens het hoofd van de VN-organisatie werd het gebouw met fosforgranaten in brand geschoten. Honderden vluchtelingen moesten het gebouw verlaten. In totaal bevonden zich zo'n zevenhonderd mensen in het gebouw. Zij schuilden bij de VN voor de Israëlische aanvallen.

Fosfor mag volgens internationale afspraken niet worden gebruikt in bewoonde gebieden. Fosfor kan ernstige brandwonden opleveren. De chemische stof wordt vaak gebruikt om rookgordijnen op te werpen in onbewoond gebieden.

Een Israëlische regeringswoordvoerder wilde bij CNN niet reageren op de aantijging van het fosforgebruik. Volgens de woordvoerder kan het ook Hamas geweest zijn. De islamitische organisatie zou de afgelopen dagen zelf fosforgranaten op Israël hebben afgevuurd.

Woedend
Eerder op de dag reageerde secretaris-generaal Ban Ki-Moon woedend op de beschieting van het VN-gebouw. De Israëlische minister Barak van Defensie sprak tegen de VN-chef van een "grove fout" van het Israëlische leger.

Ban zei verder dat hij het dodental "onverdraaglijk" hoog vindt. Volgens de Palestijnen zijn er bij de Israëlische acties in de Gazastrook 1055 mensen omgekomen. Aan Israëlische zijde zijn dertien mensen omgekomen, tien militairen en drie burgers die werden gedood door Hamasraketten.

Bestand
VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon denkt dat het nog een paar dagen kan duren voor er in de Gazastrook een bestand is. Hij heeft dat in Jeruzalem gezegd na besprekingen met Israëlische leiders. Ban zei niettemin redelijk optimistisch te zijn. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Livni reist binnenkort naar Washington voor overleg

In Egypte hebben onderhandelaars van Israël en de Palestijnen de afgelopen dagen gesproken over de voorwaarden voor een bestand.

Hamas wil daar alleen mee akkoord gaan als Israël zich binnen een week helemaal uit de Gazastrook terugtrekt. Ook moet de blokkade van de grensovergangen onmiddellijk worden opgeheven. Internationale waarnemers moeten daarop toezien.

Israël heeft steeds benadrukt dat er een eind moet komen aan de beschietingen met raketten vanuit de Gazastrook op doelen in Israël.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/1/15/150109_gaza.html

Ik had het gisteren gezien... Geeft een goed beeld hoe slecht de joden wel niet zijn. Ze hebben heel wat geintjes overgenomen van hun vroegere plaaggeest.

Juist fosforgranaten een VN gebouw ingooien. Oh dear :no:

valt me op dat er bizar weing reactie's zijn,
als hamas dit deed dan zouden we een levende topic hebben:rolleyes:

hier gaan we weer:

Premier Olmert van Israël zegt dat Israëlische militairen vandaag zijn beschoten vanuit het VN-hoofdkwartier in Gaza-Stad. De troepen schoten terug, waarna brand uitbrak in het gebouw.

Drie VN-medewerkers raakten gewond. Olmert noemde de gevolgen "droevig" en bood daarvoor verontschuldigingen aan.

Volgens het hoofd van de VN-organisatie werd het gebouw met fosforgranaten in brand geschoten. Honderden vluchtelingen moesten het gebouw verlaten. In totaal bevonden zich zo'n zevenhonderd mensen in het gebouw. Zij schuilden bij de VN voor de Israëlische aanvallen.

Fosfor mag volgens internationale afspraken niet worden gebruikt in bewoonde gebieden. Fosfor kan ernstige brandwonden opleveren. De chemische stof wordt vaak gebruikt om rookgordijnen op te werpen in onbewoond gebieden.

Een Israëlische regeringswoordvoerder wilde bij CNN niet reageren op de aantijging van het fosforgebruik. Volgens de woordvoerder kan het ook Hamas geweest zijn. De islamitische organisatie zou de afgelopen dagen zelf fosforgranaten op Israël hebben afgevuurd.

Woedend
Eerder op de dag reageerde secretaris-generaal Ban Ki-Moon woedend op de beschieting van het VN-gebouw. De Israëlische minister Barak van Defensie sprak tegen de VN-chef van een "grove fout" van het Israëlische leger.

Ban zei verder dat hij het dodental "onverdraaglijk" hoog vindt. Volgens de Palestijnen zijn er bij de Israëlische acties in de Gazastrook 1055 mensen omgekomen. Aan Israëlische zijde zijn dertien mensen omgekomen, tien militairen en drie burgers die werden gedood door Hamasraketten.

Bestand
VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon denkt dat het nog een paar dagen kan duren voor er in de Gazastrook een bestand is. Hij heeft dat in Jeruzalem gezegd na besprekingen met Israëlische leiders. Ban zei niettemin redelijk optimistisch te zijn. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Livni reist binnenkort naar Washington voor overleg

In Egypte hebben onderhandelaars van Israël en de Palestijnen de afgelopen dagen gesproken over de voorwaarden voor een bestand.

Hamas wil daar alleen mee akkoord gaan als Israël zich binnen een week helemaal uit de Gazastrook terugtrekt. Ook moet de blokkade van de grensovergangen onmiddellijk worden opgeheven. Internationale waarnemers moeten daarop toezien.

Israël heeft steeds benadrukt dat er een eind moet komen aan de beschietingen met raketten vanuit de Gazastrook op doelen in Israël.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/1/15/150109_gaza.html

de VN-hoofdkwartier beschieten zow isreal vraagt gewoon om problemen

sommige mensen (zoals ik!) reageren hier niet meer op, omdat sommige personen (nee ik noem geen namen, die weet iedereen wel) alleen maar reacties geven die nergens op slaan.... daarom is het geen levende topic...

de VN-hoofdkwartier beschieten zow isreal vraagt gewoon om problemen

Dat lijkt alvast niet. Elke keer ik het nieuws bekijk, zie en hoor ik zoveel onschuldige burgers doodgaan, oorlogsmisdaden gepleegd(fosforgranaten), kritiek van onafhankelijke instanties zoals de Rode kruis en bedenkelijke zaken zoals het verboden toetreding van onafhankelijke journalisten, een gans voedsel-en medicijn voorraad in vlammen opgegaan....
En ik ben verbaasd hoe weinig reacties Israel op zich krijgt. ???
Een welgemeende WTF kijg ik hiervan, gewoon ongelooflijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven