Fitness Seller

Partijen negeren wilders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben ze opzich ook wel enigszins verdient met heel veel stemmen maar in principe is het niet veel anders en minder extreem zijn ze zeker niet alleen dan een andere kant uit.

Kun je mischien aangeven in welk opzicht de door jou genoemde partijen de zelfde extremisme vertonen als die van Wilders?

Mooi zo
Kan niet zeggen dat ik het erg vindt namelijk

Jawel, maar een partij dient zich verkiesbaar te stellen voor het parlement. Regeringsdeelname als uitgangspunt is niet de juiste keuze.

Waarom niet? Lijkt mij toch, dat je uiteindelijk ook mee wilt regeren. Anders doe je dus alleen maar mee om in de kamer mee te mogen blaten.

Dat is het uitgangspunt, volksvertegenwoordiging. Meestal om je stem te laten horen als het om een nieuwe partij gaat. Na verloop van tijd kan dat leiden tot regeringsdeelname. Partijen zijn in principe groeperingen die opkomen voor de belangen van hun electoraat, dat kan prima in het parlement.

Dat is het uitgangspunt, volksvertegenwoordiging. Meestal om je stem te laten horen als het om een nieuwe partij gaat. Na verloop van tijd kan dat leiden tot regeringsdeelname. Partijen zijn in principe groeperingen die opkomen voor de belangen van hun electoraat, dat kan prima in het parlement.

Dus de Olympische gedachte staat hoog in het vaandel van politici, volgens jou.:D Ik vond het allemaal al van die watjes.

Nee maar ik vind regeringsdeelname verwachten voor een nieuwe partij vrij naief gedacht. Gevestigde partijen maken er soms ook een puinhoop van maar een nieuwe partij mist gewoon de ervaring.

de standpunten zijn gewoon net iets te overdreven.

Hij lijkt wel alleen maar bezig met het stoppen van de Islamisering van Nederland terwijl dat toch echt niet het grootste probleem is. Maar dat komt misschien ook omdat dat onderwerp bij ieder debat wordt aangekaart omdat het zo`n omstreden onderwerp is.

Ik vind wel dat zijn partij recht heeft van spreken en bemoeien met de coalitie omdat er een half miljoen mensen op hem gestemd heeft. Dat kan je gewoon niet negeren want da`s best veel als je er van uit gaat dat er lang geen 15 miljoen mensen gestemd hebben. Denk aan kinderen en mensen die niet eens stemmen enz.

Ik zou zelf willen zien dat CDA met PvdV samen gaat met nog 1 want daar was ik het nog het meest mee eens. Ze moeten gewoon een oplossing vinden en heeeel veel gaan praten over de mogelijkheden. Ze hebben best veel overeenkomsten dus die paar dingen die moeten veranderen maakt niet uit want je hebt het toch nooit alleen voor het zeggen...

Nee maar ik vind regeringsdeelname verwachten voor een nieuwe partij vrij naief gedacht. Gevestigde partijen maken er soms ook een puinhoop van maar een nieuwe partij mist gewoon de ervaring.

Dat begrijp ik ook wel, maar ik vind het ook wat simpel om er maar vanuit te gaan, dat een nieuwe partij het niet beter kan doen en dat ook niet graag wil doen. De kans is vrij klein, geef ik toe, maar het zou kunnen.
Overigens zal dit ook nooit gebeuren met een hele nieuwe partij, want die zal nooit enorm veel stemmers krijgen.

de standpunten zijn gewoon net iets te overdreven.

Hij lijkt wel alleen maar bezig met het stoppen van de Islamisering van Nederland terwijl dat toch echt niet het grootste probleem is. Maar dat komt misschien ook omdat dat onderwerp bij ieder debat wordt aangekaart omdat het zo`n omstreden onderwerp is.

Ik vind wel dat zijn partij recht heeft van spreken en bemoeien met de coalitie omdat er een half miljoen mensen op hem gestemd heeft. Dat kan je gewoon niet negeren want da`s best veel als je er van uit gaat dat er lang geen 15 miljoen mensen gestemd hebben. Denk aan kinderen en mensen die niet eens stemmen enz.

Ik zou zelf willen zien dat CDA met PvdV samen gaat met nog 1 want daar was ik het nog het meest mee eens. Ze moeten gewoon een oplossing vinden en heeeel veel gaan praten over de mogelijkheden. Ze hebben best veel overeenkomsten dus die paar dingen die moeten veranderen maakt niet uit want je hebt het toch nooit alleen voor het zeggen...

Het allergrootste probleem, globaal overigens, zal ook voorlopig niet of nooit genoemd worden in een partij-programma.;)

Dat geld ook voor de sp, ze hebben nog nooit geregeerd, sterker nog velen hebben nog nooit in de kamer gezeten..

Dat geld ook voor de sp, ze hebben nog nooit geregeerd, sterker nog velen hebben nog nooit in de kamer gezeten..

Politieke ervaring is wel aanwezig. Anders kan je helemaal nooit een nieuwere partij toelaten. SP doet al tig jaar mee aan verkiezingen en zit sinds 1994 in de Tweede Kamer.

Politieke ervaring is wel aanwezig. Anders kan je helemaal nooit een nieuwere partij toelaten. SP doet al tig jaar mee aan verkiezingen en zit sinds 1994 in de Tweede Kamer.

Daarbij komt, dat ik het ook goed vind, dat een relatief nieuwe partij eens in de regering komt (of het parlement ;) ). Al is het alleen maar om zichzelf nu eindelijk eens te kunnen bewijzen.

Het voordeel van Wilders is wel dat je weet waar je aan toe bent. Ik ben niet helemaal niet eens met zijn standpunten maar hij is wel duidelijk. Andere partijen draaien vaak om de hete brei heen.

Dat een partij ineens zoveel zetels krijgt moet toch een teken aan de wand zijn. Dat betekent dat de politieke revolutie die mensen wilden niet is gelukt. He zijn voor een flink deel dezelfde mensen die van de LPF kwamen en nu op Wilders hebben gestemd. Ik hoop dat hij flink wat tegengas kan geven in de oppositie want dat mag wel eens.

Als geert met zijn partij 9 zetels haalt kun je deze kiezers niet negeren! ....

tuurlijk wel. geert wilders haal de veel stemmen, maar er zsijn nog steeds meer mensen tegen hem dan voor hem. zolang hij dus geen 51 provcent haalt kan men hem op democratische wijze blijven negeren. Of dat een verstandige keuze is, is nog maar de vraag.

hoe ik mij een wereld voorstel zonder politiek:

geen leugenaars meer die alleen maar uit eigen belang handelen.

Laat alles in handen komen door prive bedrijven en laat dat door een overkoepelend orgaan controleren gecombineerd met een justitiele apparaat die de wetten handhaafd.

en hoe komen die wetten tot stand? jeetje man, wat een onzin? Overkoepeldn orgaan bestaande uit wie? en hoe de samenstelling bepalen?

OK, laat ik met je meegaan.

In handen komen van bedrijven met een overkoepelende controle.

Volgens mij is dit simpel gezegd niet veel anders dan hoe het nu werkt alleen hebben we nu een bevolking die zijn afgezanten kiest met 'Den Haag' als overkoepelende controle.

Ik ben buitengewoon benieuwd hoe dit het bedrijven van politiek laat verdwijnen en ik ben nog benieuwder hoe je deze bizare opzet van een staat combineerd met je uitspraak 'geen leugenaars meer die alleen maar uit eigen belang handelen'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven