MuscleMeat

Nieuws Politie adviseert wat je moet doen tijdens een woningoverval

---------- Post toegevoegd Fri 10 Aug 2012 om 18:59 ----------

[/COLOR]

Waarbij je wel het risico loopt dat de lui die wel blijven inbreken veel gewelddadiger worden.

Met dit advies zullen er juist meer mensen denken als er toch weinig risico is om te gaan inbreken, en hoe reageren die als ze snachts worden betrapt en vol adrenaline zitten?

Kans op meer geweld is er met zo'n advies dus ook, dan heb ik liever dat ik legaal mijn huis mag verdedigen en zo'n knaap uit te schakelen.

Trouwens ik schat de kans op geweld toch al hoog in bij een inbraak als ik sommige berichten in de krant lees.
En de kans als het hier gebeurt daarbij schat ik de kans helemaal hoog in dat er wel wat geweld bij komt kijken, dat er goederen worden meegenomen is 1 ding maar het feit dat zo'n persoon merkt dat het zo makkelijk gaat en dan terugkomt kan ik niet mee leren leven.
Kun je de rest van de tijd dat je er woont in angst blijven leven omdat ze misschien terug komen.

Zag ik bij het huis schuin achter me ook gebeuren 2 inbraken binnen 3 weken tijd en de dader was opgepakt en staat meteen daarna weer op straat en vervolgens weer hier achter op het pleintje proberen over iemands muur heen te klimmen.
De politie doet echt nuttig werk zo af en toe.....

Met dit advies zullen er juist meer mensen denken als er toch weinig risico is om te gaan inbreken, en hoe reageren die als ze snachts worden betrapt en vol adrenaline zitten?

Kans op meer geweld is er met zo'n advies dus ook, dan heb ik liever dat ik legaal mijn huis mag verdedigen en zo'n knaap uit te schakelen.

Trouwens ik schat de kans op geweld toch al hoog in bij een inbraak als ik sommige berichten in de krant lees.
En de kans als het hier gebeurt daarbij schat ik de kans helemaal hoog in dat er wel wat geweld bij komt kijken, dat er goederen worden meegenomen is 1 ding maar het feit dat zo'n persoon merkt dat het zo makkelijk gaat en dan terugkomt kan ik niet mee leren leven.
Kun je de rest van de tijd dat je er woont in angst blijven leven omdat ze misschien terug komen.

Zag ik bij het huis schuin achter me ook gebeuren 2 inbraken binnen 3 weken tijd en de dader was opgepakt en staat meteen daarna weer op straat en vervolgens weer hier achter op het pleintje proberen over iemands muur heen te klimmen.
De politie doet echt nuttig werk zo af en toe.....
Inbraak wordt door een totaal ander persoon gedaan als overval

1 in de auto? xD als ze die vinden heb je fikse problemen vriend. Daar maak je dus iemand dood mee, wil je dat?

Mensen met 'coole' wapens waar ze niet mee om kunnen gaan:rolleyes:

Hah @ forum ninja's en dual wielding helden.
Juist in de meer ongereguleerde en bewapende/wat dan ook landen en regio's liggen de criminaliteitscijfers en dus ook van woninginbraken en geweld veel hoger. Of dat aan de cultuur ligt of wapenregulering is misschien een kip en ei verhaal maar toch leef ik liever in een samenleving waar niet iedereen met een kanon op zak loopt en elkaar continu met levensbedreigend wantrouwen aan moet kijken en men elkaar nog meer naar het leven moet staan.
Snap ook niet dat volwassen mensen nog in de schijnveiligheid van een pistool op zak trappen of de gedachte dat je daarmee inbrekers af zou schrikken. Kijk eens meer om je heen in de wereld.

Verder is het ook zo dat de kans aan het verkeerde einde van je eigen wapen te belanden om een of andere reden heel erg groot is. Hoe dat precies zit weet ik niet maar denk dat de meeste mensen het gebruik van hun eigen wapen flink onderschatten en daar niet zo goed in zijn..

..Toch kan ik mezelf moeilijk inhouden zo blijkt en er meestal ook op af gaan.. maar hoogstens met een zware steeksleutel oid. want dat risico kun je niet nemen. Je weet niet wat je tegenover je krijgt en dat is dus 50% kans.
Heb wel ook zo'n groot mes liggen hah, en een luchtbuks :o (wel een zware, schiet door een houten deur danwel arm oid. heen) maar dat laat ik allemaal maar mooi staan. Ook bij mij is er niks te halen en dat is nog de beste beveiliging.

En uit een volgend onderzoekt blijkt dat je beter even de inbreker mee kunt helpen, zodat ie sneller je huis uit is. Hij minder werk, jij minder schrik.

Discussie genoeg. Feit is in mijn geval dat als iemand mijn huis betreedt en mijn spullen wil jatten dat het of voor mij of voor hem niet goed afloopt.

Je moet het toch kunnen vervoeren...

is gewoon legaal om te kopen en in de auto te 'vervoeren naar huis'

het helden gehalte is weer hoog op dbb zie ik.

Je dacht toch zeker niet dat ik met een paar doorgenoven mafkezen met messen of vuurwapens in gevecht ga om een paar rotcenten.
Als ik geen kans krijg om te vluchten dan werk ik gewoon mee, ik ga het risico niet lopen om voor m'n fl**ker geschoten te worden. Er valt toch weinig te halen bij mij. En zo ook bij de gemiddelde dbb-er, wees maar niet bang hoor ze laten waarschijnlijk je playstation en verzameling voetbalplaatjes staan.

+1

Je moet het toch kunnen vervoeren...

is gewoon legaal om te kopen en in de auto te 'vervoeren naar huis'

Toch niet, meeste mensen vervoeren het onder de stoel, onzichtbaar waarna er wordt aangenomen dat het er altijd ligt. Is echt wel iets anders dan zomaar een boete, gepakt worden voor wapenbezit.

Je moet echt wel een goede reden hebben om een machete te mogen hebben..
Slagers zullen dit trouwens kunnen beamen.
Zelf heb ik ook een klein plooimes in men auto, bij een controle hebben ze dit gevonden en ik mocht dit ook wel mooi uitleggen. Bij een machete ben je de lul zowiezo..
Wat verwacht je trouwens dat de regering zal zeggen? ''Kill them fockers''?
Bedoeling van de regering rond dit fenomeen is kalmte te bewaren en zo min mogelijk mensen het heft in eigen hand laten nemen omdat daar toch maar doden/gewonden bij vallen..

Hoeveel onschuldigen zouden er niet vallen bij het invoeren van een wet tegen inbrekers? Nieuwe zwarte buurman jaap komt een potje suiker vragen *BAM* ...

Ik heb deze onder mijn bureau hangen. Hollow point bullets, one shot one kill.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lijkt wel de lokale morokkaanse hanggroep hierachter.

Die doen ook altijd stoer wie het grootste wapen bij zich heeft.

En uit een volgend onderzoekt blijkt dat je beter even de inbreker mee kunt helpen, zodat ie sneller je huis uit is. Hij minder werk, jij minder schrik.
En uit nog een volgend onderzoek blijkt dat je gewoon beter je inboedel op straat kan zetten. Zo verklein je de kans om overvallen te worden nog meer.

Terug
Naar boven