AndroidHealthClinic

Plateau bereikt

Bezoekers in dit topic

Met zo'n lange periode van cutten en wat je al bereikt hebt, zou ik zelf zeggen geef jezelf even een pauze. Eet een maandje op, of zelfs beetje boven onderhoud en ga dan weer verder.
Dit heeft mij ook goed geholpen. Niet bang zijn om een beetje bij te komen (is voornamelijk vocht wat zo ook weer weg is), dat gaat er ook zo weer af als je daarna weer gaat cutten.
Verder is het ook normaal dat het steeds moeilijker wordt om vet kwijt te raken en spiermassa te behouden, zeker als je richting 12% en lager gaat.
 
Inderdaad.

Of we kunnen 8 pagina's circlejerken over hoe een weekje diet break de wetten van de thermodynamica doet herstellen.

Of we kijken gewoon even naar de grafiekjes uit MFP die hij al moet hebben om uberhaupt met overtuiging te kunnen zeggen dat hij op een plateau zou zitten.
 
Nee maar om het voor hulp/controle aan andere mensen te communiceren wel.

Myfitnesspal en andere apps geven dat er iig van. Als je het in excel of bijna elke andere digitale vorm hebt is dat ook op een of andere manier als een tabel opgeslagen. Text wil ik ook best een tabel noemen, kwestie van formatting.

Hoe hou je die data anders bij? Ik ga geen half jaar aan foto's van iemands notitieboekje doorbladeren om te kijken wat z'n gewichtveries zou kunnen zijn. En ik kan geen gedachten/herrineringen lezen. Dus ja voor controle heb je het in een grafiek of tabel nodig.

TS geeft aan dat hij al een tijdje vast staat en dan moet hij dat van jou gaan aantonen door notities te laten zien? Wat een onzin.
 
TS geeft aan dat hij al een tijdje vast staat en dan moet hij dat van jou gaan aantonen door notities te laten zien? Wat een onzin.
Voor mij hoeft het niet, maar om nu met zekerheid te kunnen antwoorden waar het aan ligt zal het wel gedeeld moeten worden ja.

Het is een feit dat het niet de eerste zou zijn die daadwerkelijk gemeten eigenlijk niet op een plateau zit. Als we die data zien kunnen we daar dus bij helpen.

En anders niet :dunno: ik zal er niet wakker om liggen en ga hier verder geen tijd aan verspillen
 
Voor mij hoeft het niet, maar om nu met zekerheid te kunnen antwoorden waar het aan ligt zal het wel gedeeld moeten worden ja.

Het is een feit dat het niet de eerste zou zijn die daadwerkelijk gemeten eigenlijk niet op een plateau zit. Als we die data zien kunnen we daar dus bij helpen.

En anders niet :dunno: ik zal er niet wakker om liggen en ga hier verder geen tijd aan verspillen

Ben je een autist ofzo? Als TS op de weegschaal een tijdje nagenoeg dezelfde cijfers ziet staan dan weet hij toch dat hij niet afvalt? Daar hoef je geen database voor bij te houden hoor.
 
Ben je een autist ofzo? Als TS op de weegschaal een tijdje nagenoeg dezelfde cijfers ziet staan dan weet hij toch dat hij niet afvalt? Daar hoef je geen database voor bij te houden hoor.
Wetenschappers moeten streng zijn. Zonder witte labjas en veiligheidsbril zijn de gegevens ongeldig.
 
Ben je een autist ofzo? Als TS op de weegschaal een tijdje nagenoeg dezelfde cijfers ziet staan dan weet hij toch dat hij niet afvalt? Daar hoef je geen database voor bij te houden hoor.
Och het wordt alweer te ingewikkeld dan gaan we maar weer schelden. Er was toch een trolltopic speciaal voor jou aangemaakt waar je intellectuele capaciteiten tot hun recht kunnen komen?

Afhankelijk van wat "een tijdje" en hoe "nagenoeg dezelfde cijfers" daarin precies zijn, zijn er genoeg manieren waarop dat een voorbarige conclusie kan zijn ja. Bijvoorbeeld enkele weken slechts eens per week op een willekeurig moment van de dag wegen kan door enorm veel zaken beinvloed worden. En er zijn er genoeg die wel een afname in gewicht zien maar het niet snel genoeg vinden en dan denken dat het niks is.

En als hij daadwerkelijk niet afvalt komt dat niet door "een plateau" maar door teveel eten dus dan zit de meetfout in de andere kant van de balans. De observatie dat er 1700 kcal worden gegeten met een uur cardio maar dit geen afvallen geeft is sowieso fysiek onmogelijk dus iets wordt verkeerd gemeten. Of er word niet gemeten. Om te voorkomen dat er na de diet break of welke aanpassing op gevoel dan ook weer zo'n/dezelfde fout wordt gemaakt zou je die data willen hebben en de observaties erin willen corrigeren.

