XXL Nutrition

Pijn bij injectie

• Topic Starter Topic Starter
ik heb dat altijd in mijn schouders dat enorm brand , vooral met rood wit nergens last van alleen bij me schouders ging ik dood. paar uur later kon ik niet eens shirt uit doen.

Bij mij is t niet de gear, echt puur de naald op de huid;(

Ik heb ondervonden, dat altijd als dat gebeurd ik een oppervlakteader heb geraakt. Als je eventjes doorduwt en terugtrekt, bloed je dan? Aders en zenuwen lopen namelijk vaak dicht bij elkaar, dus kan zijn dat je de combi raakt.
Als ik het ergens anders probeer merk ik idd ook niks meer, en bloed ik ook niet zo.

Irritatie of onderhuidse ontsteking waarschijnlijk. Even van je quad blijven ;)

• Like
Waarderingen: GruX
Ik heb ondervonden, dat altijd als dat gebeurd ik een oppervlakteader heb geraakt. Als je eventjes doorduwt en terugtrekt, bloed je dan? Aders en zenuwen lopen namelijk vaak dicht bij elkaar, dus kan zijn dat je de combi raakt.
Als ik het ergens anders probeer merk ik idd ook niks meer, en bloed ik ook niet zo.
nou ik kwam keer langs een zenuw denk ik in mijn quad godver moest injecteren met een gespannen been kwam k achter toen ik de naald er uit trok , zo scheef als een h**r

Ik heb net echt "abnormaal" ver aan de zijkant gezet. Doe t normaal veel meer naar t midden van mn been, maar had t nu weer. Dus geen littekenweefsel lijkt me.. heb hier nog niet eerder gezet.

Wat ik denk dat het is, is dat er vlakbij waar je wilt injecteren er nog weefselschade is van eerdere injecties. Dit zorgt voor de afscheiding van bepaalde stofjes aan de nabijgelegen cellen/neuronen waardoor je pijn intenser ervaart (de drempel voor pijn wordt verlaagd). Vergelijkbaar bijv. met een ontsteking, dan is alles in de buurt van de ontsteking al snel ontzettend pijnlijk. Rouleren biedt hier wel uitkomst voor.

Heb exact hetzelfde , bij me schouders en glutes ook . Op sommige plekken gaat de naald er veilloos in , en op sommige zodra de naald de huid aanraakt flinke pijn en het gaat gewoon niet . Meestal voel ik eerst met me vingertoppen over me huid en zo kan ik beetje constateren wat een goed plekje zou zijn als het bijvoorbeeld zacht aanvoelt

Heb exact hetzelfde , bij me schouders en glutes ook . Op sommige plekken gaat de naald er veilloos in , en op sommige zodra de naald de huid aanraakt flinke pijn en het gaat gewoon niet . Meestal voel ik eerst met me vingertoppen over me huid en zo kan ik beetje constateren wat een goed plekje zou zijn als het bijvoorbeeld zacht aanvoelt
Dit, volgens mij niets te maken met ontsteking oid..

Heb het ook op een plaats waar ik nauwelijks inject, volgens mij zijn sommige plaatsen gewoon gevoeliger dan andere. Beetje opschuiven en daar prikken, geen probleem dan.

En idd @Stunna als ik op zo'n plaats toch door doe, dan heb ik de ganse inject een helse soort brandende pijn.

Heb ik ook wel eens bij quad.
Wat Galen zegt klinkt wel logisch.
Bij mij is het ook zo dat ik een halve cm er naast dan weer helemaal niks voel.

Terug
Naar boven