XXL Nutrition

Partijen negeren wilders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, zijn er nog mensen die niet uit eigenbelang handelen dan?

Nee. Die hebben nooit bestaan zelfs. Alles wat je doet in je leven is uit eigen belang.;)

inderdaad; zelf bij dieren bestaat het.
altruisme

Altruïsme

Altruïsme is een handeling, een gewoonte of een ethische doctrine. Het woord is voor het eerst gevormd in 1851 door de filosoof August Comte (1798 - 1857), afgeleid van het Latijnse woord "alter" ( een ander) in de betekenis van onbaatzuchtig in tegenstelling tot het veel oudere woord egoïsme.

Altruïsme kan worden toegepast in de volgende vormen:

Anderen behulpzaam zijn met geen of nauwelijks eigenbelang (de informele definitie). Dit is verschillend van elkaar behulpzaam zijn, aangezien dat vaak gepaard gaat met eigenbelang.
Acties die anderen op een netto basis helpen met een negatief of neutraal effect op degene die de actie onderneemt ongeacht iemands persoonlijke filosofie, motivatie of de oorzaak van zijn acties. Dit type altruïstisch gedrag wordt in de ecologie vaak aangeduid als "commensalisme".
Een ethische doctrine die vindt dat individuen een morele plicht hebben elkaar te helpen, indien noodzakelijk tot de uitsluiting van diens eigen interesses of voordelen. Iemand die een dergelijke doctrine aanhangt staat bekend als een "altruïst".
Dit concept heeft een lange geschiedenis in het filosofische en ethische gedachtegoed en is recentelijk een thema geworden voor psychologen, sociologen, evolutionair biologen en ethologen. Terwijl ideeën over altruïsme van een vakgebied invloed kunnen hebben op de andere vakgebieden, hebben de verschillende methoden en doelen van deze vakgebieden geleid tot verschillende zienswijzen m.b.t. altruïsme.

[bewerk] Altruïsme binnen het dierenrijk
Altruïsme is niet een puur menselijke eigenschap, maar wordt ook vaak aangetroffen bij dieren en met name dieren die in sociale groepen leven. Voorbeelden zijn het vlooien van de apen, wat niet alleen een verzorgingsdoel heeft, maar ook de relatie tussen individuen verbetert; altruïstische eigenschappen worden binnen de groep bijzonder op prijs gesteld. Ook het helpen van gewonde soortgenoten komt vaak voor.

• Topic Starter Topic Starter
inderdaad; zelf bij dieren bestaat het.
altruisme

Altruïsme

Altruïsme is een handeling, een gewoonte of een ethische doctrine. Het woord is voor het eerst gevormd in 1851 door de filosoof August Comte (1798 - 1857), afgeleid van het Latijnse woord "alter" ( een ander) in de betekenis van onbaatzuchtig in tegenstelling tot het veel oudere woord egoïsme.

Altruïsme kan worden toegepast in de volgende vormen:

Anderen behulpzaam zijn met geen of nauwelijks eigenbelang (de informele definitie). Dit is verschillend van elkaar behulpzaam zijn, aangezien dat vaak gepaard gaat met eigenbelang.
Acties die anderen op een netto basis helpen met een negatief of neutraal effect op degene die de actie onderneemt ongeacht iemands persoonlijke filosofie, motivatie of de oorzaak van zijn acties. Dit type altruïstisch gedrag wordt in de ecologie vaak aangeduid als "commensalisme".
Een ethische doctrine die vindt dat individuen een morele plicht hebben elkaar te helpen, indien noodzakelijk tot de uitsluiting van diens eigen interesses of voordelen. Iemand die een dergelijke doctrine aanhangt staat bekend als een "altruïst".
Dit concept heeft een lange geschiedenis in het filosofische en ethische gedachtegoed en is recentelijk een thema geworden voor psychologen, sociologen, evolutionair biologen en ethologen. Terwijl ideeën over altruïsme van een vakgebied invloed kunnen hebben op de andere vakgebieden, hebben de verschillende methoden en doelen van deze vakgebieden geleid tot verschillende zienswijzen m.b.t. altruïsme.

[bewerk] Altruïsme binnen het dierenrijk
Altruïsme is niet een puur menselijke eigenschap, maar wordt ook vaak aangetroffen bij dieren en met name dieren die in sociale groepen leven. Voorbeelden zijn het vlooien van de apen, wat niet alleen een verzorgingsdoel heeft, maar ook de relatie tussen individuen verbetert; altruïstische eigenschappen worden binnen de groep bijzonder op prijs gesteld. Ook het helpen van gewonde soortgenoten komt vaak voor.

Daar gaat ie weer..... :cool:

ja oké het is maar hoe je het bekijkt. als ik iemand help die dreigt te stikken, is dat in mijn eigen belang? -> ja waarschijnlijk wel - omdat ik anders last krijg van mn geweten misschien.

pleeg ik crimineel gedrag dan zie ik niet in waarom dat in mijn eigenbelang zou zijn.

Crimineel gedrag is geen eigenbelang?

ja oké het is maar hoe je het bekijkt. als ik iemand help die dreigt te stikken, is dat in mijn eigen belang? -> ja waarschijnlijk wel - omdat ik anders last krijg van mn geweten misschien.

