MuscleMeat

Plantaardige eiwitten wel/niet meetellen?

Bezoekers in dit topic

Waarom maak je dat onderscheid eigenlijk? Je wilt die 12% (of wat is het) aan eiwit uit tarwe of rijst niet meetellen in het totaal aan eiwit?

Dacht dat JW gepost had dat die ''12%'' uiterste te inferieur is om iets toe te voegen.
 
Ik lees nu pas de eerste bladzijde van de dicussie :o
Kan me wel in het antwoord van JW vinden, zijn het eiwitten: ja. Kan het kwaad als je het deel van de eiwitten uit de carbbronnen niet meetelt: nee.
Zelf doe ik het wel.
 
Plantaardige eiwitbronnen hebben op zichzelf al een redelijke aminozuurprolfiel (noten bijvoorbeeld), je hoeft er alleen iets meer van te eten om op een hoogwaardig aminozuurprofiel te komen. Let er op dat ik onderscheid maak tussen plantaardige eiwitbronnen én eiwitten uit carbbronnen.


Niet meer maar veelzijdiger. Meer eten van iets met een bepaald aminogram veranderd niets aan het aminogram.

Wat je laatste opmerking betreft plantaardige bronnen vallen onder koolhydraten dus leg uit?
 
Niet meer maar veelzijdiger. Meer eten van iets met een bepaald aminogram veranderd niets aan het aminogram.

Wat je laatste opmerking betreft plantaardige bronnen vallen onder koolhydraten dus leg uit?

Het veranderd niks aan het aminogram zelf, maar het zorgt wel voor meer hoogwaardige aminozuren zoals leucine.

Het onderscheid dat ik maak is dat plantaardige eiwitbronnen over het algemeen redelijk zijn in amino-samenstelling,en carbbronnen zeer inferieur zijn in samenstelling als het gaat om eiwit. Dusdanig inferieur dat meer eten niet helpt.
 
Met carbbronnen doel ik op bronnen die zeer hoog zijn in carbs en zeer laag in eiwit. Nu snap ik dat je bijvoorbeeld, kikkerewrten ook als carbbron kan zien. Maar een veganist noemt het toch echt zijn/haar eiwitbron.
 
Ik heb vandaag voor het eerst onderscheid gemaakt tussen dierlijke en plantaardige eiwitten.
Uiteindelijk kom ik op 120gram eiwitten, terwijl myfitnesspal (die alles rekent) op 175 komt.
Ik heb alle eiwitten die ik tel rood omcirkeld. Qua verdeling lijkt het mij wel aardig in orde. Ik zou om 10u nog wat meer eiwitten kunnen nemen, zodat ik tussen 12 en 13u wat minder kan nemen. De body&fit amino's en energy nam ik na mijn training.

p3iBsbk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Denk even logisch na. Als plantaardige eiwitten niet mee zouden tellen, zouden alle vegan bodybuilders op 0 gram eiwit per dag uitkomen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Protein_Digestibility_Corrected_Amino_Acid_Score
Vegetariërs kunnen nog prima eieren en zuivel producten eten. Veganisten is een heel ander verhaal, maar die zien er ook altijd aardig droog uit zonder spiermassa :D

En daarnaast doe ik het met 175gram eiwitten (2.5gram per kilo) niet eens gek.
 
Denk even logisch na. Als plantaardige eiwitten niet mee zouden tellen, zouden alle vegan bodybuilders op 0 gram eiwit per dag uitkomen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Protein_Digestibility_Corrected_Amino_Acid_Score
Ik zeg nergens dat ze niet mee tellen. Ik zeg alleen dat ik ze niet mee tel en dat er geen nadeel zit aan focussen op hoogwaardig.

Daarnaast zijn er geen prof vegans. Vegetariër en bodybuilden gaat prima samen. Ik ken geen 1 vegan met een bruut fysiek
 
Iig de 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht die op Dbb doorgaans aangeraden wordt is op basis van zowel plantaardige als dierlijke proteïnen bij elkaar opgeteld.
 
Ik zeg nergens dat ze niet mee tellen. Ik zeg alleen dat ik ze niet mee tel en dat er geen nadeel zit aan focussen op hoogwaardig.

Daarnaast zijn er geen prof vegans. Vegetariër en bodybuilden gaat prima samen. Ik ken geen 1 vegan met een bruut fysiek
thnx. Zou je eens willen kijken naar wat ik binnen krijg?

1m80lang, 67kg. Rond 12-14% vet. Wil leanbulk.
 
Iig de 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht die op Dbb doorgaans aangeraden wordt is op basis van zowel plantaardige als dierlijke proteïnen bij elkaar opgeteld.
Maar dan is het nog steeds aan jezelf waar je die eiwitten uithaalt, of dat voornamelijk uit dierlijk of plantaardig is.
 
Maar dan is het nog steeds aan jezelf waar je die eiwitten uithaalt, of dat voornamelijk uit dierlijk of plantaardig is.

Ja tuurlijk, dat noemt men ook wel vrije keuze...........
 
Je druk maken over vegetarische eiwitten, maar wel Body & Shit supplementen gebruiken. :roflol:
 
Je druk maken over vegetarische eiwitten, maar wel Body & Shit supplementen gebruiken. :roflol:
Beetje offtopic, maar wat is er mis met de isolate xp? Of is dit offtopic gedoe normaal tegenwoordig op dbb ?
 
Ik dacht dat Bob vegan was.......
Niet dus
Ze komen altijd met een lelijke kale CrossFitteronder de tatouages als voorbeeld van buffe vegan. Z'n naam wil me even niet te binnen schieten Kavardi of zo....
 
Ze komen altijd met een lelijke kale CrossFitteronder de tatouages als voorbeeld van buffe vegan. Z'n naam wil me even niet te binnen schieten Kavardi of zo....

Aaaah zegt me niets verder..........

Ik had het verhaal van Bob K nog even nagelezen en hij verteld iig geval dat hij vegan is, terwijl hij toch een beste buffel is.
 
Aaaah zegt me niets verder..........

Ik had het verhaal van Bob K nog even nagelezen en hij verteld iig geval dat hij vegan is, terwijl hij toch een beste buffel is.
Al Kavadlo. Maar zijn fysiek valt me erg tegen nu ik het bekijk.
Bob K. ??? wie is dat?
 
Back
Naar boven