AndroidHealthClinic

Nieuws Paniek en gewonden na meteorietenregen in drie Russische steden

Ano_91_2

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
94
Lengte
Massa
48kg
Vetpercentage
34%
en reeks explosies in de lucht en op de grond, volgens de Russische overheid veroorzaakt door meteorieten, heeft in drie Russische steden in de regio Chelbayinsk voor heel wat paniek gezorgd. Er zijn ook flink wat ramen gesneuveld, het gsm-netwerk ligt plat en er is ook sprake van zeker 150 gewonden. Eén van de meteorieten - of een stuk ervan - zou een zinkfabriek hebben verwoest. Volgens nog onbevestigde berichten zou het Russische leger raketten hebben afgeschoten op een grotere meteoriet en zou die ook geraakt hebben op twintig kilometer hoogte.

De meteoriet zou aan flarden zijn geschoten door raketten van de luchtverdediging die gestationeerd is in Urzhumka. Russische nieuwssites zeggen dat ze dat hebben vernomen van bronnen in het leger, maar officieel is daar nog geen statement over.

Inwoners van de regio's Chelyabinsk, Tyumen en Sverdlovsk, maar ook uit de Republiek Bashkiria en het noorden van Kazachstan waren getuige van een één grote knal en verschillende kleine. Velen zagen de meteorieten ook een spoor door de ochtendlucht trekken.

Volgens de Russische nieuwssite Lifenews richtten de brokstukken wel degelijk schade aan op de grond. Eén stuk zou recht door de muur van een zinkfabriek zijn gegaan. Het internetverkeer en het mobiele telefoonnetwerk ging meteen na de inslagen plat in de regio Chelyabinsk.

Er zijn brokstukken en sporen van impact gevonden verspreid over meer dan 200 kilometer volgens nieuwszender RT, tot in Satka toe.

"Alsof er tegelijk een aardbeving gebeurde en de bliksem insloeg" omschrijven getuigen in Chelyabinsk het gebeuren. Sommige zagen brandende voorwerpen vallen, anderen alleen lange rookpluimen in de lucht.

Er ontstond grote paniek en de politie en het leger hebben een noodplan in werking gesteld om "essentiële infrastructuur te beschermen". Volgens de plaatselijke regering is daarvoor 20.000 man ingezet. Drie vliegtuigen zijn de locaties van impact in kaart aan het brengen.

Alle kantoorgebouwen in 'downtown' Chelyabinsk worden momenteel geëvacueerd. Er zouden nogal wat gewonden zijn gevallen in één van de middelbare scholen in de stad, vooral door rondvliegend glasscherven. Zopas heeft de regionale overheid ook opgeroepen om kinderen zo snel mogelijk op te halen van school en om daarna thuis te blijven.

De meest gedetailleerde getuigenissen komen momenteel uit Emanzhilinsk, zo'n 50 kilometers van Chelyabinsk. Daar zagen de inwoners een heel heldere, door de lucht schietende bol "ineens in vlammen uitbarsten en daarna uit elkaar spatten." Ze spreken ook van een grote zwarte wolk die ze zien hangen. In Chelyabinsk zeggen de mensen dat de lucht "ruikt als kruit".

Wat er juist in de hemel boven de Oeral gebeurde, is nog niet duidelijk. Dat de minister voor Noodgevallen Irina Rossius heeft bijvoorbeeld een ande versie als haar zegsvrouw Elena Smirnikh, en die versie verschilt dan weer van die van de minister van Binnenlandse Zaken. Meteoriet(en) daar zijn ze het over eens, maar dat het nu één grote was of een hoop kleintjes, en/of het ene veranderde in het andere: drie stemmen, drie versies.

Het nucleaire complex in Mayak, één van de grootste ter wereld, met verschillende reactoren, plutoniumverwerkingsunits en een MOX-opwerkingsfabriek, zou alvast niet beschadigd zijn. Het complex ligt op 72 kilometer van Chelyabinsk. Er wordt ondertussen druk gespeculeerd op het web dat het voorval zou verband houden met de asteroïde 2012 DA14, een asteroïde, die vanavond langs de aarde scheert. Voor het eerst in de moderne geschiedenis komt zo'n grote asteroïde zo dichtbij.