.

ja, of je voelt je er goed door omdat je iemands leven gered hebt; Of uit eigenbelang ant nu kan je een wederdienst vragen...

Crimineel gedrag, is dat niet meestal uit eigenbelang? Zoniet zou je het zelf twijfelachtig crimineel gedrag noemen. Als je steelt om je broetje eten te geven, is het dan crimineel gedrag?

En wat de Groep Wilders is moeten ze maar in de kamer bewijzen. Directe regeringsverantwoordelijkheid voor een partij die net is opgericht gaat gewoon niet werken. Overigens geldt dat gedeeltelijk ook voor de SP mochten ze meeregeren, maar die hebben wel aardig wat politiek ervarenen in de gelederen die eventueel aan een kabinet zouden kunnen deelnemen.
die sp gasten hebben hele opvoedingskampen voor hun politici, dus dat zal wel goed komen denk ik.

Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid

Zo maar wat hulptroepen van Wilders. Yep het komt van het extreemlinkse Kafka, maar die hebben wel een aardig lijstje bij elkaar staan van wat Wilders in huis heeft. Wat een aardige kerel toch die Wilders, totaal niet extreem.

Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid

Zo maar wat hulptroepen van Wilders. Yep het komt van het extreemlinkse Kafka, maar die hebben wel een aardig lijstje bij elkaar staan van wat Wilders in huis heeft. Wat een aardige kerel toch die Wilders, totaal niet extreem.

:D :p :rolleyes:
ja zo kan ik ook wel iets beginnen over andere partijen

en het is niet zo dat mensen van de CD of fortuin nu perse verkeerde mensen zijn

maar wat je al zegt het extreem links

Natuurlijk kan je bij iedere partij wat vinden. Maar hier gaat hem om personen die vaak recentelijk nog zeer extreem bezig waren.

De SP komt uit een Mao-istische partij
GL heeft Duyvendak en Pormes die niet al te fris zijn
CU heeft een achterban die vrij eng is
PvdA heeft meerdere leden in de gelederen gehad die door fraude moesten vertrekken (meestal gemeenteraad)

Maar het verschilt nogal met figuren die ik voorbij zie komen bij de groep Wilders. Als je dan niet extreem te boek wil zijn vraag ik me af wat Wilders aan moet met die onfrisse gasten die al tig jaar in de extreme hoek te vinden zijn.

die handtekeningen die nodig zijn om een partij op te richten zijn toch redelijk nietszeggend?

Vind je? Het is wel je basis en het is dan tekenend dat die uit een bepaalde hoek komt. Maar goed ik neem aan dat Wildersstemmers best weten waar ze op stemmen en geen problemen hebben met zulke figuren in de gelederen.

Wat me wel altijd opvalt is dat wanneer Wilders stemmers in de media ondervraagd worden dat ze het dan altijd types zijn die niet bijster intelligent overkomen qua onderbouwing en uitstraling.

Maar dat zal waarschijnlijk komen door die linkse smeerlappen, die selecteren daarop als onderdeel van hun propaganda, nietwaar..

Maar goed Wim van Laarhoven traint ook nog :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Monsterfysiek.

Ook wil Van Laarhoven aanzetten tot "haat en moord" tegen "Rösenmuller, Bolkestein, van Dam". Bij de e-mail voegt hij een afbeelding met daarop twee vuurwapens. Justitie neemt de bedreiging in die gespannen tijd uitermate serieus en spoort Van Laarhoven op. In december 2003 wordt hij veroordeeld tot een maand voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van 900 euro.
Wim van Laarhoven is een man die meer stevige taal via het internet verspreidt. Vlak na de moord op Fortuyn schrijft hij een woedend complotartikel waarin hij GroenLinks als schuldige aanwijst. Ook is hij na zijn veroordeling deelnemer aan een discussielijst van rechtse Fortuynisten. Van Laarhoven gaat er de laatste tijd nog altijd tekeer tegen alles wat links is, de pers en ontwikkelingshulp. Hij zegt een lichte vorm van racisme te hebben en ziet Filip de Winter als een spreekbuis die onderdrukt wordt. Als een groep allochtonen in juni 2006 een misdrijf pleegt schrijft hij "Op transport naar Birkenau! Als ik dit zou roepen dan discrimineer ik en krijg ik justitieel gezien flinke problemen. Nee, dan maar gewoon doodschoppen die handel." De afgelopen tijd stuurt Wim van Laarhoven ook berichten naar Wilders persoonlijk. Hij benadert de parlementariër met zinnen als "ik ben me rot geschrokken van de allochtonen op komst in Nederland", "Ik discrimineer niet. Maar Geert, Nederland wordt van de Allochtoon" en "Het moslimwereldje tussen onze kaaskoppen in. Met of zonder bedreigingen. U toon van moed inspireert mijn gewoon. Maar de martelaar voor onze Hollanders krijgt van mij me stem". Wilders weet dus wat voor vlees hij in de kuip heeft.

En meer over onze Wim :

The Butterfly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven