Ik heb daar zelf ook eens aan zitten denken, aan zo'n total body scan. Maar een neutrale medisch specialst schreef eens een keertje dat zo'n total bodyscan bij een prive kliniek toch anders is dan in een "gewoon" ziekenhuis.
Ten eerste bij een prive kliniek wordt niet gewerkt met een radioactief drankje waardoor op een andere manier wordt gescand. De scan zijn robuuster en grover ,algemener, minder diep dan plaatselijk specifiek als in een ziekenhuis.
Daarbij de grootste issue is dat; stel dat ze iets zien (goed of kwaadaardig) of er zit iets wat helemaal geen kwaad kan in de toekomst, toch wordt de patiënt daarop wellicht geattendeerd, waardoor de patiënt zich misschien voor niks veel stress en zorgen op de nek gaat halen voor vals alarm. Misschien daardoor gaat de patiënt naar zijn eigen ziekenhuis voor vervolg onderzoek waar ze dan bijv biopten gaan uitvoeren (wat vaak onplezierig is!) voor uiteindelijk vals alarm....het enige wat er gebeurt is dat je met enorm veel angst en stress rondloopt...
Mijn overbuurman heeft de laatste 4 jaar elk jaar een total bodyscan gehad maar stierf ineens aan een hartaanval begin dit jaar... tja....
Ik weet het niet....