Chelyabinsk ligt op ongeveer 1.500 kilometer van Moskou. De stad ligt op de oostelijke helling van de zuidelijke Oeral en wordt doorkruist door de rivier de Miass. Met een kleine 1,1 miljoen inwoners behoort de stad tot de tien grootste steden van Rusland. De stad is een knooppunt voor verkeer van Europees Rusland naar de Oeral, Siberië en Kazachstan. Vanuit Chelyabinsk relatief gezien de meeste cyberaanvallen ter wereld worden uitgevoerd.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...teorietenregen-in-drie-Russische-steden.dhtml

Best wel indrukwekkend die ruskies.

Laatst bewerkt:
Pfff

57197-102530-4b388aba77729df9c1302ada44ac49d7.png

Ze hebben wel pech daar in Rusland .. is toch al de tweede meteoriet die nogal wat schade bracht. De vorige explodeerde in de lucht denk ik.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 10:30 ----------

Merendeel brandt al op voordat het de grond raakt door luchtwrijving.

No shit:rolleyes:.

Daar heb ik het niet op.
De uiteenlopende versies zijn me een beetje..nieuws uit rusland neem ik altijd met een korreltje zout.Zeker als het zo 'vers van de pers' is.

Ze hebben wel pech daar in Rusland .. is toch al de tweede meteoriet die nogal wat schade bracht. De vorige explodeerde in de lucht denk ik.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 10:30 ----------

No shit:rolleyes:.

Daar heb ik het niet op.
De uiteenlopende versies zijn me een beetje..nieuws uit rusland neem ik altijd met een korreltje zout.Zeker als het zo 'vers van de pers' is.
Yes shit.

Armageddon

Zeg nou zelf, als jij aan de knoppen van een zeer geavanceerd luchtafweersysteem zit, je gisteren je mooie glimmende SAM's nog opgepoetst hebt, ze bemoedigend klopjes gegeven en zachtjes "er komt een dag.." gefluisterd, en er komt zo'n ding aan...

Maar die brokstukken bij zo'n kleine meteoriet kunnen dan zo klein zijn dat de kans dat ze opbranden alvorens de grond te raken groter is. Maar dat is dus niet helemaal gebeurd. Helaas pindakaas. Filmpje is heel mooi!

Vanavond ook die 2012 DA14 asteroïde die dicht langs de aarde raast.
Komt op in het oosten rond 20:50 en stijgt richting noordoost en noord. Maar begint bij magnitude +7 ofzo (zeer zwakke ster, met het blote oog nauwelijks te zien) en neemt dan snel in helderheid af en de weersvoorspellingen zijn ook niet goed. :mad:

Maar misschien hebben we er eentje gemist. Helmpje op. We're all gonna die.

20 000 soldaten...precies wel paniek?

Are you okay? That meteor strike was in your town, right?

Vind ik leuk · · 56 minuten geleden ·

Mikhail Koklyaev That was f...cking great!!!! And that was over my head))))

Misha rules :D

De zogenaamde krater van dat ding die het russische nieuws uitzond is al fake verklaard:rolleyes:.
Daarom ben ik dus echt altijd sceptisch met nieuws komende uit Rusland:D.
Maar goed,rest lijkt legit.

En je kan NU al voor 7500 Euri stukken van de meteoriet kopen :roflol:.
Dit is een hoogdag voor de oplichters haha.

giorgio-tsoukalos.jpg

Ze gaan zowiezo paarden DNA in de brokstukken vinden.

Damn, dat geluid.. (Russisch) ruimteafval of meteorieten, denk niet dat ze daar publiekelijk een eerlijke verklaring over zullen geven..

Hoe groot zou dat ding ong. geweest zijn. Moet toch best wel een knal geweest zijn als die schokgolf tot zo ver rijkt.

Terug
Naar boven