MuscleMeat

Politie of Landmacht?

Nee, met twee van dergelijke 'denkers' gaan we de boel redden hoor! Zolang het dit soort mentaal beperkten zijn die overal slecht onderbouwde kritiek op hebben is er nog niet zoveel aan de hand gelukkig :)

Gelukkig is er Klaaswitz die zijn bijdrage levert aan de maatschappij door 24/7 op DBB te zitten en dit soort "denkers" er op te wijzen.

Get a life gast. Doe er iets mee er zijn vast nog meer leukere dingen te verzinnen dan zogenaamd intellectueel flamen op het net.

Gelukkig is er Klaaswitz die zijn bijdrage levert aan de maatschappij door 24/7 op DBB te zitten en dit soort "denkers" er op te wijzen.

Get a life gast. Doe er iets mee er zijn vast nog meer leukere dingen te verzinnen dan zogenaamd intellectueel flamen op het net.

Ga je nog inhoudelijk reageren? Overigens kost het schrijven van zo'n handvol posts per dag geen 24 uur hoor. Al kan ik me voorstellen dat jij daar wat langer over doet.

Ik ben van plan om te solliciteren bij de landmacht, maar ik was onlangs op de site van de politie en de functie 'agent' leek me ook wel aangrijpend.
Bij de landmacht heb je wel allerlei voordelen die je bij de politie niet hebt en de politie is meer een job voor 15+ jaar en als je militair bij de landmacht bent is het meestal voor een tijdje.

Wat lijkt jullie het beste?

PS: ben 18, misschien dat dat van belang kan zijn.

bvd!

Hoezo bij de lm maar een tijdje ? Je kan daar net zo goed doorgroeien. Als je er maar wat voor doet:)

Je hebt gelijk Klaaswitz politie is nodig, maar het blijft naar volk. :D

Peter R de Vries liet de hypocrici daarin mooi zien.
De meeste jongere die het vak beoefenen geloven er zelf niet eens in die zien het als een leuke/spannende baan, maar lappen zelf net zo hard de regels aan hun laars.

• Topic Starter Topic Starter
+1!

Verder herken ik in TS zijn post de onzekerheid en ook de kleine belevingswereld van de 18-jarige. Eigenlijk wel aandoenlijk, zo om 02:30 's nachts.

Morgen wil hij toch liever bij de Luchtmacht of eigenlijk nog liever Formule 1-coureur worden...

Daar heb je gelijk in, vroeger twijfelde ik ook vaak, maar nu niet meer aangezien mijn keuzes onrealistisch waren. Ik vind de Landmacht een goed begin voor een 18 jarige. Als ik mijn diensttijd heb afgerond vind ik dat je klaar bent voor de 'echte' wereld.

Te jong. Ga studeren en kies daarna.

Ik ben niet van plan verder te gaan studeren.

Bij de politie werken betekent niet dat je de man bent, laat eerst maar is een paar echte ballen groeien voordat je andere mensen gaat vertellen wat ze wel en niet moeten doen.

Oftewel, bij de politie moet je pas gaan werken als je ook schijt hebt aan mensen zonder je uniform.

Je kan je natuurlijk ook aanmelden voor de GLR of NatRes en verlopig iets anders gaan doen...KLu heeft trouwens ook veel leuke vacatures op dit moment. Mij ontbreekt wel de link tussen de KL of Politie , twee totaal verschillende werelden.

Goeie eerste post. :thumbup:

Wacht dacht je? Ik ga eens aanmelden bij een bodybuildersforum en daar vragen wat voor baan ik zal nemen, want als iemand het weet, zijn het die gasten wel!
Nouja we hebben wel wat gemeen met die gasten, zij hebben big guns wij ook;)

Het is een persoonlijke keuze die alleen jij kunt maken. Probeer een stage te regelen. Of een proefdag. Dat zal je beter kunnen helpen een beslissing te nemen. Ik ken mensen uit zowel het leger als bij de politie. Het leger is grensverleggender (letterlijk en figuurlijk). Niettemin geldt dat eigenlijk alleen voor uitzendingen. Tussen de uitzendingen door (wat enkele jaren kan beslaan) ben je op de veluwe door de bossen aan het rennen of je wapen aan het schoonmaken om het even gechargeerd te zeggen. Bij de politie ben je meer bezig in jouw district de veiligheid te waarborgen.

ps. Een aantal reacties in dit topic vind ik erg naief. Ik begrijp de frustratie als iemand een boete krijgt voor een kleine snelheidsovertreding. Niettemin weet je tevoren wat de consequenties zijn als je overtredingen maakt. Dit geldt in elk land zo en Nederland is daar zeker niet het strengste in.
Om de politie enkel te zien als een bonnen uitdelende brigade vind ik enorm kortzichtig. De illussie dat een land zonder kan.. ach het is het beargumenteren niet eens waard.

Terug
Naar boven