Als je eens voorbij het trollen en rellen komt en daadwerkelijk mensen zou proberen te helpen dan zou je weten dat er inmiddels wel 100en topics van mensen zijn geweest die claimen niet meer af te kunnen vallen maar iets in bovenstaande verkeerd doen. Het is dan toch echt niet zo vreemd om te verzoeken alle informatie te delen die iemand heeft, helemaal als diegene daarbij geholpen wil worden.

Tot nu toe weten we niet meer dan "ik zak niet" en "moet zeggen dat elke dag anders is."

Succes daarmee ik ga weer wat anders doen. Goed getrollt weer bro, toch weer 5 minuten van mijn tijd verspilt en wederom een aanwinst voor het forum gebleken.
 
Elke dag even je kcal en gewicht noteren in een app is toch niet zo moeilijk. Ik zie in z'n andere topic dat hij myfitnesspal gebruikt dus als het goed is heeft hij het zelfs gedaan.

Het gaat niet om bewijzen maar om de informatie te hebben om te kunnen helpen.

Protocol voor het predikaat 7 maand hetzelfde gewicht? :roflol:
Wat is jouw inzicht in deze probleemstelling? Hoe zou deze persoon kunnen worden geholpen?
 
Och het wordt alweer te ingewikkeld dan gaan we maar weer schelden. Er was toch een trolltopic speciaal voor jou aangemaakt waar je intellectuele capaciteiten tot hun recht kunnen komen?

Afhankelijk van wat "een tijdje" en hoe "nagenoeg dezelfde cijfers" daarin precies zijn, zijn er genoeg manieren waarop dat een voorbarige conclusie kan zijn ja. Bijvoorbeeld enkele weken slechts eens per week op een willekeurig moment van de dag wegen kan door enorm veel zaken beinvloed worden. En er zijn er genoeg die wel een afname in gewicht zien maar het niet snel genoeg vinden en dan denken dat het niks is.

En als hij daadwerkelijk niet afvalt komt dat niet door "een plateau" maar door teveel eten dus dan zit de meetfout in de andere kant van de balans. De observatie dat er 1700 kcal worden gegeten met een uur cardio maar dit geen afvallen geeft is sowieso fysiek onmogelijk dus iets wordt verkeerd gemeten. Of er word niet gemeten. Om te voorkomen dat er na de diet break of welke aanpassing op gevoel dan ook weer zo'n/dezelfde fout wordt gemaakt zou je die data willen hebben en de observaties erin willen corrigeren.

Als je eens voorbij het trollen en rellen komt en daadwerkelijk mensen zou proberen te helpen dan zou je weten dat er inmiddels wel 100en topics van mensen zijn geweest die claimen niet meer af te kunnen vallen maar iets in bovenstaande verkeerd doen. Het is dan toch echt niet zo vreemd om te verzoeken alle informatie te delen die iemand heeft, helemaal als diegene daarbij geholpen wil worden.

Tot nu toe weten we niet meer dan "ik zak niet" en "moet zeggen dat elke dag anders is."

Succes daarmee ik ga weer wat anders doen. Goed getrollt weer bro, toch weer 5 minuten van mijn tijd verspilt en wederom een aanwinst voor het forum gebleken.

Jij maakt het ingewikkeld :roflol:
 
Lion weeg je elke dag onder zelfde omstandigheid( bij opstaan na wc bezoek) en na week heb je een gem. neem mijn eerdere berichten ter harte en kijk of dat helpt
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Heb je wel een weegsschaal die de zwaartekracht op jouw locatie meeneemt in de weging? Anders kunnen we alsnog geen sluitend advies geven
Dat is toch alleen relevant als je steeds op andere plaatsen meet?
 
.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik rond de 15% was viel ik af op 1700kcal. Ik heb verlaagd tot 1500kcal om uiteindelijk 12/13% te bereiken. Ik was op 70kg ongv 16%. Ik had minimale spiermassa en ben ook 170cm. Misschien is dit handig om te weten aangezien als je 10% wilt bereiken met weinig spiermassa dat je wel tering weinig moet eten
Edit: ook 45min cardio tijdens trainingsdagen. Toen trainde ik 4/5x per week
hey bedankt, zal misschien mijn calorie innamen inderdaad nog moeten verminderen.. maar goed 1500 calorien is echt wel heel weinig.

Maar de moeite waard. Bedankt!
 
Lion kom over drie weken weer eens terug. Als je dan nog steeds 71 weegt kan chrisk je verder helpen: zorg dan wel dat je een grafiek bijhoudt anders ben je zo weer drie weken verder. Tot dan!

Of je gaat gewoon wat minder eten of meer bewegen. Dat kan ook.
 
Misschien moet Lion dat afvallen opgeven. Hij is al 35kg kwijt.
Dat verdeeld een normaal mens over 4 opeenvolgende zomers.
En als je zo vet kunt worden, wordt je niet gemakkelijk droog.
Ga lekker trainen man :thumb:
 
Back
Naar boven