MichaelFreeFigh
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 11
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
sinds een paar maand heb ik een vreemde soort pijn in de linkerkant van mijn onderrug
in het begin deed het enkel pijn als ik ging neerzitten en daarna weer moest rechtstaan, dan kwam de pijn even op en ging daarna weer weg. Dan kon ik weer normaal wandelen.
Nu heb ik het ook terwijl ik wandel en dan durft het wel eens naar de zijkant van mijn linkerbeen schieten. Specifiek doet het pijn als je bv een leg extension zou doen, dan zou ik mijn linkerbeen niet volledig kunnen strekken. Dan zou ik pijn beginnen krijgen in mijn onderrug (aan de linkerkant). Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, want ik heb dit al een tijdje, maar het wordt steeds erger
heb schrik dat het een soort hernia ofzo zou kunnen zijn, al ben ik wel geen dokter ...
Ok nu even voor de goeie@ Steveb.. stretchen is zeer belangrijk inderdaad en de manier waarop jangt weer af van het moment..
namelijk na je warming- up vlak voor je training dien je dynamisch te strechten dwz met je romp en ledematen actief zo groot mogelijke bewegingsuitslagen (binnen de 'normale'grenzen dan niet overstretchen)..en na je training , vlak voor de cooling down moet je je spieren rustig ...
Geheel stoppen met krachttraining lijkt me een beetje overroepen. Ikzelf zit momenteel in hetzelfde schuitje als jij, al enkele maanden, alleen weet ik nog altijd niet WAT er juist mis is.vandaag weer een afspraak gehad met de fysio, heeft de foto's van mijn rug bekeken. In feite heb ik geen hernia, maar staat de deur wagenwijd open om er 1 te krijgen. De zenuw is gezwollen. Ik heb dan van hem een ruginfiltratie gekregen en zo zal ik er nog een stuk of 2 krijgen.
Als raad heeft hij mij gegeven om jawel 6 MAAND te stoppen met krachttrainen of zeer licht te trainen en vooral te joggen,zwemmen of fietsen. Tot hoever moet ik dit naleven, want eerlijk gezegd heb ik tot nu toe altijd (zwaar) door getraind, wel altijd mijn onderrug gespaard natuurlijk.
greetz steveb
Ik zou met je foto's en dergelijke een second opinie vragen bij een andere fysio of andere speciasist met betrekking tot dat 1/2 jaar niet danwel licht trainen. In iedergeval sterkte en succes!

Geheel stoppen met krachttraining lijkt me een beetje overroepen. Ikzelf zit momenteel in hetzelfde schuitje als jij, al enkele maanden, alleen weet ik nog altijd niet WAT er juist mis is.
Probeer inderdaad je onderrug zo min mogelijk te belasten. Train je benen vooral met legpress varianten, en andere toestellen. Als het kan doe dan wat good mornings, licht en hoog in reps. En mijd verder dus de deadlift, en probeer je rows met chest support te doen.
Succes verder en moge deze zever zowel voor mij als voor jouw snel over zijn![]()
![]()

Ik heb al verschillende stappen ondernomen hoor.
-Osteopaat 3x geweest
-Paar keer sportarts geweest, eerst ontstekingsremmers, dan spierverslappers.
-Bezoekje ziekenhuis => botscan, niets op te merken
-Kinesist 9x behandelingen
En nog altijd nog geen duidelijkere omschrijving. Nu 6 mei weer naar het ziekenhuis voor een gehele second opinion.