BartjeArnhem
Novice
- Waardering
- 0
sinds een paar maand heb ik een vreemde soort pijn in de linkerkant van mijn onderrug
in het begin deed het enkel pijn als ik ging neerzitten en daarna weer moest rechtstaan, dan kwam de pijn even op en ging daarna weer weg. Dan kon ik weer normaal wandelen.
Nu heb ik het ook terwijl ik wandel en dan durft het wel eens naar de zijkant van mijn linkerbeen schieten. Specifiek doet het pijn als je bv een leg extension zou doen, dan zou ik mijn linkerbeen niet volledig kunnen strekken. Dan zou ik pijn beginnen krijgen in mijn onderrug (aan de linkerkant). Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, want ik heb dit al een tijdje, maar het wordt steeds erger
heb schrik dat het een soort hernia ofzo zou kunnen zijn, al ben ik wel geen dokter ...
Ik heb mezelf ruim een jaar geleden ook vertilt. Heb me zo zwaar vertilt dat ik 3 tussenwervelschijven (discusschijven) al behoorlijk plat heb in mijn onderrug. Omdat ze platter zijn, kunnen ze in je zenuw duwen, dus een hernia. Hierdoor kunnnen ook je spieren een bepaalde reactie geven. Dat zou dus die pijn kunnen zijn. Als het doorgaat naar je benen zou er iets bekneld kunnen zitten. Niet goed dus. Ik heb zelf een paar maanden bij de fysio gelopen, een hoop rug en buik oefeningen gedaan. Een hoop gezwommen. En ben er nu redelijk van af. Wil niet zeggen dat ik alles weer kan. Met sporten pak ik voor mijn benen bijvoorbeeld geen lossen gewichten or what ever meer. Mensen met dit soort problemen zou ik adviseren om rustig aan te doen met oefeningen waar druk op je onderrug komt ( trekken maakt niet uit). Het zou zo kunnen dat als je veel gewicht op je onderrug gooit, het een keer mis gaat en je een hernia krijgt. Moet je niet willen, want dan moet je geopareert worden, en zit er een maanden lang herstel aan. Ben zelf pas 19, en loop al met een verrotte rug. Dus kijk uit!!!